Cyberdog skrev:
2409733 Tack men det har vart så här över en månad så jag undrar när det vänder eller vad man ska göra för att det ska vända? det känns inge bra.
Dude, jag åkte själv till Norge för att börja arbeta på nya jobbet. Kände EN person då här i Fredrikstad när jag kom och han finns här på forumet. Visade sig sedan att han jobbade andra skiftet än vad jag jobbade. Kul. Jag bor i en källarlägenhet på ynka 23 kvm med en kokvrå. Har inget internet eller nån TV, för den är i stockholm. Jobbar under dagarna/kvällarna och på fritiden gör jag inte så mkt. Blir mkt promenader och filosoferande. Har inte rört min kamera på 5 veckor och funderar fortfarande om jag känner för att fota lite av byn här och visa typ päronen och vänner.
De jag jobbar med är kanoners, men de flesta har familjer eller är såna man inte umgås med än på jobbet eller företagsfesterna. De man umgås med jobbar ju natt eller andra skiftet, så det får bli träffar på helgerna.
Jag har inta haft några pengar senaste veckan, fått leva snålt som fan. Har vart jävligt uppstressad över att inte fått mitt skattekort eller ID än som gör att jag får ut lön från jobbet och vet inte vad jag ska göra utan pengar som ska betala hyra och mat för månaden. Päron och mormor har redan lånat ut massa pengar och har också räkningar att betala.
MEN nu kommer småbitar som gör det roligt (roligare!) att vara här. Man festar lite på helgerna och träffar nya människor, kommer att åka med två kollegor över gränsen på fredag för att spendera lite pengar där på sprit och mat (kött!), fest blir det på lördagen hos en av de jag åker med, pengar kommer jag att kunna få med lite trix.
Dessa småsaker gör att jag redan ser fram emot fredagen och lördagen.
Vänner och bekanta måste kunna stötta dig och du måste ta kontakt med dem också. Gå ut på restaurang, åk hoj, ha en filmkväll hos någon. Resa någonstans? Kan vara över en helg bara. Vad som helst som inte får dig att tänka på allt negativa.