Kära dagbok

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
På plats på jobbet. Slav till 18.10 ikväll...

Tycker man borde ha jobb-bytar dag så att man får prova på olika yrken 1-2 dagar sådär. Då vet man kanske vad man vill jobba med tillslut :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Bikerbitch skrev:
2251338 På plats på jobbet. Slav till 18.10 ikväll...

Tycker man borde ha jobb-bytar dag så att man får prova på olika yrken 1-2 dagar sådär. Då vet man kanske vad man vill jobba med tillslut :)

Ledig idag med :). Ska ringa firman som skickade iväg min miniplåt igår, vill ju ha kollinummer idag så man slipper vänta på snigelposten. Sen blir det till att montera, har ingen borrmaskin så jag kommer antagligen göra sönder nånting som vanligt när jag försöker mig på att mecka :3freak.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Vaknade klockan 11, har hitiintills druckit kaffe diskat och hängt tvätt, ojoj nu ska jag äta lunch.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Pinky skrev:
2251366 Ledig idag med :). Ska ringa firman som skickade iväg min miniplåt igår, vill ju ha kollinummer idag så man slipper vänta på snigelposten. Sen blir det till att montera, har ingen borrmaskin så jag kommer antagligen göra sönder nånting som vanligt när jag försöker mig på att mecka :3freak.

Skönt att vara ledig jue. Hur många timmar i veckan jobbar du?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Bikerbitch skrev:
2251411 Skönt att vara ledig jue. Hur många timmar i veckan jobbar du?

Lite olika, jobbar vanligtvis 12 timmarspass. Ex: Jobba 13 dagar i månaden (156 timmar), ledig ca 17-18 dagar/mån får ut en lön på ca 13000. Inte jättekul att jobba så långa pass men väldigt behagligt att vara ledig titt som tätt :).

För övrigt kommer jag inte få min regplåt förräns i morgon så nu vetifan vad man ska hitta på. Tips mottages tacksamt :tråkad

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Pinky skrev:
2251420 Lite olika, jobbar vanligtvis 12 timmarspass. Ex: Jobba 13 dagar i månaden (156 timmar), ledig ca 17-18 dagar/mån får ut en lön på ca 13000. Inte jättekul att jobba så långa pass men väldigt behagligt att vara ledig titt som tätt :).

För övrigt kommer jag inte få min regplåt förräns i morgon så nu vetifan vad man ska hitta på. Tips mottages tacksamt :tråkad

Favorit vägen? äta glass? hemma sysslor? fika på stan med polarna? hyrkart? bada?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Plast skrev:
2251446 Favorit vägen? äta glass? hemma sysslor? fika på stan med polarna? hyrkart? bada?

Många bra förslag men vädret tillåter inte utomhusvistelse för tillfället. Kommer väl förbi en polare snart så får vi se om vi kan hitta på nåt ball.

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
heavy skrev:
2249661 7:e dagen på nya jobbet...

Hadde möte på jobbet om nedskärningar efter förlorat service avtal,

sen var jag ensam på elverkstan resten av dagen så jag fick inte gå ut o jobba, blev surfa SH istället o käka snickers

Elektrosandberg?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jaha, nu sitter jag på jobbet, suttit här halva dagen, 4h alltså. Det är trist som fasiken, jag har lovat chefen att jobba hårt eftersom jag slappat rätt mycket dom två senaste veckorna, 8h jobb och 8h pyssel/flytt/bygg gjorde att min kropp stängde av sig i mitten på förra veckan, den ville inte vara med. Sängliggandes ett par dagar med ca 18h sömn per dag och jag är som ny igen. Därför sliter jag ännu hårdare nu, för att ta igen det jag missat... Lagom kul.

Igår hade jag förhoppningar om att man kanske kunde åka till päronen och hämta hem hojen till huset. Men fick inte tag på någon att övningsköra med, får väl se om det är bättre utdelning ikväll. Måste ju övningsköra så man kan köra upp om tre veckor.

Imorgon förmiddag tänkte jag sticka till stugan, fiska lite och sådant. Bara ta det lugnt och slappa. Fiske är som meditation! Sedan jobbar man igen i helgen, lördag är det bra betalt IAF så det gör inget, plus att det är sovmorgon. Hoppas att det inte ringer någe mycket bara.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Kära dagbok,

är fortfarande :sjuk och ynklig. Detta var dock inget som stoppade en äkta norrlänning från dagens körlektion, som för övrigt var nummer tre i räkningen.

Den allsmäktige Krypkörningsguden har idag gett mig den äran att köra banorna med stil, kryp och bravur. :Bugar Bromsproven gick kalajs efter några försök och imorgon bitti blir det äntligen trrrrrafik! :yoparty

Livet är nog rätt bra iaf! :hihi

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Kära dagbok.

Idag borde jag ha jobbat lite men jag har bara suttit o surfat på SH och tittat på regnet. Jag har även försökt använda tankekraft för att får bort dammråttorna och disken så att det blir fräscht här innan jag drar till Italien på tisdag.

Det har inte gått så bra så nu har jag inte tid att göra allt. Det blir till att välja; Jobba, Städa eller fortsätta surfa på SH. Vad tycker ni?

Under tiden jag tänker på det gjorde jag mig en kopp kaffa till... :gnissla

Bifogat

• DS.jpg
    DS.jpg
    109.6 KB · Visningar: 445

MikkE

Guest
Kära dagbok.

Vaknade upp idag kl 08.30 i soffan hos min gamla arbetskamrat i Hornstull efter en kväll med gratis öl och fotboll. Fick cirka 3½ timmes sömn... Tog tuben från Hornstull med Mörby Centrum som mål för att sedan ta buss 610 mot Vallentuna. Bussen kommer, jag är i ett stadie mellan full och bakfull, jobbigt. Väl framme i Vallentuna kl 10.00 promenerar jag till arbetsförmedlingen för ett möte man måste vara med på nu när man blivit nyarbetslös (som också suger pung! någon som har jobb till mig?). Mötet börjar kl 10.30 och håller sedan på cirka en timme, hur tråkigt som helst var det och gav mig INGENTING nyttigt! Mother fucker tänkte jag...
Avfärd hemåt med bussen och sedan promenad igen, nu börjar jag också må bättre i skallen vilket är skönt. Väl hemma tar jag en power-nap på en timma och dricker massa vatten. Bidde sedan några timmars gejmande av FarCry och lite surfande efter jobb...
Nu e jag här och har tuggat i mig en god sallad med färskpotatis, det var gott.

/Micke

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Pinky skrev:
2251420 Lite olika, jobbar vanligtvis 12 timmarspass. Ex: Jobba 13 dagar i månaden (156 timmar), ledig ca 17-18 dagar/mån får ut en lön på ca 13000. Inte jättekul att jobba så långa pass men väldigt behagligt att vara ledig titt som tätt :).

Men vad är det exakt du gör då? :)

Hoppas regplåten kommer imorrn då så du har något att göra.
Jag käkade middag för en timme sen, skall hänga upp lite tvätt, sambon slockade på två röda här i soffan brevid (är jobbigt att storhandla ;))
Sen är det läggdags och sen jobba igen. Men sen jeklar är det midsommar, då har vi stängt. Skönt att bo på landet :tummenupp

Fan det var ju skoj med lite bilder, lite som en bild dagbok :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Bikerbitch skrev:
2253112 Men vad är det exakt du gör då? :)

Hoppas regplåten kommer imorrn då så du har något att göra.
Jag käkade middag för en timme sen, skall hänga upp lite tvätt, sambon slockade på två röda här i soffan brevid (är jobbigt att storhandla ;))
Sen är det läggdags och sen jobba igen. Men sen jeklar är det midsommar, då har vi stängt. Skönt att bo på landet :tummenupp

Du var då nyfiken av dig :hihi. Jag är butiksbiträde i en porrbutik och mina arbetssysslor är då att öpnna/stänga butiken, stå i kassan och ta betalt. Eftersom jag är ensam i butiken när jag jobbar så funkar jag även som helpdesk om man har några frågor angående, film, leksaker (dildos, låtsasmöss m.m :hihi), glidmedel, massageolja afrodisiakum och andra goa grejer som har med sexlivet att göra.

Mycket mer utförligt svar än så kan jag inte ge dig tyvärr, är du i Gbg nån dag kan du få en private tour i butiken med personlig guide :tummenupp.

Kommer inte min regplåt i morgon kommer det bli ett jefla liv på mig :4skrika.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Pinky skrev:
2253138 Du var då nyfiken av dig :hihi. Jag är butiksbiträde i en porrbutik och mina arbetssysslor är då att öpnna/stänga butiken, stå i kassan och ta betalt. Eftersom jag är ensam i butiken när jag jobbar så funkar jag även som helpdesk om man har några frågor angående, film, leksaker (dildos, låtsasmöss m.m :hihi), glidmedel, massageolja afrodisiakum och andra goa grejer som har med sexlivet att göra.
Mycket mer utförligt svar än så kan jag inte ge dig tyvärr, är du i Gbg nån dag kan du få en private tour i butiken med personlig guide :tummenupp.
Kommer inte min regplåt i morgon kommer det bli ett jefla liv på mig :4skrika.

Klart! Haha, man tackar. Men jag tycker Hobbex sortimentet är ganska lagom vad det gäller sexgrejer, så jag kan kika på mitt eget jobb :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Sådär ja, då var miniskylten monterad lagom till midsommarhelgen som brukar vara den kontrolltätaste under hela året :rolleyes:. Ska bli skönt att kunna gnälla av sig här på Lördag med färsk bot i handen och klaga på det dumma rättsystemet som inte låter mig åka runt med olaglig plåt. Kan även påpeka att det var lättare sagt än gjort att flytta över kontrollmärket mellan plåtarna. Tänkte ju inte på att jag kunde beställa hem ett nytt gratis, det är gjort nu iaf :3freak.

Dagen som följer blir väl lite frukost om en stund för att sedan packa ryggsäcken och dra en vansinnesrepa upp till Fjällbacka där det blir kalas :banana.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vaknade vid 10.00~ för att inse att det är fruktansvärt skönt att sova och speciellt när man är ledig, vända på mig och sov till 13.00
Då ringer en tjejkompis och vill ha hjälp med att byta lampa i sin fyrhjuling, snäll som man är så skruvar man isär allt för att se att den visst fungerar:tungan . Hon blir helt förundrad för den hade inte fungerat hemma hos henne. Ser dock att bromsljuset hennes är trasigt så far och köper en sån lampa samtidigt som min jakt på en helicoil / insatsgäng till mitt motorfäste som jag lyckats dra sönder börjar :huvet . For till Laitis och kollade, fick hjälp av en gammal klasskompis som jobbar där. Efter 1 timme och vi vänt upp och ner på hela butiken så visar det sig att en av de anställda har exact rätt insatsgäng liggandes på sitt skrivbord som han inte behöver längre. (Inte lätt att hitta till m12 med 1,25 stigning..) Woho! allt perfekt fick dem av han. R :tungan

Nu behöver jag bara en gängtapp som kan dra m14 1,25 stigning som hylsan har i yttermått, ringde till motorslipen fast de hade hunnit stänga.. och nordtool hade alla farit hem. Blir nog inte att köra nått i helgen då.. :huvet
Aja får trösta med lite :fyllisar

Nu måste jag äta annars svälter jag ihjäl..

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Idag skulle jag besiktiga hojen inför ev. försäljning.. Däcken var 50/50 på att det skulle gå igenom så jag svängde in till AVA o undrade vad ett däckbyte kostade.. 1900 för ett Pilot Road, montering gratis om jag tog med fälg.. lånade lite vertyg från deras verkstad, av med hjulet, fick nytt däck o drog iväg till bilprovningen.. där konstateras att kedjelåset är borta :gnissla ingen aning hur långt jag kört utan. Stannade till vid Buell vid stora mossan där jag köpte drivpaketet sist, de hade inget i lager. Däremot fick jag tips av en H-A snubbe som råkade höra om mitt problem, att lägga lite silicon så det inte lossnar nästa gång. Jag som trodde dom var elaka mofos. Jagade kedjelås även på MC varuhuset, till slut var det AVA igen som räddade dagen. Jag börjar bli övertygad om att deras gamla dåliga rykte är just det, gammalt. Än så länge är jag helnöjd. Tyvärr för sent för återbesök på bilprovningen så hoppas de har öppet imorgon oxo.. Nu ser jag fram emot en soft o lugn midsommarhelg med några vänner och kanske bli av med min musarm som plågat mig i några dagar nu (sen jag fick återfall i Quake3).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln