Kära dagbok

Mrs. Laphroaig

Guest
satan vad min sketna axel värker nu då. borde inte sitta här men hamnar lätt här då ja inte kan sova vilket ja borde gjort för ett bra tag sen.

hm.. vad ska man hitta på för skoj ?
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Jahopp dagboken!

Idag har ja tagit min första långtur på häst i hällregn och ja måste faktiskt erkänna att det är en GRYM känsla!


MsLaphroig

Tycker synd om dig som redan har en så trasig kropp, själv tror ja att jag har fått tillbaka nån av låsningarna i nacken då ja höll på att få rejäl migrän förut, vilket ja inte får utan vidare!
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Slappa skrev:
MsLaphroig

Tycker synd om dig som redan har en så trasig kropp

Ibland, om jag ska vara ärlig, tycker jag synd om mig själv men eftersom jag har varit sjuk och/eller skadad hela mitt liv dvs lite över 26 år så vet jag ju inte så mycket annat. Men visst jag är jävligt trött på detta just nu.
Har mina bättre dagar och mina sämre dagar och idag är en av mina sämre dagar. Då blir allt annat så mycket jobbigare och tråkigare oxå så då gömmer jag helst mig själv under täcker (känns det som iallafall)
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Bikerbitch skrev:
2413697 Gammal är äldst: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,877803,00.html



Nu hänger jag inte med. Har du börjat köra RR?

Jag blev lite inspirerad av juniorerna i går så jag krängde på mej medhavt skinnställ och tvingade ner Kobbe i sitt. Sen gav vi oss ut på banan för att öva lite, jag på en 125:a och han på sin hoj. Vi började lite lugnt för att sedan öka...
Då kom hornen fram och jag skulle hänga på, jag kom två och ett halvt varv innan jag tittade på blommorna i utgången av torparn :rolleyes:

Men jag vippade bara lite så det vara bara att starta hojen åka in och få den fixad av mina mekar! Sen åkte vi ut igen, denna gång utan att vurpa en enda gång! :banana Började kännas hyfsat efter ett par varv, inte fort och inte bra men hur kul som helst!

Men min statistik med två vippningar på två helger är kanske inte lysande. Fast Rossi la sig tydligen tre gånger första gången han körde 125:a :rolleyes:

Ses på tisdag, men då får jag nog bara vara depåstöd...
 

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Ort
hemma såklart.....
Hoj
javisst,o rosa är den....
Japp det där känner jag igen :( ....bra o dåliga dagar.
Har själv en helkass nacke och rygg,efter att ha jobbat inom vården alldeles för länge.
Vissa dagar är man på topp,andra vill man bara gå o dö (inte riktigt men nästan)
Extra jobbig är det de dagar man sååå gärna vill åka hoj i flera timmar-men inte orkar.
Och det syns inte utanpå-men det känns inuti.....så ler jag inte har jag ont...som nån här på SH säger.

Styrkekram till dig.

//Lillan





Mrs. Laphroaig skrev:
2414251 Ibland, om jag ska vara ärlig, tycker jag synd om mig själv men eftersom jag har varit sjuk och/eller skadad hela mitt liv dvs lite över 26 år så vet jag ju inte så mycket annat. Men visst jag är jävligt trött på detta just nu.
Har mina bättre dagar och mina sämre dagar och idag är en av mina sämre dagar. Då blir allt annat så mycket jobbigare och tråkigare oxå så då gömmer jag helst mig själv under täcker (känns det som iallafall)
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
LOTTAK skrev:
2413952 Förklädd junior:va
80cc va elak förra lördagen så hon skulle kolla om 125cc var snällare:tungan , det va den inte:mad:

Var det inte mental ålder under 18 år som gällde? :va

Jäkla skitmaskiner... det är inte mej det är fel på, detta är en materialsport :4skrika

Tur att din man är bra på att meka när jag vippar, tack för det! :tummenupp
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Goddag Yxskaft

Hej dagboken
Var uppe till nästan ett inatt fast jag visste att jag skulle upp vid halv sju..
är knakförkyld och sov jättekonstigt och vaknade i andnöd för näsan var helt täppt o huvudet kändes som en medicinboll.

Börjar inte jobba förän halv tre i eftermiddag så det är extra irriterande att gå upp så tidigt men det måste göras. Hojen skulle till Sula, för dom hade strulat till mitt framlyse så jag skulle dit o byta det.

Åkte till mormor, där jag förvarar hojen och stället etc. Hade glömt nyckeln så jag var tvungen att ringa på dörren och väcka min lilla ulltottsmormor ur hennes skönhetssömn..kändes ganska taskigt för det var tidigt. Ännu taskigare kändes det då jag hade svidat om helt..gått ut och låst upp hojen, låtit den värma upp lite och insåg att det ÄR NÄSTA TISDAG jag har tid hos Sulas verkstad och INTE IDAG:huvet !!!

Förlåt mormor :tomten
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Vaknar kollar förbryllat bredvid mig…ne ingen dam hade kommit och krupit ner i natt heller. Fan att dom inte diggar 90 madrasser. Ser mig om, slår på tv med min hemma byggda fjärrkontroll (gammalt mopp skaft). Når burken med fjären som börjar rassla. Hmmm det luktar illa i käften. Stoppar in en snus för lite mot eld. Glömmer för ett ögonblick varför jag sover i vardagsrummet jävligt nice i 5 sec. Mallar mig upp kollar mig i spegeln. Sunk…fan borde raka mig orkar inte. Slår en blick in i mitt sovrum. Väggarna är babyblå och det ligger fullt med lister på golvet. Stirrar ner i marken ser att sosse jävlarna har skickat reklam. Min röst får ni fan inte. Går tillbaka till sängen. MTV spelar skit musik men det är en snygg brud i alla fall. Datorn visar 5 felmeddelanden. Livet suger. Drar på mig ett par brallor tittar in i kylen och stänger den lika snabbt. Går in i badrummet kanske skulle ta ett bad…ne orkar inte. Tittar in i köket inser hur mycket jobb det är kvar. Tycker synd om mig och förbannar min dumhet att ens ha börjat med skiten. Slö glor på SH i 5min inget nytt uder solen. Tar tag i penseln och färg burken och börjar….Jävla piss liv man har


björn
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Idag är jag riktigt ledsen... Det är tokfint väder ute, men hojen står inlåst iett garage där jag inte kommer åt den... Så nu måste jagsitta ine o packa flyttlådor...:gråta :gråta :gråta
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Propp-Fia skrev:
2418474 Idag är jag riktigt ledsen... Det är tokfint väder ute, men hojen står inlåst iett garage där jag inte kommer åt den... Så nu måste jagsitta ine o packa flyttlådor...:gråta :gråta :gråta

Sluta klaga!

Vi kan byta hoj istället? Har fan inte gjort annat än o meckat hela sommaren (då man varit hemma iaf) och nu står den likt förbannat.

SUZUKI ÄR BARA REN SKIT:mad:
 

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R1-04 race/banhoj
Hej dagboken!

Idag är det fult väder, men det gör inget för att jag är sjuk i vilket fall.
Är ledig vilket fall så jag kan sitta här och mula i mig onyttigheter med gott samvete.
Träffade förresten exet i förrgår, hon hade blivit en ny människa, en människa som lagade mat till mig:tummenupp tacos är gott!
Åker på långsemester på lördag tillsammans med mina polers i en gammal folkabuss, ska bli riktigt kul att komma iväg ett tag (två månader, eller till pengarna tar slut....)
Allt som allt är jag jävligt nöjd med livet idag.
 

Paradoxy

Guest
Hej dagboken.

Första posten i dig. Skolan var lugn, fick sluta fem timmar tidigare. Slapp ha håltimma från 11:20 - 14:10.
Mitt matintag dom senaste dagarna har varit: lunch: donken, kvällsmat: en halv pizza, frukost nästa dag: den andra halvan av pizzan, lunch: kina-buffé, kvällsmat: donken, frukost nästa dag, två rostmackor, lunch: donken.

Börjar minsann bli lite småfet...
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
björn.e skrev:
2418408 Vaknar kollar förbryllat bredvid mig…ne ingen dam hade kommit och krupit ner i natt heller. Fan att dom inte diggar 90 madrasser. Ser mig om, slår på tv med min hemma byggda fjärrkontroll (gammalt mopp skaft). Når burken med fjären som börjar rassla. Hmmm det luktar illa i käften. Stoppar in en snus för lite mot eld. Glömmer för ett ögonblick varför jag sover i vardagsrummet jävligt nice i 5 sec. Mallar mig upp kollar mig i spegeln. Sunk…fan borde raka mig orkar inte. Slår en blick in i mitt sovrum. Väggarna är babyblå och det ligger fullt med lister på golvet. Stirrar ner i marken ser att sosse jävlarna har skickat reklam. Min röst får ni fan inte. Går tillbaka till sängen. MTV spelar skit musik men det är en snygg brud i alla fall. Datorn visar 5 felmeddelanden. Livet suger. Drar på mig ett par brallor tittar in i kylen och stänger den lika snabbt. Går in i badrummet kanske skulle ta ett bad…ne orkar inte. Tittar in i köket inser hur mycket jobb det är kvar. Tycker synd om mig och förbannar min dumhet att ens ha börjat med skiten. Slö glor på SH i 5min inget nytt uder solen. Tar tag i penseln och färg burken och börjar….Jävla piss liv man har


björn

Se till att få lägenheten klar så att du kan charma nån trevlig dam! Men lova att va snäll mot henne :pannkyss
 
Last edited:

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Billig bensin

Kära dagbok.

Nu har jag kunnat tanka det flytande guldet till ett pris som ligger under 10kr/l i ca två veckor. Men idag vart det en ny bottennotering på priset.
9:68:-/l för 95-oktanig bensin.
Tänkte att jag skulle tankat i Malmö men är glad att jag väntade tills jag kom hem. "Tjänade" ca 110:- på en full tank på hemmaplan.

Att bensinlampan kan lysa så länge i bilen hade jag ingen aning om.
Dock är jag mycket tacksam för detta fenomenet.

Leve mitt billiga Hydro
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Kära dagbok.

Idag har varit en ganska tråkig dag.
Se ifall man kan hitta på något roligt snart.
Handlar upp alla pengar gör jag också, saker jag inte direkt har användning för dessutom. Borde spara pengarna eftersom jag inte riktigt vet hur jag har de med jobb i vinter, men men.
Imorrn har jag teoriprov me..trevligt.
Jaja. Heeejrååå
 

MikkE

Guest
Gick en timme tidigare ifrån jobbet idag, promenerade raskt hem för att kolla brevlådan om jag fått mitt skattekort och ID, icke då.. Jogga direkt till likningskontoret (aaaas svettig), prata där. De kunde tyvärr inte göra något, men bad mig prata med någon på jobbet. Sagt och gjort, jag jogga/sprang tillbaka till löneansvariga på jobbet, sa vad jag gjort osv. Sedan nämnde hon att man kunde få ett förskottsbidrag (jag hade glömt det av all jogga & uppstressning). Bad mig bara säga det till en av mina chefer och fixa fram ett kontonummer som pengarna kan komma in på. Chååår tänker jag, fick tag på en polare och frågar om man kan låna kontonumret. - INGA PROOOOBLEEEEM (göteborgare) får jag till svar. Sooooft och tack säger jag. Pratade sedan direkt efter med min chef. Inga probbs där heller. Blev lättad och glad, så jag joggade hem och duscha. Joggat typ 5 km,
gått ca 2, pratat med likningskontoret och min löneansvariga sedan jag
slutade.
Allt under 50 minuter. Känns bra :)

Resa till sverige imorrn för att bunkra upp lite sprit och mat. Fest på lördag, skönt!
 

MikkE

Guest
Cyberdog skrev:
2409733 Tack men det har vart så här över en månad så jag undrar när det vänder eller vad man ska göra för att det ska vända? det känns inge bra.
:tummenner
Dude, jag åkte själv till Norge för att börja arbeta på nya jobbet. Kände EN person då här i Fredrikstad när jag kom och han finns här på forumet. Visade sig sedan att han jobbade andra skiftet än vad jag jobbade. Kul. Jag bor i en källarlägenhet på ynka 23 kvm med en kokvrå. Har inget internet eller nån TV, för den är i stockholm. Jobbar under dagarna/kvällarna och på fritiden gör jag inte så mkt. Blir mkt promenader och filosoferande. Har inte rört min kamera på 5 veckor och funderar fortfarande om jag känner för att fota lite av byn här och visa typ päronen och vänner.
De jag jobbar med är kanoners, men de flesta har familjer eller är såna man inte umgås med än på jobbet eller företagsfesterna. De man umgås med jobbar ju natt eller andra skiftet, så det får bli träffar på helgerna.
Jag har inta haft några pengar senaste veckan, fått leva snålt som fan. Har vart jävligt uppstressad över att inte fått mitt skattekort eller ID än som gör att jag får ut lön från jobbet och vet inte vad jag ska göra utan pengar som ska betala hyra och mat för månaden. Päron och mormor har redan lånat ut massa pengar och har också räkningar att betala.
MEN nu kommer småbitar som gör det roligt (roligare!) att vara här. Man festar lite på helgerna och träffar nya människor, kommer att åka med två kollegor över gränsen på fredag för att spendera lite pengar där på sprit och mat (kött!), fest blir det på lördagen hos en av de jag åker med, pengar kommer jag att kunna få med lite trix.
Dessa småsaker gör att jag redan ser fram emot fredagen och lördagen.

Vänner och bekanta måste kunna stötta dig och du måste ta kontakt med dem också. Gå ut på restaurang, åk hoj, ha en filmkväll hos någon. Resa någonstans? Kan vara över en helg bara. Vad som helst som inte får dig att tänka på allt negativa.
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Slappa skrev:
2418512 Sluta klaga!

Vi kan byta hoj istället? Har fan inte gjort annat än o meckat hela sommaren (då man varit hemma iaf) och nu står den likt förbannat.

SUZUKI ÄR BARA REN SKIT:mad:

köp en kawa istället.. fungerar perfekt!! ;) Men den gör ju ingen nytta när den står i ett garage... det är ju same, same, but different...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top