Kära dagbok

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Idag har jag oavbrutet(förutom frukost och lunch) suttit vid min dator och snart plöjt igenom allt som går att finna på vårt, numera, spärrade internet här på jobbet. Eftersom nån spillt coca-cola så funkar inte alltid alla tangenter och viktiga mail, som dessutom ska skrivas på tyska, kan se konstiga ut. Eller inlägg på forum...

Tror jag ska luta mig tillbaka lite så här efter pizzan som sjönk ner under lunchen och sen är det precis inget planerat!

Snackade M3CSL med chefen och kom fram till att han behåller den tills M eller BMW släpper en lättare modell med fler hästar än att köpa den nya M3an med V8 i. Okej. Alpina var det inte ens tal om(bara för att jag ska ha en haha) och motorcykel är han avskräckt från sen en nära släkting krockat och fått en bestående knäskada, men i övrigt frisk. Ser man sånt håller man sig visst borta från motorcyklar - jaha(?)!

Jag har sett min bror liggandes på intensiven i Hamburg med slangar överallt och pipande maskiner för att en övningsförare kom över på hans sida av vägen i en kurva när han hade fett nerlägg på sin båge. Det var rätt hemskt.
Fullt frisk idag dock.
Och jag kommer visst aldrig sluta (köpa) köra motorcyklar.

Fan skulle jag skriva nu då?
Tappat den röda direkt.... jaja. Ska våldta kaffeautomaten nu - bajbaj.

_teSSan_

Guest
Har jobbat och slitit hela dan, på båda mina jobb, nu ser jag fram emot en kväll i Malmö med mat, konsert och sen utgång.... Sköööönt!!! :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hej dagboken.

Idag har jag kört bil som fan, skrivit tenta, kört ännu mera bil, spenderat 14kkr på en ny TV, kört mera bil, kopplat, eller försökt koppla ihop alla mina nya stuff, sålt en soffa och nu försöker jag sova, eftersom jag ska jobba om 2 timmar.

Jag borde bli kompis med någon som kan det där med hemmabio.

Nej, nu blir det en torr brödbit, sedan ladda inför jobbet. Jihaa!

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Alx skrev:
2407061 Tack, tack! Kan passa på redan nu att bjuda dej och gubben på inflyttningsfest! såfort jag är klar med lägenheten! Kommer bli före Björn i alla fall! :tungan

Vill bara göra ett tillägg i dagboken!

IdiotAlx skulle raka benen när hon duchade idag för att stubb är så otäckt. Tänkte va lite snäll mot karln som jag ska dela säng med i morn! Men den stakarn får nu akta mitt ben för jag rakade lite mycket, typ skinnet också! Men det var bara för att matcha mina skrapsår från förra helgen :rolleyes:

Nu ska idioten sova och hoppas på en riktigt bra dag i morn med!
Tack för inbjudan:pannkyss

Stackars Kobbe, inte röra benen och med tanke på vart du har skrapmärken så gör du ju inte livet lätt för honom:näsblod

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Tja dagboken

Det är ju sant de man säger, "Livet är en dans på rosor" men det dom glömde var att säga "att för varje steg du tag så får du en ny tag i foten".

Jag förstår inte vad som händer, just nu så hatar jag mitt nya jobb, allt i privatlivet är totalt kaos.
Tjejen som man försökte få intresserad gick åt skogen, huset bara står och jag har ingen lust att göra klart det innan vintern som jag måste.

Känner mig så j-vla nere, orkar inte mer.
Hur klarar alla andra livet ? jag fattar inte, lika bra att ge upp.
:död

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Hej hopp i lingonskogen..

Idag har jag gjort muýcket,,,

Tvättat för första gången.. va inte så svårt som jag trodde.. bara att det där med torktumlare var överskattat.. det var fan mer blött när jag tog ut det än när jag la in skiten:s
Men men.. sen så va jag ut på krogen.. vela väll kika in uteställena här i motala..
men ja.
Det va väll inte så mycket att hurra över..
Inte ett ställe(som jag kom in på) som hade dansgolv.
Prata med vakten på harrys(nått ställe där det var 21) och han sa att det var 18 där å¨onsdagar så då får man väll dra dit :D

Jaja.. sen tidigare så har jag varit å pratat med jysk.. satans skit företag! kan då fan inte göra nånting rätt... man hör väll av sig till en kund om soffan dom väntar på har utgått i sortiment.. och varför jag väntar på en ny är för att den jag fick var sönder skuren:O BÖG!!
Det som annars va en sånn fin soffa.... vill inte ha nått demo ex som en miljard skitungar har stått å hoppat i med sina små gummistövlar i.. .jaja.. det lösert väll sig...
ska lägga mig å kika på film .nu.. a night at the roxbury.. kanske världens roligaste film.
will ferrel(stavning) är min idol.. kanske roligast av alla snubbar som finns:D

jaja

gonatt då alla sport hojs tjejer å killar:yoparty

rock on!:arsele

EDIT! kom på en till sak som hände idag... jag blev geting stucken i stortån:S Det gör ont.. jävla skit djur.. vafan ska dom finnas för.. blää man kan ju inte äns ha balkongdörrn öppen utan att det ska komma in en massa sånna där jävla djur..

:tomten

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Cyberdog skrev:
2409521 Tja dagboken

Det är ju sant de man säger, "Livet är en dans på rosor" men det dom glömde var att säga "att för varje steg du tag så får du en ny tag i foten".

Jag förstår inte vad som händer, just nu så hatar jag mitt nya jobb, allt i privatlivet är totalt kaos.
Tjejen som man försökte få intresserad gick åt skogen, huset bara står och jag har ingen lust att göra klart det innan vintern som jag måste.

:pannkyss alla har så..tillochfrån.:krama

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Kära dagbok! ( en dag för sent )

Idag hade jag tänkt att arbeta!
Kom till mitt arbete och satte mig framför datorn och surfade på SH i stället.

Jag drack alldeles för många koppar kaffe, och rökte alldeles för många ciggaretter..
Förolämpade massor med människor på SH med sarkastiska kommentarer.

Körde hem från jobbet i spö... Nej.. Häll.. Nej.. genom en öppen himmel..
Kom hem och fortsatte surfa på SH.

På kvällen stängde Mattias ner min favorit tråd..
Konsekvensen av det blev fransk kultur musik och rött vin..
Livet förlorade betydelse och jag funderade på hur jag skulle gå vidare..

Det blev massor med vin och fransk kulturmusik..
Kort innan jag bestämde mig för att avsluta dagen så hade en kreativ människa startat en ny alternativ tråd till den som stängdes ned..

Så plötsligt bytter vinte ut mot Whiskey, musiken mot Motorhead..
Livet tog ny fart..
Lusten att se framåt kom tillbaka..

Så nu innan jag går och lägger mig så känns livet betydelsefullt igen.

Sov gott!!

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Nursey skrev:
2409645 :pannkyss alla har så..tillochfrån.:krama

Tack men det har vart så här över en månad så jag undrar när det vänder eller vad man ska göra för att det ska vända? det känns inge bra.
:tummenner

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Cyberdog skrev:
2409521 Tja dagboken

Livet är som en berg-o-dalbana. Ibland är allt superbra och ibland vill det sig inte alls. Varför hatar du ditt nya jobb? Är det för att det är nytt och känns lite osäkert? Det är tufft med kärleken, men det finns många tjejer därute i världen. Har du inga kompisar som kanske kan hjälpa dig med huset, eller ja någon du känner som har lite talang för hus :) Roligare om man är fler plus att det går fortare.

Hur alla andra klarar livet, ja alla har vi olika sätt att ta oss igenom den ibland jobbiga vardagen. Tror alla känner av berg-o-dalbanan nångång i sitt liv, ibland mer, ibland mindre. Ge inte upp, då går du miste om så mycket i livet. Som talesättet säger "Efter regn kommer solsken"

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Cyberdog skrev:
2409733 Tack men det har vart så här över en månad så jag undrar när det vänder eller vad man ska göra för att det ska vända? det känns inge bra.
:tummenner

Skall försöka dela med mig lite av mina egna "seriösare" sidor..

Det är alltid lätt att utifrån säga!
- Det händer andra!
- Stå ut det kommer att bli bättre..

Men när man sitter där så känns det fan inte som om det någonsin kommer bli bättre.. Det finns ingen ljusning framåt.. ( Som man ser för stunden.. Lite för att det är svårt att se skogen för träden som står ivägen.

Skälet till att jag "lägger mig i" den här tråden, beror väl till stor del på att för ett par år sedan fick jag uppleva något liknande.
Skillsmässa, Barn, Hus.. saker.. Ja!! Sån som gör att livet mr eller mindre känns helt jävla värdelöst att leva vidare i.

Mitt råd!
Kontakta en läkare, terapheut..

Jag vet hur svårt det är att ta det steget..
Men när du väl gjort det så får du hjälp..
Det är inte så att du är psyksjuk, eller på något sätt idiot för att du känner som du gör.
Det är bara att du har fastnat i en cirkel som du har svårt att med egen kraft ta dig ur.
Sånt kan vara skit svårt att prata om med vänner, familj och så vidare.
Framförallt om man alltid uppfattats annorlunda av sin omgivning.
Sen får du inte glömma att vi människor gärna undviker andra människors jobbiga stunder..
För vi är rädda för att bli engagerade, indragna i något som vi inte klarar av att hantera.

Om du söker hjälp!
Så kan den personen som för det första står ljusår ifrån ditt liv, se saker från ett annorlunda perspektiv, plus att dom kan vägleda dig in på andra tankar och ideér. Sånt som finns där.. Men som du själv trycker åt sidan..

Genom den typen av hjälp så kommer du att märka att med tiden så ser saker aningens ljusare ut..

Som en avslutning!
Att ta sig ur en mörk livssituation tar tid..
Räkna med att det tar lika lång tid som det tog att komma in i den innan den är över..

Så!
Jag kan inte annat än önska dig lycka till!!
Det handlar lite om att du måste göra valet.. :tummenupp

Jag gjorde det..
Och solen skiner nog på mig varje dag nu..
Även fast det ramlar ner vatten från molnen.. :tummenupp

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Cyberdog skrev:
2409521 Tja dagboken

Det ordnar sig!
Jag hade de skittufft i några månader men nu e livet helt okey igen, kanske inte lika bra som förut men de funkar helt klart :p
Hade stor lägenhet o sambo i lkpg, ett jobb som va skitkul o allting.
Sen separera vi o jag flyttade hem till min hemstad Karlskoga, USCH, 33kvm liten lägenhet o böt till ett jobb jag i flera flera år velat ha men som visade sig att det sööög, hade problem som tusan att glömma tjejen o allt såntdär.. men nu ett antal månader senare så har jag kommit in i jobbet så de e helt okey, lägenheten trivs jag jättebra i, kaklat om i köket o lite så så den e jättefin o livet rullar väl på hyffsat...de ordnar upp sig teslut så de e lungt..

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jahopp dagboken då sitter man uppe sen för femtioelvte natten i rad pga bråk.

Är så trött på att bråka och tjaffsa, tjejen och ja började bråka för över en månad sen och det känns som att det aldrig har slutat, semestern på Gotland (medeltidsveckan) blev hyfsat lugn iaf sen tog de ny fart igen.

Ja känner mer och mer för att bara ta en paus men då börjar tjejen gråta och säger att det inte finns i hennes värld mitt svar är då att jag kommer inte ta det beslutet att lägga ner allt det fina vi byggt upp.

Vet inte vad ja ska göra, funderar mellan 2 alternativ just nu:

1. Flytta ner till södra Sverige och splitta lägenhet med en polare (Skönt med lite nya städer)
2. Flytta hem igen (saknar dom gamla polarna)

Vet att man inte får slå tjejer men ibland så är det inte långt borta då vill ja bara skrika för ja vet innerst inne att ja inte är sån igentligen (yeah right)

Vet att ja har haft problem med humöret tidigare (krogslagsmål, långa rader med utvisningar i diverse sporter osv osv) men aldrig ALDRIG mot tjejen och de är nog lite det som skrämmer mig nu.

Slagit folk på käften för o få dom att vara tysta har ja bara gjort med odrögliga drägg!

Är mycket svammel i det här inlägget iof så som det ska vara på sh.

Nu ska ja lägga ett parti till av Spindelharpan innan ja somnar framför datorn!

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Slappa skrev:
2411863 Jahopp dagboken då sitter man uppe sen för femtioelvte natten i rad pga bråk.

Är så trött på att bråka och tjaffsa, tjejen och ja började bråka för över en månad sen och det känns som att det aldrig har slutat, semestern på Gotland (medeltidsveckan) blev hyfsat lugn iaf sen tog de ny fart igen.

Ja känner mer och mer för att bara ta en paus men då börjar tjejen gråta och säger att det inte finns i hennes värld mitt svar är då att jag kommer inte ta det beslutet att lägga ner allt det fina vi byggt upp.

Vet inte vad ja ska göra, funderar mellan 2 alternativ just nu:

1. Flytta ner till södra Sverige och splitta lägenhet med en polare (Skönt med lite nya städer)
2. Flytta hem igen (saknar dom gamla polarna)

Vet att man inte får slå tjejer men ibland så är det inte långt borta då vill ja bara skrika för ja vet innerst inne att ja inte är sån igentligen (yeah right)

Vet att ja har haft problem med humöret tidigare (krogslagsmål, långa rader med utvisningar i diverse sporter osv osv) men aldrig ALDRIG mot tjejen och de är nog lite det som skrämmer mig nu.

Slagit folk på käften för o få dom att vara tysta har ja bara gjort med odrögliga drägg!

Är mycket svammel i det här inlägget iof så som det ska vara på sh.

Nu ska ja lägga ett parti till av Spindelharpan innan ja somnar framför datorn!

Spring en runda, slå på boxbollen, alternativ sparka skiten ur en halmbal samtidgt som du "mördar" en trasa brukar lätta på de flesta frustrationer.

:hihi om inte annat så känns det förbannat skönt att få utlopp för ilskan

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
LOTTAK skrev:
2409051 Tack för inbjudan:pannkyss

Stackars Kobbe, inte röra benen och med tanke på vart du har skrapmärken så gör du ju inte livet lätt för honom:näsblod

Det är inte så tungt, han är lite skadad han med, ont i ett revben :(

Men till skaran med skador kan nu läggas ett blåmärke på läppen och en öm tumme. Men eftersom jag är så tuff och hård så gör det inte så mycket om han kommer emot nån av mina skador! Krachdrottning som jag är! :D

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Alx skrev:
2413578 Det är inte så tungt, han är lite skadad han med, ont i ett revben :(

Men till skaran med skador kan nu läggas ett blåmärke på läppen och en öm tumme. Men eftersom jag är så tuff och hård så gör det inte så mycket om han kommer emot nån av mina skador! Krachdrottning som jag är! :D
Undrar egentligen vad ni gjorde där bort i Torparn:D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
LOTTAK skrev:
2413595 Undrar egentligen vad ni gjorde där bort i Torparn:D

Ja jag la mej ju i utgången så Kobba var jäkligt snabb på att vända hojen och komma och hjälpa till! :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln