Kära dagbok

Mrs. Laphroaig

Guest
hopp så sitter man här igen, ännu en sömnlös natt, fullpumpad med mediciner för smärtan som tyvärr aldrig försvinner helt.
Tänk att bara få sova en timma i sträck nån gång istället för som nu, ingen sömn alls eller endast i form av halvtimmar, ibland inte ens det :(
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mrs. Laphroaig skrev:
2390897 hopp så sitter man här igen, ännu en sömnlös natt, fullpumpad med mediciner för smärtan som tyvärr aldrig försvinner helt.
Tänk att bara få sova en timma i sträck nån gång istället för som nu, ingen sömn alls eller endast i form av halvtimmar, ibland inte ens det :(

Trist att höra tjejen, ett helvete att ha ont.
Vet inte om du skrivit det, men varför är du söndertrasad i kroppen? :(
Blev du sjukskriven eller?
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Bikerbitch skrev:
2392729 Trist att höra tjejen, ett helvete att ha ont.
Vet inte om du skrivit det, men varför är du söndertrasad i kroppen? :(
Blev du sjukskriven eller?

Medfött svårt hjärtfel, astma, allergi, eksem, reumatism, fibromyalgi, två whiplash efter två trafikolyckor, diskbråck i ländryggen, nerver i kläm i både nacke och rygg samt axel. Utsträckt ledband i knä och axel. Kotkompressioner i nacken. och nu senast diagnos på hjärntumör.
är halvt sjukpensionär sedan 2002 och har varit arbetslös periodvis samt arbete på halvtid periodvis. Nu har jag tim.anställning på förlossningen men blev sjukskriven 4 veckor när jag var hos läkaren i onsdags.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Mrs. Laphroaig skrev:
2392842 Medfött svårt hjärtfel, astma, allergi, eksem, reumatism, fibromyalgi, två whiplash efter två trafikolyckor, diskbråck i ländryggen, nerver i kläm i både nacke och rygg samt axel. Utsträckt ledband i knä och axel. Kotkompressioner i nacken. och nu senast diagnos på hjärntumör.
är halvt sjukpensionär sedan 2002 och har varit arbetslös periodvis samt arbete på halvtid periodvis. Nu har jag tim.anställning på förlossningen men blev sjukskriven 4 veckor när jag var hos läkaren i onsdags.

Antar att de e såna som dig man ska tacka för att ni tar ALLT skit man kan råka ut för så vi andra slipper.. de e väl så han där uppe har tänkt?

Han verkar ha en kvot för hur mkt skit som ska delas ut sen "råkar" han dela ut massa till en o inget till annan :va

Tycker synd om dig... väntar själv på ifall jag åker på den ärftliga hjärt/lungt-sjukdom som farmor o farsan har :näsblod
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mrs. Laphroaig skrev:
2392842 Medfött svårt hjärtfel, astma, allergi, eksem, reumatism, fibromyalgi, två whiplash efter två trafikolyckor, diskbråck i ländryggen, nerver i kläm i både nacke och rygg samt axel. Utsträckt ledband i knä och axel. Kotkompressioner i nacken. och nu senast diagnos på hjärntumör.
är halvt sjukpensionär sedan 2002 och har varit arbetslös periodvis samt arbete på halvtid periodvis. Nu har jag tim.anställning på förlossningen men blev sjukskriven 4 veckor när jag var hos läkaren i onsdags.

H e l v e t e... Hur orkar man?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Mrs. Laphroaig skrev:
2390897 hopp så sitter man här igen, ännu en sömnlös natt, fullpumpad med mediciner för smärtan som tyvärr aldrig försvinner helt.
Tänk att bara få sova en timma i sträck nån gång istället för som nu, ingen sömn alls eller endast i form av halvtimmar, ibland inte ens det :(

Gumman, det måste var helvetiskt :(
Många som tänker på dig här och önskar dig välgång :krama
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Tjejen har varit på sjön i två veckor nu på sitt sommarjobb på TT-line, och ska vara borta en vecka till.

Saknar henne som attan...


Skänker en tanke till dig Mrs. Laphroaig
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Bikerbitch skrev:
2392904 H e l v e t e... Hur orkar man?

Ja du.. bra fråga. Många gånger har jag blivit starkare efter ett tag av allt skit jag gått igenom men inte förrän jag varit på botten och vänt brukar jag säga. Har NU som först efter 26 år fått komma till en kurator och prata lite med en opartisk person för att få nått bra perspektiv på livet.
Hade en period när jag var hatisk mot det mesta, slutade mycket tidigt att tro på gud bland annat på grund av allt det jag fått.
Många gånger jag tänkt "nu kan det inte bli värre" för att sen drabbas av nästa grej så det kan nog banne mig alltid bli värre...
Nu jobbar jag ju själv i sjukvården och tror mig kunna vara en lite bättre personal eftersom jag verkligen förstår hur patienten mår och känner när de säger att de har ont etc ...

Men jag har fortfarande dagar när jag gräver ner mig totalt och inte ser någon direkt mening med något men man måste få ha sånna dagar oxå ibland, allt kan inte vara tipptopp hela tiden.
det som tillkommer som krånglar till det ännu mer är alla jädrans papper från f.kassa, försäkringsbolag etc som jag snart kan skriva i sömnen samt att aldrig uppleva någon hjälp ifrån dessa ställen.
Men det värmer att ni på sporthoj stöttar, skickar kramar och uppmuntran !
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mrs. Laphroaig skrev:
2393175 Ja du.. bra fråga. Många gånger har jag blivit starkare efter ett tag av allt skit jag gått igenom men inte förrän jag varit på botten och vänt brukar jag säga. Har NU som först efter 26 år fått komma till en kurator och prata lite med en opartisk person för att få nått bra perspektiv på livet.

Det är såna här saker som gör att man själv stannar upp ibland och tänker att det finns folk som har det värre. Visst, ibland grämer man sig över saker, men som tur är går det nästan alltid över. Ibland just för att jag försöker tänka så. Mig hjälper det iallafall. Klart man ska få må dålig ibland, men man försöker ju att ta tag i problemen och fixa dom och sen bli på bra humör.

Det är därför jag beundrar styrkan som en del har. Att orka, att kämpa på, att slåss för sin egen skull. Förstår att det är ett rent helvete ibland.
Hoppas du orkar! Skönt att du har en pojkvän, hoppas ni kan flytta ihop snart!

chrilla skrev:
2393018 Tjejen har varit på sjön i två veckor nu på sitt sommarjobb på TT-line, och ska vara borta en vecka till.
Saknar henne som attan...
Skänker en tanke till dig Mrs. Laphroaig

Sånt där är också kasst. Att vara ifrån den man älskar. Ibland kan det vara bra att sakna varandra. Men ibland räcker det ju med att personen man älskar går utanför dörren så saknar man han/hon direkt.
Du får försöka sysselsätta dig med massa saker. Det gör jag nu eftersom sambon jobbar borta i Uddevalla i 9 veckor. Han kommer hem på helgerna, men det är ju så trist att sova ensam utan någon att krama på.
Tur man har en vovve man kan klappa på och prata med :)

1 vecka är snart över, tiden går fort. Håll ut!
 
Last edited:

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ulricehamn
Hoj
Kommer snart
Har avverkat körtelfeber plus diverese andra åkommor under första halvan av året. Såg därför fram mot en sommar med mycket hojåkning, fest och sol (sistnämnda blev det ju faktiskt en del av). Hojåkandet blev det inte mycket av eftersom det dessvärre kostar en smärre förmögenhet varje gång man trycker på startknappen, vilket förstärks när man saknar arbete. Fest blev det i viss mån, men inte alls i önskad utsträckning. Solen levde upp till förväntningarna, men som en följd av ett knakande förhållande, ekonomiska problem och en kropp ur balans så var inte viljan alltför stor att fläka ut sin bleka lekamen på beachen.

MEN! Jag blev jäkligt nöjd med min nya rakade frilla som jag kirrade igår! Börjar dessutom känna att livet är på väg tillbaka, om än som singel ... :tummenupp
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Mrs. Laphroaig skrev:
2393175 Ja du.. bra fråga.

...

Jag skulle vilja prata mer med dig, jag tror att du kan hjälpa mig en hel del.
Det är inte jag som har problem, men en nära person till mig.
Jag känner igen mycket av det som du skriver.

Skicka gärna ett PM till mig om du känner för det.. :)




Annars så, när ni ändå var inne på ämnet, så bor jag för tillfället typ 90 mil ifrån min flickvän. Hon har bott hos mig i stort sett hela sommaren, och nu först har vi varit en vecka ifrån varandra. Det känns som en månad.
Nåja, till helgen ska får vi iaf kramas igen och det känns hur underbart som helst :rodnar

Utöver det så har jag nu varit frisk i snart en månad. Det måste vara nån form av rekord, då jag har väldigt lätt för att bli sjuk.
Hade svår lunginflammation i vintras, sen fick man dras med förkylning tills pollenperioden trädde fram :)mad:).
Det gick nån vecka tills min "vanliga" feber och ont i halsen dök upp igen, vilket kommer och går nån dag då och då.
Jag minns inte när jag kunde andas normalt ur näsan sist. Jag är typ konstant snorig :näsblod
Och nu för drygt en månad sen hade jag halsfluss. 40 graders feber och kunde inte äta nåt på en vecka eller två, inte direkt nåt som jag rekomenderar (om man inte vill gå ner i vikt).

Nu ska jag sova för att hinna vakna innan det är dags att åka och jobba. Eftermiddags-skift nu i veckan, vore det inte för att man är ledig fredag så skulle man kunna kalla det för ett komplett helvetesskift. 13:55 till 22:55, med endast 25 minuters tillåten rast. Bah.

Gonatt :tomten
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Fy fan! Nu är det dags för en ny arbetsvecka igen. Och dessutom blev man väckt av Amy Diamond :3freak
Snacka om ångest.
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Kära dagbok idag såg jag en relativt lång eminem-kopia komma intrallandes på snabbköpet. Han hade till och med en sån där negermössa (svart kondom med slängkappa) på huvudet. Det såg så roligt ut att jag fick hålla mig från garv när han passerade mig lite småcoolt. Whad up yo?
 

Mrs. Laphroaig

Guest
skoteridioten skrev:
2394076 Jag skulle vilja prata mer med dig, jag tror att du kan hjälpa mig en hel del.
Det är inte jag som har problem, men en nära person till mig.
Jag känner igen mycket av det som du skriver.

Skicka gärna ett PM till mig om du känner för det.. :)

Du har PM
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Ännu en jobbig passvända över... Phue!

Denna gång var det "kulturvecka" i Sthlm. "Ung 08" kallade dom det. Kunde lika gärna hetat "Kom hit, sup, slåss och bete dig som en idiot!" :mad:

Onsdagen och torsdagen var som vanliga helgdagar medans det på fredagen kulminerade till nån sorts anarki på stan. Glasrutor krossades, folk slogs över hamburgare, minderåriga var ute efter kl 03.00 och alla betedde sig som svin.

Jag är normalt en ganska lugn och sansad person och tycker att våld är en ganska onödig sak. Men jag blev riktigt otrevlig mot allt och alla denna helg. Det värsta är när 9 av 10 personer är så dryga och korkade att man har lust att tejpa igen käften på dom och den där 10:de personen kommer fram och är hur trevlig som helst. För då är man själv så jäkla upprörd att man själv är otrevlig.

Kan inte folk bete sig som civiliserade människor bara för att dom dricker lite?
 

MC Doktorn

Guest
Nyss hemkommen efter att ha städat huset rensat avlopp monterat färdigt VVS och kastat en ett ton skräp i släpet.

Min älskling somnade innan ...........

I morgon kommer Mäklaren och tar kort på drömkåken.

Vetifan om jag kommer att äga ett hus nån mer gång det tar bara en jävla massa tid.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
GrimReaper skrev:
2397827
Kan inte folk bete sig som civiliserade människor bara för att dom dricker lite?

Dom flesta kan det inte, en del kan men dom syns inte så det märks bara dom som inte beter sig schysst...

igår somnade jag halv nio och vaknade sju, hm ganska lång sömn men sov ju inge från natten söndag till måndag så tog igen lite.

torrt ute så tog hojen till jobbet (som vanligt) och anländer i perfekt tajming 07:59 satte jag mig i stolen och logga in på SH... Haha :)

2 kaffe senare + lite jobbreleterade saker + lite SH så tänker jag, nu är det dags för dagens höjdpunkt LUNCH. kommer på, fan klockan är ju bara halv elva + att jag inte har någon lunch med mig eftersom jag somna så tidigt igår + nada cash att lägga på lunch. Fuck, blir en kaffe + kakor + snus igen då!

Lön imorgon, jag har längtat efter denna lön kan man säga... kommer på att min bakdäck som är speciellt till denna vecka kostar drygt 2000 :- bläääääää dyrt med roliga saker...

Im off topic
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Hej dagbok!

Önska mig nu lycka till, för jag ska till banken och se om man kan göra nåt med lånet för att minska den här månadens utgifter.
Jag satt och räknade igår och insåg att med räkningar/utgifter på drygt 9000:-, + försäkringskostnader (bil+mc), så insåg jag att när sedan lånet dras den sista så är det inte så himla mkt kvar av lönen.

Dagar som dessa önskar man ju att nån bara kom och köpte min bil så man fick lite extra pengar på fickan igen...
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Hmm, jobba var det jag skulle göra ja...

Var på möte idag, kallt som fan, jag hatar AC! Kom ut helt stelfrusen och upptäckte att jag hade ont i knät, konstigt tänkte jag samma sak efter förra mötet? Kom fram till att jag tydligen får ont i knät av kyla eller eventuellt möten? För det kan inte va efter klantvurpan i helgen, slog inte i det knät alls. Upptäckde också att mina sårskorpor antar en lätt blålila ton när jag fryser, antagligen för att matcha mina blålila naglar. :rolleyes:

Jag får inte glömma att ta med en extratröja i morn, för då dör jag!

Försökte rädda min stelfrusna kropp med en kopp te, som jag naturligtvis spillde på skrivbordet och där låg naturligtvis en hög med papper. Tur att jag missade knät med det varma tet! :)

Vet inte vad jag tänkte på när jag gjorde matlåda igår, mycket mat blev det i alla fall! Men det var så gott så jag åt upp allt! Spagetti och köttfärssås, mums, fullkorn naturligtvis! Tack mamma!

I kväll är det Sviestad! Hoppas det inte blir regn bara, för då blir det kallt och blött! :(

Dags för mer te tror jag!
 

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
Hej dagboken. Idag är jag glad, för igårkväll fick jag reda på hur stor min löneförhöjning blev. Senare i veckan kommer lön och dessutom lite extra, eftersom löneförhöjningen gäller retroaktivt från den 1:a juli. Passar väldigt bra med tanke på hojförsäkringen jag betalade i förra veckan. :)

Inte ens tandläkarbesöket imorse (där det visar sig att jag kommer få min första lagning någonsin, om man inte räknar mjölktänderna) kunde få mig på sämre humör.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top