Kära dagbok

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Nursey skrev:
2431352 I dag körde jag 20 mil åt helvete fel och slösade bort nästa veckas matpengar på bensin :mad: :huvet

Tur att man kan leva på hullet:rolleyes:...räcker nog nått år eller så:tungan
Skulle inte du till Mantorp?:va
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
snel_hest skrev:
2431174 Jo, det gör jag. Nått enkelt o bra sätt att förmiska dom på då? krappis idag så orkar inga på nå avancerat sätt:p

EDIT: Fixa det nu så här kommer dom:rolleyes:
Ig på elektrikern!
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Hej dagbok

Har haft en så hektisk o rolig helg...men nästa helg måtte det bli lugn o ro.:vaJobbigt att va/ha på fest var o varrannan helg. Då får det bli mc-körning om vädret tilllåter detta.Ha en toppen dag du o jag o alla//N
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jaha då sitter man här på jobbet igen, ännu en härlig vecka i...verkligheten?

Blev en ganska spännande helg ändå! Matade Valentino med Otto i fredags! Otto var lite tveksam till att gå ur burken och Valentino tyckte nog han var lite stor och otäck, men till slut tog han mod till sig och gick till attack. Efteråt såg det ut som han ville ha mer! Kanske ligger på plus där numera!

Lördan spenderades i Norrköping shopa, fika och köpa skivor! Kräftskiva på kvällen, blev ganska lugn endå med tanke på att vi skulle upp 6 på söndagmorgonen för att hinna till Mantorp!

Vaknade av tigerklockan och skakade liv i Kobbe, hörde att det regnade ute och övervägde att bosätta mej i sängen i stället. Gick upp och kom iväg tillslut! Det var blött, kallt och nervöst! Kvalet blev LITE stört av SC. Kom tre varv på racet, Kobbe var sur, jag var orolig, Iris var trasig.

Träffade mycket trevligt folk där i alla fall! Känns kul när man går genom depån och hälsar till höger och vänster!

Nu sitter man här och väntar på frukost, frusen och förkyld och lite kissnödig...
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Alx skrev:
2432186 Jaha då sitter man här på jobbet igen, ännu en härlig vecka i...verkligheten?

Blev en ganska spännande helg ändå! Matade Valentino med Otto i fredags! Otto var lite tveksam till att gå ur burken och Valentino tyckte nog han var lite stor och otäck, men till slut tog han mod till sig och gick till attack. Efteråt såg det ut som han ville ha mer! Kanske ligger på plus där numera!

Lördan spenderades i Norrköping shopa, fika och köpa skivor! Kräftskiva på kvällen, blev ganska lugn endå med tanke på att vi skulle upp 6 på söndagmorgonen för att hinna till Mantorp!

Vaknade av tigerklockan och skakade liv i Kobbe, hörde att det regnade ute och övervägde att bosätta mej i sängen i stället. Gick upp och kom iväg tillslut! Det var blött, kallt och nervöst! Kvalet blev LITE stört av SC. Kom tre varv på racet, Kobbe var sur, jag var orolig, Iris var trasig.

Träffade mycket trevligt folk där i alla fall! Känns kul när man går genom depån och hälsar till höger och vänster!

Nu sitter man här och väntar på frukost, frusen och förkyld och lite kissnödig...
Ja stackars Iris, hon blev så rädd att hon kissade på sej ju.....
Tur att husse klarade sej utan skador i alla fall.
Tänk nu vilka mysstuner ni får i garaget:va när ni ska plåstra om Iris med Keloggspaket och silvertejp:tungan .
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
LOTTAK skrev:
2432311 Ja stackars Iris, hon blev så rädd att hon kissade på sej ju.....
Tur att husse klarade sej utan skador i alla fall.
Tänk nu vilka mysstuner ni får i garaget:va när ni ska plåstra om Iris med Keloggspaket och silvertejp:tungan .

Nu gör vi lite profsigare lagningar skulle jag vilja påstå! Vad tror du om en plasthink som man skär i remsor? :rolleyes: :tungan

På tal om det, silvertejpen är nog slut snart :D

Glöm inte hjälmen i morn bara!
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Alx skrev:
2432333 Nu gör vi lite profsigare lagningar skulle jag vilja påstå! Vad tror du om en plasthink som man skär i remsor? :rolleyes: :tungan

På tal om det, silvertejpen är nog slut snart :D

Glöm inte hjälmen i morn bara!
Sitter en lapp som komihåg:tummenupp
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ont de gör ont...

Jaha gott folk här kommer min lilla berättelse då från i går kväll.

Som ni vet så tog Fille och Snail tag i en lite tur och jag hakade på, beslutet vart ekerö. Resan ut gick bra och i ett bra tempo.
Väll där ute så åker vi mot Sånga säby och vidare mot Färingsö. Kurvorna ska erkännas togs int fort av mej. Men nästan frame vid Färingsö kyrka (tuna gård) så missar jag att de svänger kraftigt vänster, när jag åkt in halvägs så ser jag hur kraftigt och där börjar jag bromsa och inser att de är ett dike i vid vägkanten och tänker detta gör ont, sammtidigt eller strax innan kurvan har jag lyckas fått en fluga i ögat (åkte med öppet visir pga att de var för mörkt på kvällen).
Jag bromsar kraftigt eftesom jag ändå vet att jag och hojen på ett eller annat sätt kommer skadas(kom in i kurvan i ca 70)...inbromsningen blir för hård så jag gör en stopie som slår de mesta...när jag står precis lodrätt så hinner jag tänka "Josses vilken stopie" och sen faller jag vidare över framhjulet. Hör hur plasten ovanför framljuset går sönder och att hojen (nån del av den) landar över min rygg, när jag och hoj ligger på backen så inser jag att jag har svårt att andas, så jag kommer upp från ryggläge och ställer mej på alla fyra, de hjälpte inte, så upp på knä av med hjälm, handskar och öronproppar. Sen kan jag börja ta små andetag. Upp på bena och har ett krig av kännslor som väller fram, balndningen var ilska, panik, tårar, smärta och ångest. Lyckas få upp hojen och ser att instrumentpanelen sitter lös och att skyddsplasten är knäckt.
I denna stund kommer Snail och Fille tillbaka då dom var lite längre fram, dom hjälper mej att komma mer åt sidan sen ringer jag if och får ut en bärgare.

Fille får igång hojen och vi kör fram till kyrkan som ligger en 500 meter längre bort. Där kollar vi skadorna som trotts allt inte är så stora.

När bärgaren kommer inser jag att jag inte kan hålla balansen och får ställa mej på knä för att inte trilla ihop som en lite hög på backen. Jag liftar med berkaren in till SÖS och där spänderas ett par timmar. Läkaren kollar så ingt revmen eller annat ben är brutet, sen görs en CT på mej där dom konstaterar att de inte finns några sprickor i skallen eller nacken, jag blir hemsänd...utan nå värktabbleter

Nu har jag vaknat och kan lugnt säga att läkaren hade nästan rätt, kännslan är inte att ha blive manglad av en ångvält utan snarare av en mindre bil
Har pratat med verkstan och if, 6000:- i självrisk är vad jag kommer å få betala och inte blir de nå mer åka av detta år heller....
 

Bifogat

  • 8.jpg
    8.jpg
    40.9 KB · Visningar: 53
  • 19.jpg
    19.jpg
    52 KB · Visningar: 54

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Kakan skrev:
2432671 Jaha gott folk här kommer min lilla berättelse då från i går kväll.

Som ni vet så tog Fille och Snail tag i en lite tur och jag hakade på, beslutet vart ekerö. Resan ut gick bra och i ett bra tempo.
Väll där ute så åker vi mot Sånga säby och vidare mot Färingsö. Kurvorna ska erkännas togs int fort av mej. Men nästan frame vid Färingsö kyrka (tuna gård) så missar jag att de svänger kraftigt vänster, när jag åkt in halvägs så ser jag hur kraftigt och där börjar jag bromsa och inser att de är ett dike i vid vägkanten och tänker detta gör ont, sammtidigt eller strax innan kurvan har jag lyckas fått en fluga i ögat (åkte med öppet visir pga att de var för mörkt på kvällen).
Jag bromsar kraftigt eftesom jag ändå vet att jag och hojen på ett eller annat sätt kommer skadas(kom in i kurvan i ca 70)...inbromsningen blir för hård så jag gör en stopie som slår de mesta...när jag står precis lodrätt så hinner jag tänka "Josses vilken stopie" och sen faller jag vidare över framhjulet. Hör hur plasten ovanför framljuset går sönder och att hojen (nån del av den) landar över min rygg, när jag och hoj ligger på backen så inser jag att jag har svårt att andas, så jag kommer upp från ryggläge och ställer mej på alla fyra, de hjälpte inte, så upp på knä av med hjälm, handskar och öronproppar. Sen kan jag börja ta små andetag. Upp på bena och har ett krig av kännslor som väller fram, balndningen var ilska, panik, tårar, smärta och ångest. Lyckas få upp hojen och ser att instrumentpanelen sitter lös och att skyddsplasten är knäckt.
I denna stund kommer Snail och Fille tillbaka då dom var lite längre fram, dom hjälper mej att komma mer åt sidan sen ringer jag if och får ut en bärgare.

Fille får igång hojen och vi kör fram till kyrkan som ligger en 500 meter längre bort. Där kollar vi skadorna som trotts allt inte är så stora.

När bärgaren kommer inser jag att jag inte kan hålla balansen och får ställa mej på knä för att inte trilla ihop som en lite hög på backen. Jag liftar med berkaren in till SÖS och där spänderas ett par timmar. Läkaren kollar så ingt revmen eller annat ben är brutet, sen görs en CT på mej där dom konstaterar att de inte finns några sprickor i skallen eller nacken, jag blir hemsänd...utan nå värktabbleter

Nu har jag vaknat och kan lugnt säga att läkaren hade nästan rätt, kännslan är inte att ha blive manglad av en ångvält utan snarare av en mindre bil
Har pratat med verkstan och if, 6000:- i självrisk är vad jag kommer å få betala och inte blir de nå mer åka av detta år heller....
AjAj, låter inte roligt. Krya på dej.:pannkyss
 

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
Synd att du kraschade, tur att du klarade dig relativt bra..

Det låter som om du har mörkt visir på hjälmen. Ett tips är att köpa ett par gula, fula velodromsolglasögon i närmsta MC-butik. Kostar väl 150:- tror jag. Jag har (oftast iaf) ett par nerknölade i jackan eller under sadeln när jag kör med mörkt visir, som man kan plocka fram när det blir mörkt ute. Man slipper iaf flugor i ögonen.

Eller såklart att montera på klarglasvisiret och ha ett par mörka solglasögon dagtid.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nautilus skrev:
2432927 Synd att du kraschade, tur att du klarade dig relativt bra..

Det låter som om du har mörkt visir på hjälmen. Ett tips är att köpa ett par gula, fula velodromsolglasögon i närmsta MC-butik. Kostar väl 150:- tror jag. Jag har (oftast iaf) ett par nerknölade i jackan eller under sadeln när jag kör med mörkt visir, som man kan plocka fram när det blir mörkt ute. Man slipper iaf flugor i ögonen.

Eller såklart att montera på klarglasvisiret och ha ett par mörka solglasögon dagtid.


får ju inte in skalmarna i hjälmen, den sitter så bra att jag inte får in nå mer där än mitt huvud :D

Men en av dom som var med i går när jag kracha, hade en himmla fiffi hjälm...har jag råd blir de en sån (vanligt visir, och sen kunna man vrida ner ett mörkt visir (sitter fast inne i hjälmen)himmla smart så då behöver man inte bytta och joxa på nå vis, bara ett enkelt vridmoment :))
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Kakan skrev:
2433070 får ju inte in skalmarna i hjälmen, den sitter så bra att jag inte får in nå mer där än mitt huvud :D

Men en av dom som var med i går när jag kracha, hade en himmla fiffi hjälm...har jag råd blir de en sån (vanligt visir, och sen kunna man vrida ner ett mörkt visir (sitter fast inne i hjälmen)himmla smart så då behöver man inte bytta och joxa på nå vis, bara ett enkelt vridmoment :))

finns jättebilliga från caberg :D..
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Kära dagbok,

idag kokar det inombords. :mad: Kommer precis från en påtvingad kurs i vett o etikett och hur man kommunicererar med kollegor pga en incident i förrgår.

Bara för att man kommer i en skitig overall så verkar det som att vissa personer tror att de kan bete sig hur som helst emot en. Sånt tar inte jag utan jag skällde ut denna praktsugga med grava attitydsproblem och mindervärdskomplex efter noter.

Så får man visst inte göra fick jag veta, men det absolut jävligaste i den här historien är det var ovan nämda person som höll i denna kurs. Att hon själv skulle ha behövt gå den verkar inte spela nån roll.

Allt detta skit för en isbyttas skull,, :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top