Kära dagbok

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
LOTTAK skrev:
2426063 Men tänk vad glad Valentino blir när husses matte har fixat lunch till honom.
Då ligger du på plus hos båda och kanske tom kan få en puss som belöning av någon:D

Säg inget till nån nu, det här är en hemlis...

...men jämt när jag pratar med Valentino så tittar han på mej sådär drygt som bara jag, och tydligen ha med, kan. Kunde han prata så skulle han säga typ, skojar du eller PUCKO! Så ja, det är mest för att smöra för Valentino så att jag ska hamna på plus där också!

Sen om husse väljer att ge mej en puss eller två för besväret så är det ju helt klart värt det! ;)
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Tjära Dagbok!

Försöker att skingra tankarna. Det går väl sådär.

Jour-kaninerna var lite modigare idag. De har vågat sig ut ur buren, och ner på gräset. Roligt när de inte bara sitter och trycker i ett hörn. Sen är de inte lika kräsna (bortskämda) som vår egen lilla rabiat Suzuki, utan de knaprade gladeligen i sig varsin liten bit knäckebröd. Riktigt trevliga är dom!

Undrar hur lång tid det kommer att ta att hitta hem till dom? Hursomhelst så är det roligt att ha dom här.:)

/L. Ättroad
 

MikkE

Guest
Igår åkter jag till svenska sidan med två kollegor för att handla lite och bara åka iväg. Slutade med att jag köpte 7 dvd-filmer, mat (kött) för 800 kr, 24 carlsberg export och 24 staropramen (självklart på flaska) och en förbokning på PlayStation 3. Jisses.
Tänkte att jag skulle jobba lite extra idag och gick upp kl 0550 för att börja kl 0700. Jobbade till 1230, sedan vart jag för trött. Nu surfar jag till 1500, sedan lite powernap inför festen ikväll.
Skål.
 

MC Doktorn

Guest
Ja har nu hamnat i SKellefteå herregud !! vad gör man här ensamt värre ingen hoj och mitt hus kommer att visas i morgon.
$$$$ :rodnar
Vill sälja hojen för att gasa med en 1.0L hojtill nästa år men jag orkar inte tjafsa med alla galningar som ska pruta.

Detta kommer bli intressant.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Kära dagbok.
Planerna inför nästa år är stora.
Hus på lägligt ställe.
Stort garage, minst 70 kvadrat.
Möbler för cirka 100 lappar.
3 racehojar plus 2 gathojar.
2 bilar, 1 stekare och 1 mindre.

Så, vem gör en enklast till miljonär??
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Kära dagbok.

Nu börjar tröttheten komma ifatt, en helt ny position med bara nya arbetsuppgifter, en stor omorganisation i personalen där ingen nu är riktigt säker på vem som ska göra vad, eller vem som har ansvar för vad, har gjort att jag har i princip har gått på stress-adrenalin den sista månaden. Förhoppningsvis lugnar allt ner när jag väl får rutin på vad som ska göras och när jag har satt mig in i området. Tyvärr hjälper det inte till när jag inte vet om jag kan släppa lös vissa av killarna på jobb eller om jag måste gå bakom och inspektera hela tiden. Tröttsamt.

Men ikväll ska jag iland i Dublin och festa mig pejsing, en ordentlig reset av hjärnan är nog vad som behövs.
 

userland

Onion boy!
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Solna
Hoj
XR650R SM -02
Kära dagbok.

I morse var huvudet tungt av frågor utan svar. De snurrade runt som ett looptrack på en dålig techno-vinyl. Efter noga övervägande tog jag kontakt med "El Hoj" som självklart hade en plan. Stek Dem!! Sagt och gjort jag gasa som en tok och De blev lämnade efter. Solen sken i sinnet och för det mesta även i världen. Dyngsur återvände jag till "El Hoj"'s hemvister "mission accomplished" trodde jag men fick en jäkla smäll mitt mellan lysmaskarna.

Imorgon smyger jag ut i skogen och sedan blir det trotteln i taket och kringelkrok. Nu skall De inte hitta hem.

/Hakuna Matata
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Efter att ha sovit 4 timmar på 2 dygn så tar tröttheten ut sin rätt. Ingen ork med något, inte ens mig själv.
Tusen och åter tusen tankar och frågor vimlar runt i skallen, " när ska allt detta jävulskap sluta" "varför gör det så in i helvete ont dygnet runt" " varför är det ingen som lyssnar" ja... i den stilen.
Jag vill vara ifred samtidigt som jag bara skriker efter att min pojkvän ska låta mig krypa in i hans famn, men inte så lätt med 20 mil imellan oss.
Så frustrerande när jag tappar ord, glömmer vad jag pratar om, inte får fram vad jag menar och vill.

Glad att jag har min kurator att prata med men träffar henne en gång i månaden och nu är det 3 veckor kvar tills vi träffas igen. Undra hur jag kommer må då ?:(
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
50 st var på husvisning :tummenupp mäklaren klagade på att det stod en trave med beggade slicks på :tomten
 

snel_hest

med lem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
näj
Hej dagboken, Från skolan har vi byggt på ett hus i över 1 år nu. Allting försvann på en natt, natten mellan torsdag och fredag så började det brinna, Troligtvis så börja det brinna i el-björnen, för elen var inga inkopplad i huset ännu. Känns lite surt när det var ca en månad kvar så skulle dom flytta in i huset!:argpådato



EDIT: varför kan ja inga ladda upp bilder?:S
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Hojen gick igenom besiktningen utan anmärkning. Stående ovationer för tygningen *nöjd*. Fick en kommentar på bromsbeläggen och bestämde kvickt att åka och köpa nya. Råkade få med mej en gortexjacka oxå. Den var ju faktiskt nedsatt 50%!:rolleyes: Åkte senare förbi AVA och hittade byxor som funkade med jackan! Toppen, med tanke på att jag antagligen kommer frysa snart när jag åker fram och tillbaka till Uppsala. Inhandlade nya boots och handskar oxå. Man måste passa på när mamma har pengar:rolleyes: .
Bytte beläggen idag. Gick lättare än vad jag trott. På min gamla cebra brukar alla skruvar sitta som berget. Ibland ska man ha tur oxå!

/Carin
 

snel_hest

med lem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
näj
Slappa skrev:
2430574 Antar att du går bygg?
Bilderna är nog för stora, du får förminska dom!


Jo, det gör jag. Nått enkelt o bra sätt att förmiska dom på då? krappis idag så orkar inga på nå avancerat sätt:p

EDIT: Fixa det nu så här kommer dom:rolleyes:
 

Bifogat

  • före.JPG
    före.JPG
    60.4 KB · Visningar: 56
  • efteråt2.JPG
    efteråt2.JPG
    80 KB · Visningar: 50
  • efter.JPG
    efter.JPG
    38.5 KB · Visningar: 51
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kära dagbok varför glömde jag koppla in batteri laddaren igår?
 

Tommy_86

Dead eyes see no future
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Nyköping (enstaberga
Hoj
Ktm Exc 300 sixdays -10
I fredags testade jag en sporthoj för första gången en yamaha r6a det va riktgit kul:) Tack Cassi för lånet :kiss :kär

Sen i Lördags så blev det enduro heladagen men korvgrillning o allt. En riktigt toppen dag :D
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
I dag körde jag 20 mil åt helvete fel och slösade bort nästa veckas matpengar på bensin :mad: :huvet

Tur att man kan leva på hullet:rolleyes:...räcker nog nått år eller så:tungan
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Nursey skrev:
2431352 I dag körde jag 20 mil åt helvete fel och slösade bort nästa veckas matpengar på bensin :mad: :huvet

Tur att man kan leva på hullet:rolleyes:...räcker nog nått år eller så:tungan
Taskigt lokalsinne? :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top