Motorn gick väl i höstas vad jag vet, köpte den nu i vinter så jag är först den här säsongen.
Har nu testat startgas, inte den minsta lilla reaktion någonstans. Täckt insug och reedplatta med stargas men inget, likaså förgasaren, alla justerskruvar, locket, blockdelningen på undersidan, fotpackningen osv...
Svänghjulskåpan är tät och den ger inte ifrån sig något alls från ventilationshålet...
Jag har plockat tillbaka till 45 i lågfart, nålen i högsta läget ( clipset lägsta hacket ) som det var från början, huvudmunstycke 150 ( original 142 )....
??? Står man på tomgång och drar fullt suckar han bara, smyger man lite går det bra. Om man kör rullande och drar fullt så går han faktiskt rent. Motorn varvar som fan om man startar med choken, men om man låter den gå en stund och sedan drar i choken blir han lugn och fin.....
Jag får en liiten reaktion på blandskruven nu i alla fall, drar man in den i botten går han ner liite snabbare till tomgång, men då försvinner tomgången även fast skruven är inne max...
Vet inte vad mer jag kan göra? Äckelmotorn är ju totalt omöjlig, spelar ju ingen roll om jag dränker den i bensin, den fortsätter att varva som den vill...
Jag har en likadan förgasare till ligger, saknar dock trottel, choke, munstycken och lite sånt men jag kanske ska testa med den??
Edit: "emulsionsröret", vad har det för funktion inställningsmässigt? Har ett 266 ev i nu, har ett 268 eb ligger...