Kära dagbok

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Doktorbesök
Hade ställt klockan på 8.00 imorse, sambon ringde för att se till att jag vaknade. Ringde ner till doktorn för en tid. På plats klockan 11.00.
Har haft lite ont i vaderna och sen har det övergått till att händer och fötter känns kalla och nästan somnat, sticker i dem.

Doktorn kände och klämde på vader, handleder, fötter och händer. Ingen propp iallafall. Han kunde inte sätta fingret på vad det berodde på men de tog ett blodprov för säkerhets skull. Hör jag inget är jag frisk. Hoppas han inte ringer.
_________________________________________________________________
Bajs-upplockning
Ser en kille stå vid sidan om sin vovve. Vovven bajsar något ofantligt.
Jag slänger upp kameran, nu jävlar, fotobevis, idiotfan, tänker jag.
När jag sen går ut med min hund ser jag att han även låtit sin vovve skita på grannens uppfart. Äckligt.
Fråga kolon: Får man använda såna där bilder som man tagit privat?
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Bikerbitch skrev:
2399044 Doktorbesök
Hade ställt klockan på 8.00 imorse, sambon ringde för att se till att jag vaknade. Ringde ner till doktorn för en tid. På plats klockan 11.00.
Har haft lite ont i vaderna och sen har det övergått till att händer och fötter känns kalla och nästan somnat, sticker i dem.

Doktorn kände och klämde på vader, handleder, fötter och händer. Ingen propp iallafall. Han kunde inte sätta fingret på vad det berodde på men de tog ett blodprov för säkerhets skull. Hör jag inget är jag frisk. Hoppas han inte ringer.

Var ju bra att han inte hittade någon propp. man måste köra uteslutningsmetoden och ta reda på varför du har det så här. Röker du ? Lågt blodtryck? har det hänt något med din nacke ?
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Alx skrev:
2398762 Hmm, jobba var det jag skulle göra ja...

Var på möte idag, kallt som fan, jag hatar AC! Kom ut helt stelfrusen och upptäckte att jag hade ont i knät, konstigt tänkte jag samma sak efter förra mötet? Kom fram till att jag tydligen får ont i knät av kyla eller eventuellt möten? För det kan inte va efter klantvurpan i helgen, slog inte i det knät alls. Upptäckde också att mina sårskorpor antar en lätt blålila ton när jag fryser, antagligen för att matcha mina blålila naglar. :rolleyes:

Jag får inte glömma att ta med en extratröja i morn, för då dör jag!

Försökte rädda min stelfrusna kropp med en kopp te, som jag naturligtvis spillde på skrivbordet och där låg naturligtvis en hög med papper. Tur att jag missade knät med det varma tet! :)

Vet inte vad jag tänkte på när jag gjorde matlåda igår, mycket mat blev det i alla fall! Men det var så gott så jag åt upp allt! Spagetti och köttfärssås, mums, fullkorn naturligtvis! Tack mamma!

I kväll är det Sviestad! Hoppas det inte blir regn bara, för då blir det kallt och blött! :(

Dags för mer te tror jag!
Jag har svar på varför matlådan blev så stor: Du tänkte på "någon" som äter mera än du:tungan
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mrs. Laphroaig skrev:
2399144 Var ju bra att han inte hittade någon propp. man måste köra uteslutningsmetoden och ta reda på varför du har det så här. Röker du ? Lågt blodtryck? har det hänt något med din nacke ?

Röker: Nej
Lågt blodtryck: Tror jag inte

Det enda som hänt med nacken, som jag berättade för doktorn, var att jag på jobbet stod typ nerböjd med huvudet när jag sorterade massa kvitton i 2 dagar. Kände mig stel efter det, men det släppte innan jag började få domningar i kroppen. Men det kan ju vara någon nerv som klämmer åt också. Inte helt omöjligt. Bara skönt att eliminera att det var en propp.

Nämnde att jag körde motorcykel också, han sa att kroppen kan ju påfrestas av den sittställningen man har. Han hade haft patienter som körde hoj som hade problem med händerna, just pga körställningen.
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Bikerbitch skrev:
2399044 Doktorbesök
Hade ställt klockan på 8.00 imorse, sambon ringde för att se till att jag vaknade. Ringde ner till doktorn för en tid. På plats klockan 11.00.
Har haft lite ont i vaderna och sen har det övergått till att händer och fötter känns kalla och nästan somnat, sticker i dem.

Doktorn kände och klämde på vader, handleder, fötter och händer. Ingen propp iallafall. Han kunde inte sätta fingret på vad det berodde på men de tog ett blodprov för säkerhets skull. Hör jag inget är jag frisk. Hoppas han inte ringer.
_________________________________________________________________
Bajs-upplockning
Ser en kille stå vid sidan om sin vovve. Vovven bajsar något ofantligt.
Jag slänger upp kameran, nu jävlar, fotobevis, idiotfan, tänker jag.
När jag sen går ut med min hund ser jag att han även låtit sin vovve skita på grannens uppfart. Äckligt.
Fråga kolon: Får man använda såna där bilder som man tagit privat?

Att vara dålig utan anledning är aldrig kul. Man blir så nojjig av sånt och det leder till att man mår ännu sämre. Men som sagt, tur att det inte var en propp iaf. Det är ju bara hålla modet uppe och intala sig själv att det inte är något.

Så till din bildfråga. Hur menar du med använda. Våran grundlag förespråkar ju tryckfrihet. Men används bilden för att "hänga ut personen" kan det klassas som kränkning eller om du manipulerar bilden (den är osann) kan den även klassas som förtal. Du behöver dock inte någons tillåtelse att ta en bild på dom då, så länge som du inte tar bilden på ett brottsligt sätt. Så som att trycka upp objektivet i nyllet på personen (oferedande).
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Bikerbitch skrev:
Det enda som hänt med nacken

Var ute på Revinge (Militärt övningsfält) i vintras med kompisens jeep och körde på en mindre jordbank vilket resulterade i en lindrigare whipflash.

Ignorerade detta, ja menar jag var ju "bara" lite stel efteråt;) :smasha

Innan semester var vi och la in ett parkettgolv i en lägenhet strax utanför Oslo, dom andra ja jobbade med ville absolut ha öppet/korsdrag medans ja ville ha stängt för det drog om nacken=ja fick huvudvärk.

Huvudvärken gick snabbt över till migrän (som ja förövrigt jobbade med hela dagen) och som avslutning så spydde ja upp lunchen!

Nu var ja hos en kompis som är naprapat och hon upptäckte 2 låsningar i nacken på 2:a (sk migränkotan) och 6:e kotan som hon då knäckte tillbaka i rätt läge. Enligt henne så hade ja dessa låsningar med största säkerhet sen resan i vintras!


Så kolla upp saker även om det inte verkar så farligt!:tummenupp

EDITSka tilläggas att ja också fick domningar i armarna efter ansträningning, detta har dock försvunnit efter naprapatbesöket!
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
GrimReaper skrev:
2399282 Att vara dålig utan anledning är aldrig kul. Man blir så nojjig av sånt och det leder till att man mår ännu sämre. Men som sagt, tur att det inte var en propp iaf. Det är ju bara hålla modet uppe och intala sig själv att det inte är något.
Så till din bildfråga. Hur menar du med använda. Våran grundlag förespråkar ju tryckfrihet. Men används bilden för att "hänga ut personen" kan det klassas som kränkning eller om du manipulerar bilden (den är osann) kan den även klassas som förtal. Du behöver dock inte någons tillåtelse att ta en bild på dom då, så länge som du inte tar bilden på ett brottsligt sätt. Så som att trycka upp objektivet i nyllet på personen (oferedande).

Ja, det är ingen fara med mig. Jag mår ju hur bra som helst, men klart man blir nojjig när kroppen inte beter sig som den brukar. Kan vara så mycket annat också som händer, fast mer psykiskt. Men det är bara vänta och se ifall det försvinner av sig själv :)

ah okej. Kände bara i stridens hetta att jag blev lite arg. T ex om man skriver en insändare eller så och tar med bilden. Men då är det säkert som du skriver, kränkning. Jag får helt enkelt bara skriva om det då, får bli en ny krönika :)

Slappa skrev:
2399286
Så kolla upp saker även om det inte verkar så farligt!:tummenupp
EDITSka tilläggas att ja också fick domningar i armarna efter ansträningning, detta har dock försvunnit efter naprapatbesöket!

Tack för tips! Fortsätter det med domningar så får man kolla upp det igen helt klart. Troligtvis försvinner det men annars vet jag vad jag kan göra :tummenupp
 
Last edited:

0scar

Guest
dear diary...eller nåt



mein gott vad jag blitt harig och nervig... hängt troligen för mkt här på SH, läst om för många olyckor. eller så är jag bara inte riktigt vän med min nya :confused:

håller på och schabblar med krypkörningen, och vid start överhuvudtaget... fått t.o.m kärringstopp vid ett par tillfällen (med helvetes massa publik vid rondeller). kul... nja. trodde jag lämnat kvar sånt på körskolan... jag la ju av med skiten för länge sen. varför dyker det där upp nu??? blir så grinig. är nog bara rejält rädd för att lägga den igen. får ju inte upp den själv... så då står jag där som en idiot tills nån behagar förbarma sig över mig och stackars hojen som ligger platt.

blir väl bättre när jag fixat till sadeln så jag får ner båda fötterna och känner jag har bättre balans vid stopp... istället för att stå och vippa från det ena hållet till det andra :(

och för det andra... vore gott om sambon fixa sitt kort nu på måndag... så får jag en vän att köra med (skapligt trist att brumma runt själv, helt planlöst). ber er hålla alla tummar och stortår så han grejar det.:) sen ska vi bara hitta lämplig hoj till han (kollat nyfiket på horneten). men delad glädje är alltid dubbel glädje!!! så gott att dela intresse med den man lever ihop med :tummenupp

jaja nu blev det mkt pladder... :tungan
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
mogwai skrev:
2399891
och för det andra... vore gott om sambon fixa sitt kort nu på måndag... så får jag en vän att köra med (skapligt trist att brumma runt själv, helt planlöst). ber er hålla alla tummar och stortår så han grejar det.:) sen ska vi bara hitta lämplig hoj till han (kollat nyfiket på horneten). men delad glädje är alltid dubbel glädje!!! så gott att dela intresse med den man lever ihop med :tummenupp

Hoppas du fixar din hoj, jobbigt att inte nå ner ordentligt.
Hoppas sambon fixar kortet, mycket roligare att ha sällskap ute på vägarna :tummenupp
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Slappa skrev:
2400733 Trodde verkligen inte hur lätt det var att få en whipflash skada!

Förstår om du har problem!

det är äckligt lätt å få en sån, det jobbiga är ju att symtomen oftast smyger sig fram och sällan kommer direkt i skadeögonblicket.
Jag fick nr 2 första advent förra året och i maj/juni i år blev symtomen mycket värre än tidigare...
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Bikerbitch skrev:
2399745ah okej. Kände bara i stridens hetta att jag blev lite arg. T ex om man skriver en insändare eller så och tar med bilden. Men då är det säkert som du skriver, kränkning. Jag får helt enkelt bara skriva om det då, får bli en ny krönika :)

Nja, det beror nog på. Jag kan självklart inte svara på exakt vad som kan hända. Det beror nog på vad du skriver t.ex. och självklart om personen i fråga kommer att bry sig över huvud taget.

Om du vill vara på den säkra sidan så se till att inte få med personens ansikte i bilden (genom att "sudda" den t.ex.). Då kan det inte ses som ett personangrepp då det inte framkommer någon identitet på personen. Däremot kommer ju folk i personens omgivning inklusive personen själv att märka vem det är på kläder/kropp osv.

Bäst är nog att ta kontakt med en advokat och fråga. Själv är jag nämligen långt i från någon expert och vill inte försätta dig i knipa.

Men om jag var du skulle jag sett till att inte "hänga ut" personen så ska det inte vara några problem.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
LOTTAK skrev:
2399175 Jag har svar på varför matlådan blev så stor: Du tänkte på "någon" som äter mera än du:tungan

Tihi, kanske det. Nån jag känner klagar ju på att jag inte fyller ut mina kläder men jag lovar, dom var lagom när jag köpte dom :rolleyes:
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Kära dagbok.
Idag har jag lyckats. Verkligen. Jag är jätteduktig, speciellt på att köra motorcykel. Detta är iaf vad min uppkörningskontrollant sa till mig.. Eller han sa iaf att det såg stablit ut. Undrar om han skulle sagt samma sak om min körning ett par timmar senare. Kanske inte, men då var han inte där!!! HA! Hihihihi är så toklycklig att det itne sä sant!!! :D:D:D:D:D:D
 

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Ort
hemma såklart.....
Hoj
javisst,o rosa är den....
Grattis till lappen :tummenupp

Hoppas du hinner få några fina dagar, utan för mycket regn....
Kommer ihåg känslan,att ha ett alldeles rykande färskt kk.

//Lillan



Propp-Fia skrev:
2404038 Kära dagbok.
Idag har jag lyckats. Verkligen. Jag är jätteduktig, speciellt på att köra motorcykel. Detta är iaf vad min uppkörningskontrollant sa till mig.. Eller han sa iaf att det såg stablit ut. Undrar om han skulle sagt samma sak om min körning ett par timmar senare. Kanske inte, men då var han inte där!!! HA! Hihihihi är så toklycklig att det itne sä sant!!! :D:D:D:D:D:D
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Lillan skrev:
2404112 Grattis till lappen :tummenupp

Hoppas du hinner få några fina dagar, utan för mycket regn....
Kommer ihåg känslan,att ha ett alldeles rykande färskt kk.

//Lillan

Tack, jag ska göra mitt bästa kan jag säga.. annars så dör man inte av lite regn heller... Har jag inte gjort hittils iaf...:) Det är så underbart!:D
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Propp-Fia skrev:
2404038 Kära dagbok.
Idag har jag lyckats. Verkligen. Jag är jätteduktig, speciellt på att köra motorcykel. Detta är iaf vad min uppkörningskontrollant sa till mig.. Eller han sa iaf att det såg stablit ut. Undrar om han skulle sagt samma sak om min körning ett par timmar senare. Kanske inte, men då var han inte där!!! HA! Hihihihi är så toklycklig att det itne sä sant!!! :D:D:D:D:D:D

Tänkte precis på dig och undrade hur det hade gått. GRATTIS! Bra jobbat! :rock
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top