Kära dagbok

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Slutar jobba om 25 minuter
Jag får nybakade scones när jag kommer hem :)
Hon är snäll min sambo.
Om ett par veckor föder hon vårt första barn.
Shit vad jag börjar bli nervös.

Scones är gott!
 

Mrs. Laphroaig

Guest
bissmark skrev:
2419570 Slutar jobba om 25 minuter
Jag får nybakade scones när jag kommer hem :)
Hon är snäll min sambo.
Om ett par veckor föder hon vårt första barn.
Shit vad jag börjar bli nervös.

Scones är gott!

ååå mysigt ! trots att jag jobbar på förlossningen och ser barn dag ut o dag in så får jag inte nog. Satan vad mysigt det är :)
Vilket sjukhus ska ni föda på ?(om jag får vara nyfiken)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Bråkad och höjde rösten åt tjejen då ja fick nog (händer aldrig annars) vilket resulterade i att hon gick iväg.

Sen filosoferade ja med drottningen ett tag, tack du är en snäll människa!:tummenupp
Så man fick snacka av sig lite, skönt!
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Mrs. Laphroaig skrev:
2419653 ååå mysigt ! trots att jag jobbar på förlossningen och ser barn dag ut o dag in så får jag inte nog. Satan vad mysigt det är :)
Vilket sjukhus ska ni föda på ?(om jag får vara nyfiken)

Visst är det underbart *händerna på kinderna & ser fånig ut*
Vi ska till Ystad är det planerat
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag är så trött! Kan man va så här trött utan att avlida? Försöker lära mej Microsoft Projekt på jobbet, datorundervisning = Alx somnar Det är sant igår somnade jag framför datorn på jobbet och vaknade i en dödsryckning och undrade om någon sett mej? Hur länge var jag borta? :confused:

Har helt klart sovit för lite i helgen och veckan, men när man är ledig kan man ju inte sova bort tiden! Då ska man ha kul!

Var tvungen att gå upp skittidigt idag med så att jag kan sluta tidigt. Jag ska köpa nya högtalare till min fina lägenhet :hoppa sen ska jag till Ikea och hitta möbler!

Hösten är här på riktigt nu också, jäkla skit. 10 månader tills man slipper frysa igen då. Det var jättekallt på Sviestad igår och det lär ju inte bli bättre på ett tag :mad:

Dags för cd 2, 1 timme och en kvart kvar till lunch, jag är redan hungrig, trött och frusen. Bara tanken på högtalarna värmer :)

Visst fler som är trötta idag, fick det här mailet av chefen:

Skyddsrond kommer att ske den 31/8 kl 13:30 - 11:00.

Det här blir spännande :D
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Idag ringde klockan tidigt som fan.. 09:15.. jag orkade inte gå upp.. 09:30 va jag tvungen.. fixa o dona o åkte o gjorde teoriprov sen drog ja hem o beställde tid för uppkörning.. nu sitter jag här..
Hoppas på att den läckra lilla flickan ska höra av sig idag så vi kan leka lite äntligen, har ju inte blivit av än :(
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Kära dagboken,

Skulle på affärsmöte idag för jag håler på att starta företag. Bor i Uppsala och detta var på Ekerö. Stog o funderade på om jag skulle ta hojen eller bilen men bilen vann tillslut..kan ju vara bra att se någorlunda respektabel ut då man kommer fram...trodde jag.

Åkte från Uppsala med Skid Row vrålandes i högtalarna, solen sken och allt var enligt planerna. Nu hade Yngwie tagit över skrålandet och det var underbart att köra...tills hela bilen rycker till och ratten skakar till..jag tänkte snabbat "haha tänk om jag skulle få punka nu.." körde lite till och visst var det punka..låg i filen närmast staketet och gasade duktigt som jag alltid gör så det var lagom kul att försöka ta sig in till vägrenen med gummibitar som flög förbi fönstret.

Lyckades kila in mig precis innan en avfart (hade inget val) och slängde upp triangeln som dansade runt på vägrenen av lastbilarnas fartvind när dom drog förbi. Har aldrig insett hur högt ljud det är på E4an.

Bilen är mammas gamla som hon hade haft ståendes i en lada i minst två år..varpå hon gav mig den utan att vi eg kollade igenom något på den. FRUNTIMMER :rolleyes:

Domkraften hade bara en liten pinne så det blev ingen vidare hävarm men jag fick upp den iallafall och bytte däcket. Vad folk glor när dom sitter i sina bilar. Jag fick Neanderthal reflexer att bröla "TA ETT KORT...DET HÅLLER LÄNGRE" men sansade mig o lade energin på att byta däck istället.

Tittade på klockan och insåg glatt att jag skulle hinna till mötet..
Så kände jag på reservdäcket...insåg att det var inte 100% men hoppades att det skulle räcka till nästa avfart iallafall så jag kunde hitta en mack. Icke! Vevade ner domkraften och däcket var lika platt som det förra (fast gummit satt iallafall där det skulle på detta jämfört med det andra). FUCK!!

Ringa bärgningstjänsten..hej jag har ingen luft i mitt reservdäck (ja jag är en kvinna..och ja jag ÄR pucko:rolleyes: Smartkärringdrag nr1).
Tillslut kom det en bärgningsbil och han fyllde på reservdäcket.

Tjejen på bärgningtjänsten hade sagt att det skulle kosta 1200 :arsele kronor. Så jag frågade om detta kom som faktura eller hur man betalade. Han sade att eftersom jag hade gjort allt själv så kände han inte att han kunde ta betalt utan han sade om du har en 100 lapp så kan jag ta den så säger vi att det blev avbeställt ;) jag hade gett honom 500 men jag hade inga kontanter (smartkärringdrag nr2).

Tog hans address och skall skicka pengar..för det var kanonsnällt.

Äntligen kom jag iväg..ringde personen jag skulle ha möte med som sade att han inte kunde vänta så vi får ta det nästa vecka. Tur det för jag hade svart däckskit i hela nyllet och såg ut som en ur björnligan..och händerna var kolsvarta.

Summan av kardemumman: spenderade en halv tank bensin på skitåka, köpte nytt däck och pengar till bärgningskillen...för ett missat möte!:näsblod
Nu kan det bara bli bättre....


ÄDIT: Jag glömde lägga till att jag brötALLA (!!) nageljävlar på högerhanden. Franskmanikyrerade och fina var dom också :mad:
 
Last edited by a moderator:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Nursey skrev:
2421581 Kära dagboken,

Skulle på affärsmöte idag för jag håler på att starta företag. Bor i Uppsala och detta var på Ekerö. Stog o funderade på om jag skulle ta hojen eller bilen men bilen vann tillslut..kan ju vara bra att se någorlunda respektabel ut då man kommer fram...trodde jag.

Åkte från Uppsala med Skid Row vrålandes i högtalarna, solen sken och allt var enligt planerna. Nu hade Yngwie tagit över skrålandet och det var underbart att köra...tills hela bilen rycker till och ratten skakar till..jag tänkte snabbat "haha tänk om jag skulle få punka nu.." körde lite till och visst var det punka..låg i filen närmast staketet och gasade duktigt som jag alltid gör så det var lagom kul att försöka ta sig in till vägrenen med gummibitar som flög förbi fönstret.

Lyckades kila in mig precis innan en avfart (hade inget val) och slängde upp triangeln som dansade runt på vägrenen av lastbilarnas fartvind när dom drog förbi. Har aldrig insett hur högt ljud det är på E4an.

Bilen är mammas gamla som hon hade haft ståendes i en lada i minst två år..varpå hon gav mig den utan att vi eg kollade igenom något på den. FRUNTIMMER :rolleyes:

Domkraften hade bara en liten pinne så det blev ingen vidare hävarm men jag fick upp den iallafall och bytte däcket. Vad folk glor när dom sitter i sina bilar. Jag fick Neanderthal reflexer att bröla "TA ETT KORT...DET HÅLLER LÄNGRE" men sansade mig o lade energin på att byta däck istället.

Tittade på klockan och insåg glatt att jag skulle hinna till mötet..
Så kände jag på reservdäcket...insåg att det var inte 100% men hoppades att det skulle räcka till nästa avfart iallafall så jag kunde hitta en mack. Icke! Vevade ner domkraften och däcket var lika platt som det förra (fast gummit satt iallafall där det skulle på detta jämfört med det andra). FUCK!!

Ringa bärgningstjänsten..hej jag har ingen luft i mitt reservdäck (ja jag är en kvinna..och ja jag ÄR pucko:rolleyes: Smartkärringdrag nr1).
Tillslut kom det en bärgningsbil och han fyllde på reservdäcket.

Tjejen på bärgningtjänsten hade sagt att det skulle kosta 1200 :arsele kronor. Så jag frågade om detta kom som faktura eller hur man betalade. Han sade att eftersom jag hade gjort allt själv så kände han inte att han kunde ta betalt utan han sade om du har en 100 lapp så kan jag ta den så säger vi att det blev avbeställt ;) jag hade gett honom 500 men jag hade inga kontanter (smartkärringdrag nr2).

Tog hans address och skall skicka pengar..för det var kanonsnällt.

Äntligen kom jag iväg..ringde personen jag skulle ha möte med som sade att han inte kunde vänta så vi får ta det nästa vecka. Tur det för jag hade svart däckskit i hela nyllet och såg ut som en ur björnligan..och händerna var kolsvarta.

Summan av kardemumman: spenderade en halv tank bensin på skitåka, köpte nytt däck och pengar till bärgningskillen...för ett missat möte!:näsblod
Nu kan det bara bli bättre....


:hihi du förgyllde min dag :tummenupp

:rodnar har aldrig tänkt på att kolla reservdäcket om det har luft eller inte innan man får punka.

När man har fått punka så har man bara tagit fram däcket bytat och sen iväg.
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Jahopp. Har nu blivit mer eller minder utskälld av två personer på mindre än 20minuter via min mobil.
Endokrin skulle skicka tillbaka mig till läkaren jag kom ifrån för att han ansåg att hon gott kunde behandla mig. Detta var för 6 veckor sedan och eftersom jag inte har hört något från någon läkare så har jag jagat dem järnet...
Allt som allt har detta tagit 9 månader och fortfarande ingen behandling och därmed har jag gjort en anmälan till patient och förtroendenämnden som i sin tur ringde upp en av mina läkare idag för att gnälla lite.
Detta tog skruv för som sagt inom loppet av 20 min ringde både läkaren samt hennes barnmorska mig för att diskutera mitt ärende och för att tala om för mig att dom minsann har lyssnat på mig och försökt hjälpa mig så om det vore någon jag skulle anmäla så är det endokrin och inte dom !!
(snart skavsår i öronen av allt telefonpratande samt att barnmorskan e tysk så inte så jäävla lätt å höra vad hon säger)

Min läkare ska göra en incidentanmälan till endokrins chef för det får inte gå till så här enligt henne men så avslutar hon med att säga: den där remissen till endokrin som jag skickade i januari månad (fick tid i juli) den hade jag inte behövt skicka, hade kunnat behandla dig själv.
Det säger hon idag, 30 augusti !!!

Fatta tiden jag gått och väntat, dragits mellan tre olika vårdinstanser där alla hänvisar till alla samt skyller på alla andra och jag mår bara sämre samt känner att absolut ingen lyssnar på mig.
Hade jag inte min älskade pojkvän hade jag inte suttit här idag och skrivit...
Nu är jag riktigt jävla lessen, frustrerad och rädd.

:( :(
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mitra skrev:
2421608 :hihi du förgyllde min dag :tummenupp

:rodnar har aldrig tänkt på att kolla reservdäcket om det har luft eller inte innan man får punka.

När man har fått punka så har man bara tagit fram däcket bytat och sen iväg.

Jag kollar luften i reservdäcket (av nödtyp, ska ha betydligt högre tryck än dom andra) två gånger per år, varje gång jag skiftar däck.
Jag har aldrig behövt använda reservdäcket på mina tre senaste bilar.


Däremot kollade jag aldrig luften i reservdäcken innan jag började jobba på däckverkstad, där vi alltid kollade trycket i kundernas reservdäck, så skiftar du däck hos en seriös firma kollar dom reserven åt dig.

Det är inget man får betalt för, inget som gör någon glad, men när ens kunder får punktering så tar dom sig IAF till närmsta däckverkstad.
Folk tror bara att det är luft automagiskt i 15 år gamla reservdäck som aldrig har varit framplockade.
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
GuW skrev:
2421942 Jag kollar luften i reservdäcket (av nödtyp, ska ha betydligt högre tryck än dom andra) två gånger per år, varje gång jag skiftar däck.
Jag har aldrig behövt använda reservdäcket på mina tre senaste bilar.


Däremot kollade jag aldrig luften i reservdäcken innan jag började jobba på däckverkstad, där vi alltid kollade trycket i kundernas reservdäck, så skiftar du däck hos en seriös firma kollar dom reserven åt dig.

Det är inget man får betalt för, inget som gör någon glad, men när ens kunder får punktering så tar dom sig IAF till närmsta däckverkstad.
Folk tror bara att det är luft automagiskt i 15 år gamla reservdäck som aldrig har varit framplockade.

Min kära far bytar däck till mig. Han brukar även sätta kopparpasta på bultarna så att de ska gå lättare att få loss :)

Men har varit ute och kollat att det är luft i reservdäcket :hihi
Men får jag punka på dragbilen så kan jag hälsa hem eftersom däcket sitter under bilen och muttern sitter som berget :rolleyes:

Note: Skaffa en sådan där flaska som lagar punka OCH lägga in den i bilen och inte på hyllan :rolleyes:
 

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
GuW skrev:
Däremot kollade jag aldrig luften i reservdäcken innan jag började jobba på däckverkstad, där vi alltid kollade trycket i kundernas reservdäck, så skiftar du däck hos en seriös firma kollar dom reserven åt dig.


Lite offtopic:
Jag bytte gummi (och ventil) på bilreservhjulet i vintras, så det borde funka... Men, jag är osäker på vilket däckstryck det ska vara, lufttrycket höjs ju när däcket belastas (jag har inte provmonterat det). Vad kör ni på däcksfirmorna med för standardtryck? Jag pytsade iaf i omkring 2,2 bar, ska vara 2,0 till 2,3 bar som standard. Hellre för högt tryck än för lågt.


Lite ontopic:
Hej dagboken. Idag har jag haft ont i halsen, så jag funderade på att skippa sporthojsonsdagsturen idag. Det gjorde jag inte, och det är jag glad för. Det var en skön tur idag.

Nu ska jag byta till mitt klarglasvisir på hjälmen, jag ser fanimig ingenting genom mitt mörka när solen har gått ner. ;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nautilus skrev:
2422286 Lite offtopic:
Jag bytte gummi (och ventil) på bilreservhjulet i vintras, så det borde funka... Men, jag är osäker på vilket däckstryck det ska vara, lufttrycket höjs ju när däcket belastas (jag har inte provmonterat det). Vad kör ni på däcksfirmorna med för standardtryck? Jag pytsade iaf i omkring 2,2 bar, ska vara 2,0 till 2,3 bar som standard. Hellre för högt tryck än för lågt.

Nu ska jag byta till mitt klarglasvisir på hjälmen, jag ser fanimig ingenting genom mitt mörka när solen har gått ner. ;)

Är reservdäcket ett vanligt hjul så lägger jag i 2.5 ungefär, då är det IAF minst 2kg kvar i det när jag behöver det-
Är reservhjulet av nödtyp så står det ofta på vilket tryck man ska ha, jag har 4.5 i mitt....

Apropå mörka visir i mörker:
attachment.php
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Vaknade kl 15.00 .. lagom. Tog på mig ett par joggingbyxor, som jag f.ö. har på mig fortf.
Hmm, var ute en sväng i garaget och spände sadeln som satt löst.
Det var nog allt jag hunnit med idag...


Dock uppskrivning imorn! wihoo!
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Kan inte sova trots ett antal försök, loggar in här för att se om det finns nått att läsa men det var inte så mycket.
Med tanke på all frustration, rädsla och tårar inombords som vill ut så lär det nog inte bli så mycket sömn inatt :(
 

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Gsxr 750
Thaiboxning

Whoouuuusaaaa!!
Var på min andra träning i thaiboxning igår, så grymt kul!! I löööv!!:yoparty
Har pratat om att börja i flera år och nu har man äntligen dragit tummen ur :arsele och börjat.
Riktigt bra träning för hela kroppen, hade lite problem att köra bilen till jobbet imorse bara eftersom mina armar inte riktigt orkade hålla sig uppe på ratten pga att de fjuttiga muskler man har där inte riktigt är vana vid att få arbeta så hårt som de gjort..*skrattar*..... Men det är f-asen värt smärtan för det är ju så grymt kul!!
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Gossan skrev:
2423387 Whoouuuusaaaa!!
Var på min andra träning i thaiboxning igår, så grymt kul!! I löööv!!:yoparty
Har pratat om att börja i flera år och nu har man äntligen dragit tummen ur :arsele och börjat.
Riktigt bra träning för hela kroppen, hade lite problem att köra bilen till jobbet imorse bara eftersom mina armar inte riktigt orkade hålla sig uppe på ratten pga att de fjuttiga muskler man har där inte riktigt är vana vid att få arbeta så hårt som de gjort..*skrattar*..... Men det är f-asen värt smärtan för det är ju så grymt kul!!

Coolt! Har en kollega som är typ 3:e bäst i sverige. Jäkligt läcker sport!

Sen är det något upphetsande med att en brud som är 30cm kortare samt 20kg lättare kan spöa skiten ur en om hon vill! :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top