Kära dagbok

snel_hest

med lem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
näj
HEJ DAGBOKEN! Skit dag. Hade beställt special bultar till mina stil auto fälgar. Skruvar dit framdäcken och upptäcker sedan när vi ska lägga dit bakdäcken att ja hade fått fel bultar. Så klart så hade dom stängt 20 min före, blir väl att vänta tills måndag o köra med 2 fula o 2 snyggare. Får trösta mig med att lyssna på lite takida och att ja inga ska köra så mycket i helgen :hihi

Det var mycket bättre dag igår, skaffa flickvän o allt :tummenupp

Simma lugnt!

Fälgarna-> http://www.ford-jukola.by/i/photo/alloy_wheels/5_5_stilauto-big.jpg

// Toffe
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Idag var en bra dag, till slut iaf. Började med att skruva på sista grejerna på hojen för att kunna besikta den. Var ut och provkörde en sväng och hojen gick finfint. Tills jag kom hem och stängde av motorn. När jag skulle starta igen var den tvärdöd. Blev bara en liten "njött" på starten och sen var allt svart på instrumenteringen. Rullar hojen från parkeringen till uteplatsen i solskenet och blir alldeles genomsvettig. Drar iväg för att köpa ett nytt batteri och självklart är det jag ska ha slut! Köper ett lite mindre istället och cyklar hem och monterar. Hojen startar finfint! Iväg och sätta fast nummerplåten och sen till besiktningen där hojen går igenom utan anmärkning!
Äntligen ska man få ut och åka lite!! Hem och ställer på, iväg och fikar och sen till stortorget för att möta upp en polare att åka med.

Vi drar till en mack och tankar innan vi ska ut på krokvägarna. Med tanken fylld ska jag starta hojen. "Njött". Fan!! Bara att rulla igång och åka iväg för att mäta laddningen. Gasar på och runt 9000 varv håller Bettan på att kasta mig över styret. Provar några gånger men det blir likadant varje gång. Kommer fram till polarens jobb där vi mäter laddningen och konstaterar att den laddar bra på tomgång men att spänningen sjunker linjärt med gaspådrag så förmodligen räcker inte strömmen till när man pressar lite.

Vi tar trots det en lugn tur där jag helt enkelt får toura under 9000 varv. Hur som helst var det förbannat skönt att åka igen! :tummenupp
 

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
Hej dagboken... Den preliminära planen för söndagen (som verkade ganska vettig igår) var att byta motorkudde på bilen. Men det sket sig.

Istället blev det inlinespremiär för iår, började med att åka 300 m till Max med en polare. Sedan blev det en tur inåt Rålis. Ok att man ser ut som ett riksmiffo när man kommer i bästa bambistil med hjälm och handledsskydd, men eftersom det var första gången för iår så får man väl bjuda på det.

Nu sitter jag vid datorn, för på det sättet har jag ryggen mot resten av lägenheten, så då ser jag inte att jag egentligen behöver både städa och diska.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hej dagboken

Idag jobbar jag, lite bittert när solen skiner likt aldrig förut ute.
Men om två timmar är det semester och sen bär det av till Gotland på tisdag.

Tänkte det vore ballt om så många som möjligt klickade på den här sidan och hjälpte till att bevara sveriges gammelskog:
http://www.ettklickforskogen.se/

De har cirka 3-5000 tusen klick per dag. Vi är skitmånga här ju, så klicka på :yoparty
 

Jonathan

Guest
Tjenare hejsan svejsan!

Var på tullinge igår med bror och ett par snubbar till. Kanonväder hela dagen. Kanske lite varmt mitt på dagen då solen gassade som värst. Fick en übersnygg bondbränna och allt. Mycket brewdar och bilar var det. Kanon! :tummenupp

Var till bror och hans flickvän på kvällen och drack lite öl samt whiskey. En bra dag helt enkelt :)

Jobba lite snart. Tjing
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kära dagbok,

I dag är jag inte alls bakis - vilket är märkligt - så jag var uppe i god tid och handlade frukost innan MotoGP började på TV och nu är det dags för 125-rejset. Det så inihelvetes varmt så jag vet inte om jag kan få på mig skinnstället idag ens, än värre få av det... :3freak
Håret känns konstigt, efter sex års långhårighet är jag nu skallig i jämförelse (trots att jag säkert har sex, sju centimeter kvar :hihi) och efter snart en vecka känner jag fortfarande efter hästsvansen när jag inte har nåt bättre för mig. Kanske borde man ta tag i saker och fixa allt innan semestern men jag vet inte om jag orkar. Det ska bli läskigt skönt att inte gå till jobbet imorron i alla fall. Livet är inte så dumt ändå..!

Tjipp
 

Jonathan

Guest
Nu är Tullinge-tråden uppdaterad med lite bilder. Check it out!
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Kära dagbok,

Vaknar av en skön bakfylla ( Mariestad é goa) tjejens fader tvingade i stackars oskyldiga mej en massa burkar öl: ):) :) går upp ur sängen o ska uppför trappan till gillestugan.... snubblar o slår i tårna, det gör sådär äckligt ont ni vet, är på väg o skrika men kniper för att inte väcka resten av huset som fortfarande sover, tar min obligatoriska kaffe för att sedan skynda ner i duschen, vad händer då... jag snubblar ta me fan en gång till fast på duschkabinen denna gång o det ÄNNU ondare PÅ SAMMA fot :mad:
Får lirka i foten i stöveln för att kunna köra hem strax innan motogp:t
Tanklampan har lyst i en evighet innan jag märker detta o precis mellan Edet-Trollhättan så hostar yamman betänkligt o jag funderar på hur jobbigt det kommer o bli att putta fram hojen till närmsta mack, slår av på tempot o håller min jämnaste gas jag bara kan, jag kommer fram till korsningen vid Sylte då dör hojjäveln på riktigt, soppatorsk var det ja, får rulla fram hojen till Hydromacken 200 meter längre bort, i 30 gradig värme, efter att ha fyllt i bensin så kommer jag äntligen fram, detta var min händelserika dag!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Musik förenar

Fifaan vilken bra dag jag har haft hittills. Vaknade av att jag hade sovit jättegott :)

Skulle åka o hämta morsans bil på verkstaden så jag beställde en taxi att åka dit med. Taxin kommer och det är en trevlig chaffis. Jag nämner att jag är senil för jag har glömt solbrillorna IGEN...han tar fram en massa solbrillor o låter mig välja vad som passar :krama. Sedan märker jag att det är oförskämt bra musik i bilen..metal/hårdrock så jag börjar trumma med handen mot benet. Han frågar om jag gillar den sortens musik varpå vi börjar gagga musik och det slutar med att vi båda ger varandra listor på bra musik att kolla upp.

Nu till det bästa. Han slår av mätaren efter ca 2 minuter och säger att det blir bra så eftersom jag har så bra musiksmak. LIVET ÄR GÖTT IBLAND!!:yoparty
 
Last edited by a moderator:

MikkE

Guest
Hej tråd-dagboken.

Idag ska jag supa till rejält med min polare Christian som bott här hemma hos mig ett tag nu. kan behöva det efter 8 dagars torka och en hel del packande inför flytten till Norge. Visade sig att mina kära päron kommer ner till el Stockholmo för att sedan skjutsa mig och mina få möbler till Fredrikstad. Bidde mer packning än vad jag ränknat med då.
Känns bra, nu ska jag bajsa...

Nursey skrev:
Han kanske vill mer än så ;) :slicka
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hej dagbok.

Jag lyssnar på East 17 och är sjukligt sugen på helgens roadtrip. Vi kommer att åka sturmcaravelle (se mitt "garage" för vidare info om vrålåket) till Kungshamn för att gå på Slitzfest idag. Det utlovas efterfest med CHAMPANGE i trucken på en parkering i nära anslutning till festiviteterna (är det ett ord?). Under morgondagen kommer den som är minst bakis att köra (det blir fan inte Martin, eftersom han alltid är fullast och itne har körkort) till Strömstad där festdag nummer två kommer att uppenbaras.

Nu sitter jag och tycker att läget är under kontroll och att tiden går skitlångsamt. Oduschad, opackad och totalt oförberedd sitter man här och väntar på klockan. Jävla SH.

Väl mött på Bästkusten i helgen. Ser ni trucken, tuta, kör ikapp, kom förbi på fika (öl) eller vinka bara sådär glatt som alla brukar göra när de ser oss...

/håldan
 

MikkE

Guest
Nursey skrev:
2335358 Ta med en bra tidning ;)
Möjligt men han var en gentleman iallafall :yoparty
Nej fan. jag är en snabb-bajsare. 2 minuter högst :mattias
Efter det börjar fan benen somna... :näsblod
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hallo! Jag satt just o funderade på en film jag sett reklam för.
Det är en tjej som måste se ut som en kille för att få spela fotboll med dem.
Men kan inte komma ihåg titeln. Någon som har koll?
 

Dr.Bike

Guest
peter R1 skrev:
2277083 Kära dagbok,

Vaknar av en skön bakfylla ( Mariestad é goa) tjejens fader tvingade i stackars oskyldiga mej en massa burkar öl: ):) :) går upp ur sängen o ska uppför trappan till gillestugan.... snubblar o slår i tårna, det gör sådär äckligt ont ni vet, är på väg o skrika men kniper för att inte väcka resten av huset som fortfarande sover, tar min obligatoriska kaffe för att sedan skynda ner i duschen, vad händer då... jag snubblar ta me fan en gång till fast på duschkabinen denna gång o det ÄNNU ondare PÅ SAMMA fot :mad:
Får lirka i foten i stöveln för att kunna köra hem strax innan motogp:t
Tanklampan har lyst i en evighet innan jag märker detta o precis mellan Edet-Trollhättan så hostar yamman betänkligt o jag funderar på hur jobbigt det kommer o bli att putta fram hojen till närmsta mack, slår av på tempot o håller min jämnaste gas jag bara kan, jag kommer fram till korsningen vid Sylte då dör hojjäveln på riktigt, soppatorsk var det ja, får rulla fram hojen till Hydromacken 200 meter längre bort, i 30 gradig värme, efter att ha fyllt i bensin så kommer jag äntligen fram, detta var min händelserika dag!


Aa-hahaha...fy fan vad ONT det gör att danka i stela morgonkalla tår!
 

MC Doktorn

Guest
Dagbok.

Har nu bestämmt mig att flytta dvs sälja huset och hjälpt min framtida sambo att flytta kartonger med böcker 33 grder i skuggan puh !!!!:yoparty

Ska flytta ännu mer i morgon puh :näsblod

Vill åka mer banåkning men har dottern i 3v nu så det får vänta.:huvet
 

FreddaGädda

Guest
Händelserik dag

Då jag åker runt mycket i tjänsten får jag se mycket grejer. Igår var jag och köpte lite kontakter på MDS-butiken Extreme Rides folkungagatan. Glömde min kabel och säkringsdosa där och var tillbaka och hämtade den idag. Vad händer då? Jo, Qvarnis nya It's fun-Porsche(inofficiellt över tusen häst) står där inne tillsammans med killen som byggde den. Snackade med honom och han skulle till barkaby i helgen och visa upp den och dra några repor.

Mitt jobb tar mig sedan till amerikanska ambassaden där jag blir överraskad då det inte fanns någon svensk personal närvarande. Först fick jag prata med två britter och sen en amerikansk soldat. Faktiskt jävligt kul att träffa utlänningar och få använda lite engelska. Känns trist att sitta och kunna prata mer eller mindre flytande engelska på flera accenter men inte få använda det.
En kvinnlig anställd tyckte att det var fint väder. Jag svarade "Warm as hell, my company car has no air conditioner. I feel like i could drop dead any minute."
Men hon hade tydligen bott i Brasilien innan så hon tyckte inte det var så värst varmt :hihi
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Bikerbitch skrev:
2336378 Hallo! Jag satt just o funderade på en film jag sett reklam för.
Det är en tjej som måste se ut som en kille för att få spela fotboll med dem.
Men kan inte komma ihåg titeln. Någon som har koll?

Shes the man.. HAJJA!

FreddaGädda skrev:
2336906 ...kunna prata mer eller mindre flytande engelska på flera accenter men inte få använda det.
bla, bla "Warm as hell,".....

Då borde du veta att det heter Hot as hell när det är så varmt... :7peta :arsele :näsblod

(flåt kunde inte låta bli)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top