Kära dagbok

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Idag har jag haft ångest. Är toknervös, kör upp på onsdag.
Senaste lektionen gick åt skogen..visst banorna kan jag och dom fungerade perfekt, men villakörningen? NÄ. Det gick totalt åt skogen. Missade cykelbanor, att blinka när jag skulle vända, missade bromsberedskap före korsningar, en del korsningar såg jag inte alls och hade noll-koll... *suck* Efter en paus med lite skitsnack gick det betydligt bättre, men tänk om jag tappar huvudet på uppkörningen... *gaaaaaaah*
Jag hoppas verkligen att det har ordnat till sig till på onsdag. Jag VET att jag kan. Fan jag har ju B-kort o jag vet att jag borde fixa det på hoj oxå...
kanske det går bättre idag? Jag misstänker att jag kommer få köra villaområdet tills jag spyr o eldar upp hela skiten...
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Dagen började 04:30 ca, ramlade ur sängen ca 05:00. Frukost, åka till jobbet. Kom fram 05:58 drar kortet, slår koden, obehörig. Pappa står inne på området och garvar åt mej för att jag inte kommer in till jobbet. 06:00 jag kommer in!

Stämplar in exakt 06:00
Loggar in på datorn, gör te, SH.
Kopierar två pärmar (innehållet)
Går till hangaren och tillbaka
Gör lite mer te, går på toa, lunch.
Te, får igång MSN!
Väntar nu på fikat och en kopp te och att klockan ska slå 15:00 så att man kan stämpla ut och ta helg!
 

MikkE

Guest
Dagen børjade med att klockan ringde 0450, gick upp 0510, fixa frulle och klædde på mig. 0530 går jag till jobbet och kom på att jag glømt borsta tænderna. Børjar 0600 och packar pallar, rast 0900, lunch 1030, 1100 børjar man packa lite mer tills man slutade 1300. Knalla direkt till skattekontoret som jag inte hittade, gav upp då det ær så jævla varmt ute. Går førbi nåt kulturhus som har gratis internet, sitter hær æn och luktar svett. Mmmmys.
Ska snart hem, duscha och æta en førberedd pastasallad. Førkyld har man blitt också..
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Jaha, ska packa all mat o sprit, skyttegrejor o diverse. Får inte glömma något. Hur bakull är man på söndag då? Skit samma hur ofta äter man kräftor.... måste hämta partytält, snacka med svärfar. Va gutt att man sålt lyan, usch va jobb jag har, kul att flytta snart. Måste köpa bacon... VA?! jag har ju inte slutat än! Nåja skönt att vara hemma i tid för en gångs skull.....

Over and out dear SH wherever you are....
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Slappa skrev:
2387051 Ja usch buksvågrar hit o dit, ni Skåningar alltså, så lösaktiga:D

Mmm...eller hur. Undrar vem det är som är lösaktiga? ;)
V, R o Ssssssslappa!! :D:D
 

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
Nautilus skrev:
2386709 Hej dagboken..

Jag har ett logistiskt i-landsproblem. Min hoj står i ett garage några mil bort. Min bil har jag här på jobbet. Imorgon ska jag åka hoj på förmiddagen och bil på eftermiddagen, ingen av turerna kommer gå i närheten av garaget. Och jag kan bara köra ett fordon samtidigt.

Men det verkar lösa sig, jag får nog skjuts.


Fan, helvete förbannade jävla arslen till pensionärer som borde ha fått körkortet indraget för längesen!!!! :mad: :mad: :crash :censored :censored :censored

Jo, mina ilandsproblem löste sig, men påväg med hojen hände något jag har hört andra berätta om, men som jag inte har varit med om själv sen jag fick MC-lappen för tre år sen (inte varit med om det innan dess heller, iofs). Jag kör i lugnt tempo mellan bilköerna på E18, och en gubbfan öppnar dörren när jag närmar mig! Med flit, när han tittar på mig! Jävla pucko!

Jag hänger mig på både broms och tuta (hade kunnat stanna innan bildörren om jag hade fullföljt) och försöker se så förbannad ut det går (bakom mörkt visir). Hade bilarna stått fetstilla och jag hade varit i vägrenen hade jag stannat och skällt ut idioten. Nu började det rulla precis, så jag åkte vidare.


Jag ska åka förbi Biltema och köpa en extra tuta att koppla in bredvid min vanliga.. Det låter för lite.
 

Pijt

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
748
Mrs. Laphroaig skrev:
2385799 Kul! Hoppas det går bra, ödet funkar rätt bra ibland :)
Tack så mycket! Hoppas också att det kommer gå bra:) Tror väl inte normalt på ödet men...det var ett par saker till som gjorde våran "träff" ännu mera konstig. Men, tack igen!



skoteridioten skrev:
2386094 Fan, grattis! Kul!
Tackar!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mrs. Laphroaig skrev:
2386573 Det ska hon INTE göra om det är en misstänkt propp eftersom man riskerar att släppa loss proppen och föra den uppåt mot större kärl, lungor, hjärta, hjärna. Gå till Vårdcentralen först och få det konstaterat att du INTE har drabbats av en propp av dessa jävla p-piller som gör mer skada än nytta, därefter kan du be om massage.


Kanske får bli doktorn ändå då. Bara för att lugna nerverna. Kan ju vara någon muskel också och jag som bara oroar mig. Men hellre en gång för mycket, just eftersom man äter de där satans P-pillerna. Avskyr dem. Men kondom är inte kul. Det får bli barn istället :tuttar
Vet du hur de gör när de kollar om det är en propp?

Propp-Fia skrev:
2386736 Idag har jag haft ångest. Är toknervös, kör upp på onsdag.
Jag misstänker att jag kommer få köra villaområdet tills jag spyr o eldar upp hela skiten...

Du kommer klara det galant! Tro på dig själv! Tänk att du står där med körkortet i handen! Kör hårt! :rock
 
Last edited:

Mrs. Laphroaig

Guest
Bikerbitch skrev:
2388101 Kanske får bli doktorn ändå då. Bara för att lugna nerverna. Kan ju vara någon muskel också och jag som bara oroar mig. Men hellre en gång för mycket, just eftersom man äter de där satans P-pillerna. Avskyr dem. Men kondom är inte kul. Det får bli barn istället :tuttar
Vet du hur de gör när de kollar om det är en propp?

Läkaren kommer känna och klämma på dina vader, handleder, lyssna på hjärta och lungor, fråga om dina symtom, hur länge du haft dem. om du äter p-piller, om du har några sjukdomar i släkten. Ev. tas några blodprover oxå beroende på vad läkaren hittar.
Har själv blivit undersökt för detta då det misstänktes att jag hade propp trots att jag aldrig ätit p-piller och inte äter så masa sig iväg till farbror doktorn nu
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mrs. Laphroaig skrev:
2388113 Läkaren kommer känna och klämma på dina vader, handleder, lyssna på hjärta och lungor, fråga om dina symtom, hur länge du haft dem. om du äter p-piller, om du har några sjukdomar i släkten. Ev. tas några blodprover oxå beroende på vad läkaren hittar.
Har själv blivit undersökt för detta då det misstänktes att jag hade propp trots att jag aldrig ätit p-piller och inte äter så masa sig iväg till farbror doktorn nu

Alrighty, jag får ringa på måndag om det fortsätter kännas såhär knasigt i benen. Tack för svar!
 

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Ort
I gult tegelhus i Skåne.
Hoj
flyttat hemifrån
Mitt första dagsboksinlägg. Jag har inte skrivit dagsbok på över 10 år. Det enda jag kom ihåg från den tidens dagbok var att jag jämförde min (numera) sambo med ett Japp...

Iallfall.
Kära Dagbok.
Dagen började med en mc-tur. Därefter har vi (jag och sambon) arbetat hårt i trädgården. Klippt gräsmatta och tre häckar. 2 av häckarna blev jättefina, den 3:e fick en lutning i toppen på ca 45 grader. Sambon skyller på mig, för jag höll stegen snett :rofl

Ikväll serverades pepparbiff, klyftpäror och tzatzikisås. Mumma. En box med vin har inhandlas och är under kvällen påbörjad.

Hej då Kära dagbok.
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Jag fick veta att utsikterna att fortsätta på min nuvarande (sommarjobbs + förlängning) anställning efter sept inte ser så ljusa ut som jag trodde. Det tycker jag känns lite tråkigt.

Men min katt har varit skitskoj och tillgiven sen jag kom hem från jobbet, så jag känner mig uppskattad ändå.:)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
chrilla skrev:
2388342 Jag fick veta att utsikterna att fortsätta på min nuvarande (sommarjobbs + förlängning) anställning efter sept inte ser så ljusa ut som jag trodde. Det tycker jag känns lite tråkigt.

Men min katt har varit skitskoj och tillgiven sen jag kom hem från jobbet, så jag känner mig uppskattad ändå.:)

Surt med jobbet där du... Men skönt att vara uppskattad!
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Bikerbitch skrev:
2388101

Du kommer klara det galant! Tro på dig själv! Tänk att du står där med körkortet i handen! Kör hårt! :rock


tack så mycket, just nu är jag mycket lugnare... fick köra en hel del idag med och allt fungerade!! :D Min oerhört petiga körlärare sa att min landsvägskörning var "mjuk och stilren" Det du!!:D:D
Allt som jag missade
förra lektionen satt idag..*pust* Nu gäller det bara att hålla huvet kallt!:)
Så tack för de orden!:)
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Hej dagboken

Nu har jag träffat henne igen och blir inte klok på vad hon vill, hon ville bara vara vänner men när vi träffas så känns det som lite mer.
Åt o kollade på film hos syrran och i soffan så lägger hon benen över mina o lutar sig mot mig... vad betyder det? vill hon vara mer än vänner eller vad?

Jag blir totalt tokig o vet inte vad jag ska göra men ville ändå inte att filmen skulle ta slut.
Vill bara träffa henne mer även om jag blir tokig på kuppen.
Men det känns som ett dött lopp, vad ska man göra?
Vågar inte ens skicka ett gulligt sms för om det skulle förstöra mer än det gjorde nytta.
/Fredrik
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Cyberdog skrev:
2388634 Hej dagboken
Nu har jag träffat henne igen och blir inte klok på vad hon vill, hon ville bara vara vänner men när vi träffas så känns det som lite mer.
Åt o kollade på film hos syrran och i soffan så lägger hon benen över mina o lutar sig mot mig... vad betyder det? vill hon vara mer än vänner eller vad?
Jag blir totalt tokig o vet inte vad jag ska göra men ville ändå inte att filmen skulle ta slut.
Vill bara träffa henne mer även om jag blir tokig på kuppen.
Men det känns som ett dött lopp, vad ska man göra?
Vågar inte ens skicka ett gulligt sms för om det skulle förstöra mer än det gjorde nytta.
/Fredrik

Hon kanske spelar lite svårflörtad. Tjejer kan vara lite knasiga ibland, speciellt när det kommer till att säga vad det egentligen vill.
Jag tycker du ska köra på! Du vill ju veta vad hon egentligen vill, ta reda på det och så kan du gå vidare. Annars kanske du får massa förhoppningar. Bättre att veta direkt då.

Skicka sms eller varför inte ringa och föreslå en myskväll :)

Propp-Fia skrev:
2388573 tack så mycket, just nu är jag mycket lugnare... fick köra en hel del idag med och allt fungerade!! :D Min oerhört petiga körlärare sa att min landsvägskörning var "mjuk och stilren" Det du!!:D:D
Allt som jag missade
förra lektionen satt idag..*pust* Nu gäller det bara att hålla huvet kallt!:)
Så tack för de orden!:)

"Kan du räkna med att den inte blir sen, efter körkortet", tänkte du väl då angående landsvägskörningen ;)
Ja, det är bara försöka ta det lugnt och tänka att du kommer lyckas :tummenupp

Min egen dagbbok
________________________________________________________
Det är så grymt att vakna upp på morgonen av att lillkillen slänger sig på en och kramar och pussar på en.

Igår när vi åkte hem (han bor i Katrineholm hos sin mamma) så lyssnade vi på musik. Han är speciellt förtjust i rock´n roll (jag tycker vi uppfostrar han jävligt bra) och på senare tid när vi sitter i bilen brukar han rocka i takt med musiken. Han frågar alltid -" Är det här rock´n roll?"

Igår frågade han då hur man gjorde rocktecknet \m/ och jag visade lite snabbt på min hand. Nån minut senare, skitglad, sitter han med båda händerna och rockar och har lyckats göra tecknet.
Lägg till att han har svarta solglasögon med eldsflammor på. Härligaste 4 åringen :kiss
 
Last edited:

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Bikerbitch skrev:
2389096
"Kan du räkna med att den inte blir sen, efter körkortet", tänkte du väl då angående landsvägskörningen ;)
Ja, det är bara försöka ta det lugnt och tänka att du kommer lyckas :tummenupp


Det kan du ge dig på att jag tänkte!! :yoparty

Så vill jag oxå att min son(eller dotter) ska vara, om jag får en en dag!!:) :yoparty
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Hej igen Dagboken!

Den här o gårdagen känns ganska bortkastade, ja har inte gjort nån som helst nytta.
Chefen ringde även igår från Norge o sa att det har strulat till sig ännu mer ang jobb och att det inte blir nåt mer där just nu.
Tycker både det är en lättnad och inte, hatar o söka jobb och just nu har ja ingen som helst lust att jobba heller.

Vill först komma underfull med vad ja vill göra av livet (var man ska bo,jobba med osv)


Det är inte lätt att flytta hemmifrån o bli vuxen!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top