Kära dagbok

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Mrs. Laphroaig skrev:
2375865 Så har man blivit kallad idiot och bitch via mail pga att jag tydligen var för dyr på en annons jag satte ut på blocket igår :confused:
Om jag har en vara ute på 1100 kr och personen ifråga säger: du får 450 spänn och inte öre mer för det kommer du inte få av nån annan heller så tycker inte jag att det är jag som är idioten i detta fall.

*frust*
Inte jag heller :)
"Det finns folk till allt", "den sista idioten är inte född än":)
 

Mrs. Laphroaig

Guest
"kära dagbok"

nyss kommit hem från ett nattpass på 10 timmar, 13 timmar med restiden.
Extremt lugnt inatt ,endast en bebis föddes men det kommer födas minst 3 st idag.
Ska bli riktigt skönt att sova en stund.
Imorgon ska jag till läkaren för min söndertrasade axel och nacke, troligen sjukskrivning på g
Hoppas övriga sporthojare har det bra där ute
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Beslutsångesten: Funderar på att äta lite frukost strax. Regnet faller tungt utanför. Ska man åka och träna idag eller inte?
Dagens bekymmer: Gör ont i mitt vänstra ben, ett tag kändes det som att jag gick runt och bar på en sten i vaden.
Veckans glädjeämne: Sambon kommer hem på fredag och sonen ska vara hos oss hela helgen.
Veckans irritationsmoment: Föräldrar som inte borde vara föräldrar som inte tar ansvar för sina barn när de springer runt i butiken.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Dagbok

Hej hej! Igår köpte jag en ny hoj, jag är väldigt glad...
Ikväll ska jag putsa och leka med den (inge snusk)
Jag är som en femåring på julafton!
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Kommer hem från en liten sväng på "stan" samt ett besök hos min läkare som sjukskrev mig för min axel och nacke som bara blir sämre efter krocken förra året.
Landar med röven i soffan, en kopp the i ena handen, fötterna på bordet och fastnar för en kanal.. efter 3-4 minuter.. FOFF så försvinner bilden, det säger pang/brak/bang och sen går inte tvn att få på mer

Jäääääääääääääääääääääävla skit :6surkart
 

Mrs. Laphroaig

Guest
har varit på försäkringskassans kontor här hemma, suttit i telefon med dem i nån halvtimma. Blev vidareskickad till min chef som skickar mig vidare till lönekontoret. Hon på lön vet inte mer än att försäkringskassan har fel men lovar mig att hon ska ta om detta och ringa upp imorgon eller måndag för att ge ett slutligt besked.

Därefter ringt a-kassan, chefen igen...
Slutsumma: ca 4 h i personlig kontakt samt telefonkontakt bara för att få reda på vem som ska betala min sjukersättning nu när jag är sjukskriven i 4 veckor.
Försäkringskassan hävdar att det ska min arbetsgivare göra vecka 1 och 2, därefter betalar de v 3 och 4.
Min chef och lönekontoret hävdar att nej det ska de inte göra eftersom jag jobbar på timmar och inte har några inbokade pass...

Därefter blev det ca en halvtimma i telefon med tv reparatör och diskussion av lagning av tv alt. köpa ny då min tv tackade för sig igår kväll.

jag blir så trött !!!!!!!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mrs. Laphroaig skrev:
2384304 Slutsumma: ca 4 h i personlig kontakt samt telefonkontakt bara för att få reda på vem som ska betala min sjukersättning nu när jag är sjukskriven i 4 veckor.
Försäkringskassan hävdar att det ska min arbetsgivare göra vecka 1 och 2, därefter betalar de v 3 och 4.
Min chef och lönekontoret hävdar att nej det ska de inte göra eftersom jag jobbar på timmar och inte har några inbokade pass...

Kasst att sitta och ringa i telefonen. Speciellt när man inte vet vem som skall göra vad, svårt när dom själva inte ens vet det..

Du får inte träffa karln något idag då så att du blir på piggare humör?
 

MC Doktorn

Guest
Jag ska sälja huset och allt jag inte hunnit med dom senaste 2 åren ska nu hinnas på 5 dagar jag känner mig så effektiv.

För övrigt hade jag en härlig lunch :pannkyss
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Bikerbitch skrev:
2384792 Kasst att sitta och ringa i telefonen. Speciellt när man inte vet vem som skall göra vad, svårt när dom själva inte ens vet det..

Du får inte träffa karln något idag då så att du blir på piggare humör?

Den jag träffade på lokalkontoret här nere gav mig ett telefonnummer till kontoret i Linköping för att de skulle kunna detta bättre tydligen men de kunde det inte heller.

Jo rå.. åker upp till Södertälje imorgon och stannar till tisdag morron.
Imorron firar vi även ett halvår tillsammans :yoparty
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
MC Doktorn skrev:
2384917 Jag ska sälja huset och allt jag inte hunnit med dom senaste 2 åren ska nu hinnas på 5 dagar jag känner mig så effektiv.

För övrigt hade jag en härlig lunch :pannkyss

Oh la la, trevlig lunch. Är det vad jag tror det är ;)
Hoppas du hinner fixa allt du ska fixa nu då!

Mrs. Laphroaig skrev:
2384961 Den jag träffade på lokalkontoret här nere gav mig ett telefonnummer till kontoret i Linköping för att de skulle kunna detta bättre tydligen men de kunde det inte heller.

Jo rå.. åker upp till Södertälje imorgon och stannar till tisdag morron.
Imorron firar vi även ett halvår tillsammans :yoparty

Ibland känns det som att en del människor inte riktigt besitter de kunskaperna som krävs för jobbet. Åh så mysigt, grattis till ett halvår tillsammans! Då får ni mysa riktigt ordentligt! :pannkyss
 
Last edited:

Mrs. Laphroaig

Guest
Bikerbitch skrev:
Åh så mysigt, grattis till ett halvår tillsammans! Då får ni mysa riktigt ordentligt! :pannkyss

Vi ska nog äta på Meltons i Sö´tälje.. Supergott vitlöksbröd !!!:kär
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Kära dagbok.

Idag insåg jag att tjejen jag dejtade inte ville ha ngt förhållande. :huvet
Nu vet jag innebörden av en "player"....fast det va i motsatt riktning. :3freak

Nä, nu skiter jag i dejtandet och ägnar mig åt kameran, hojen och bössan....nu e det jakt på råbock.
Vill dom mig ngt...så får töserna komma.

Tack kära dagbok för att du lyssnade. :pannkyss
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Kära dagbok!
Den här veckan började skitbra, fick ha trekant, sköt in min nya båge (Ungersk hästpilbåge)!
Sen resterande dagar fram tills idag tycker ja ha varit skit, inget sex sen i Måndags.

Sen idag sköt ja sönder pilar för över 250 spänn på en o samma dag, det är starka bågar!

Tack Jannica det här var en jättebra ide, önskar ja fick träffa dig oftare då du är en sån goo människa:tummenupp
 

Pijt

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
748
Kära dagbok

Igår åkte jag in tills stan för att kolla på lite kläder efter jobbet. Men av någon anledning är det någon ung08-grej just nu. Att trängas med en massa snorungar var inte riktigt vad jag ville. Tänkte då äta lite, men det var lika illa på resturangerna.
Bestämmer mig för att åka hem, men självklart missar jag pendeln med någon nanosekund, vilket visade sig vara det bästa som hänt mig på hela veckan...kanske hela månaden.
Eftersom jag inte hade fått något att äta åkte jag till sundbyberg istället då det ligger på vägen. Väl där går jag in på McD och sätter mig vid ett fönsterbord. Det regnar och är allmänt trist ute. Så helt plötsligt går en tjej förbi och jag hinner tänka att hon påminner mig om någon innan hon vänder sig om och kollar på mig. Jag kollar tillbaka och hon vänder sig om för att gå igen. Men då händer det, hon vänder sig om ännu en gång och vinkar! Huu?! Jag fattar inget, men så tar hon av sig huvan och jag ser hennes ansikte. Då är det tjejen som jag ångrat i över en månad att jag inte gav mitt nummer till när vi jobbade tillsammans på samma bygge. Vi pratar i över 2timmar, hon får mitt nummer och jag glidder hem på ett sällan skådat lyckorus. Typ :tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Kära dagbok, idag har det varit en riktigt bra dag!
Fick veta att de ska anställa 3st nya på jobbet, dvs man är inte sist in längre = inte sist ut om det börjar gå dåligt.
Samt att jag skulle och äta middag hos min mormor och morfar, då jag får ett brev av dem. Jag får 10.000 kr!!! för att köpa möbler och annan inredning då jag och tjejen ska flytta ihop i lägenhet. :hoppa
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top