2421581 Kära dagboken,
Skulle på affärsmöte idag för jag håler på att starta företag. Bor i Uppsala och detta var på Ekerö. Stog o funderade på om jag skulle ta hojen eller bilen men bilen vann tillslut..kan ju vara bra att se någorlunda respektabel ut då man kommer fram...trodde jag.
Åkte från Uppsala med Skid Row vrålandes i högtalarna, solen sken och allt var enligt planerna. Nu hade Yngwie tagit över skrålandet och det var underbart att köra...tills hela bilen rycker till och ratten skakar till..jag tänkte snabbat "haha tänk om jag skulle få punka nu.." körde lite till och visst var det punka..låg i filen närmast staketet och gasade duktigt som jag alltid gör så det var lagom kul att försöka ta sig in till vägrenen med gummibitar som flög förbi fönstret.
Lyckades kila in mig precis innan en avfart (hade inget val) och slängde upp triangeln som dansade runt på vägrenen av lastbilarnas fartvind när dom drog förbi. Har aldrig insett hur högt ljud det är på E4an.
Bilen är mammas gamla som hon hade haft ståendes i en lada i minst två år..varpå hon gav mig den utan att vi eg kollade igenom något på den. FRUNTIMMER
Domkraften hade bara en liten pinne så det blev ingen vidare hävarm men jag fick upp den iallafall och bytte däcket. Vad folk glor när dom sitter i sina bilar. Jag fick Neanderthal reflexer att bröla "TA ETT KORT...DET HÅLLER LÄNGRE" men sansade mig o lade energin på att byta däck istället.
Tittade på klockan och insåg glatt att jag skulle hinna till mötet..
Så kände jag på reservdäcket...insåg att det var inte 100% men hoppades att det skulle räcka till nästa avfart iallafall så jag kunde hitta en mack. Icke! Vevade ner domkraften och däcket var lika platt som det förra (fast gummit satt iallafall där det skulle på detta jämfört med det andra). FUCK!!
Ringa bärgningstjänsten..hej jag har ingen luft i mitt reservdäck (ja jag är en kvinna..och ja jag ÄR pucko
Smartkärringdrag nr1).
Tillslut kom det en bärgningsbil och han fyllde på reservdäcket.
Tjejen på bärgningtjänsten hade sagt att det skulle kosta 1200
kronor. Så jag frågade om detta kom som faktura eller hur man betalade. Han sade att eftersom jag hade gjort allt själv så kände han inte att han kunde ta betalt utan han sade om du har en 100 lapp så kan jag ta den så säger vi att det blev avbeställt
jag hade gett honom 500 men jag hade inga kontanter (smartkärringdrag nr2).
Tog hans address och skall skicka pengar..för det var kanonsnällt.
Äntligen kom jag iväg..ringde personen jag skulle ha möte med som sade att han inte kunde vänta så vi får ta det nästa vecka. Tur det för jag hade svart däckskit i hela nyllet och såg ut som en ur björnligan..och händerna var kolsvarta.
Summan av kardemumman: spenderade en halv tank bensin på skitåka, köpte nytt däck och pengar till bärgningskillen...för ett missat möte!
Nu kan det bara bli bättre....