Kärlekstrubbelstråden

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
WTF?! :va
Nuuu...nuu..nu nu nu nu får du snart ge dig! :D

Jag menade att det tar tid att komma över ett X som man spenderat mkt tid med (i mitt fall 10 år). Dagen kommer då man är redo för nytt. men man kan ofta förvånas över hur vissa bara så där, får till det och hittar en ny efter 1 vecka! :)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jaja....jag tar för mig av livets goda! :D Det är inte det.
Ähh...skit samma. Jag tar vad jag kommer över...Ja, o hur lät det då?

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-

Spec dehär me kärlek o att hitta nån ny, hur de kan va så lätt för vissa att glömma o gå vidare o verkligen hitta en ny direkt..
Jag fattar inte.

Är de människorna som lyckas me de folk som egentligen inte är lyckliga utan bara tar första bästa som dyker upp för att slippa va själv?

Nu känner jag ju inte till din sitution så bra men... Om det var hon som bröt upp så kanske hon inte hade känt ngt eller så mycket på ett tag... Då finns det kanske inte heller så mycket smärta & längtan att komma över ifall känslorna redan svalnat, antar att det är det du menar med att glömma o gå vidare.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Nu känner jag ju inte till din sitution så bra men... Om det var hon som bröt upp så kanske hon inte hade känt ngt eller så mycket på ett tag... Då finns det kanske inte heller så mycket smärta & längtan att komma över ifall känslorna redan svalnat, antar att det är det du menar med att glömma o gå vidare.

de va ja som gjorde slut... o hon har hunne me minst en kille emellan den hon har nu o tydligen bor ihop me... på ett år... ja jävlar..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Kanske hon har träffat rätt eller så rebaoundar hon för fullt

Dålig tajming och takt från min sida men....

"Va har du för stereo?"

ja tror hon e en såndär brud som inte vare singel sen hon va 14 typ...
whatever..

Hmm..va jag har för stereo, bilen eller hemma?
Bilen har ja ba ford orginalskit o nå extra högtalare o hemma kör ja på yamaha grejjer + ja va fan ja nu har för högtalare nu igen, haha :D..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Då e hon den typen som binder sig lätt och lätt går vidare för hon inte tycker om att vara själv eller söker en fadersfigur att ta hand om henne... Inget att hänga upp sig på,, trampa du vidare så kan hon göra som hon vill..

"Vad har du för stereo" - Farbror Barbror (Killing gänget)

Verkar som så :D

Kommer du dyka upp på halloween festen hos WCX? Folk påstår du kommer med sanningar du med.. Skulle bli en minst sagt inressant diskussion.. :tummenupp

mjo antagligen :S.

heh, fatta allt.. men va tvungen att svara på nå annat för att få ur de andra skiten ur skallen :gnissla

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Tror maffan syftar på Farbror Barbro som alltid tolkar alla frågor som att de handlar om stereos i NileCity :) (ops, va visst lite seg mde denna förklaring men de va för ja skrev all annan smörja:))

Du säger mkt vettigt maffan, som vanligt ;)
Men en grej som jag tycker var jobbigt (och inte förstår riktigt) var när man för ett tag sen träffa en tjej (enbart som kompis först) som har en kille. Allt var inte på toppen i det förhållande, likt förbannat så håller hon fast vid denna kille fast hon kände starkt starkt för mig oxå (ja hade förklarat allt vad jag kände för henne så hon visste det också).

Vet inte om de beror på att hon vet vad hon har (och nöjer sig med det helt enkelt) men inte vad hon kan få (himmelriket med mig, anser jag). De hade då varit tillsammans i 5år varav de sista 2åren påstod hon först att hon inte känt så mkt för han längre. För att senare ändra sig och säga att hon visst kände mkt för den befintliga killen. Eller så är jag bara väldigt självupptagen kanske, vettifan.. Jobbigt var det iaf och klarade inte av att "bara" vara vän med henne så bröt tyvärr all kontakt med henne.
Om man skall tolka de som att vi inte var rätta för varann vet jag inte men jag hade väldigt gärna viljat tagit reda på det!

Var ett tag sen så kommit över de ganska bra nu dock men förstår fortfarande inte riktigt vad som eg hände kring det.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Verkar som så :D

Kommer du dyka upp på halloween festen hos WCX? Folk påstår du kommer med sanningar du med.. Skulle bli en minst sagt inressant diskussion.. :tummenupp

Haha, ja det hade varit roligt. Tänk vad vi kunnat åstakomma om vi slog vora kloka huvuden ihop! :)

Men nee, med min ekonomi får jag spendera min tid på jobbet och här hemma bara typ..:( Jag har inte ens råd att gå ut med tjejerna i Stockholm imorgon, så nån Gbg-resa finns inte med i några planer.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
De e 3/11,, önska det som tidig julklapp,, kanske det finns någon från stockholm som han dela notan dit och tillbaka. (ska se om Freddie vill med)

Det spelar ingen roll om det hade varit 3/2-08, och om jag haft 3 andra att dela nota med... :(

Jag är dessutom inte så liten att man får julklappar, haha.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Mycket att svara på men detta kan jag säga. Du ville alltså att hon skulle först se om det funkade med den andra killen och sedan om det inte fungerade välja dig? Valdes du sist till nåt i skolan för många gånger? Man spelar ALDRIG andra fiol hur perfekt den andra än är. Man kan aldrig få respekt och likvärdighet då.. Nä, hon valde nog den andra killen för hon fick en frisk syn på sina kännslor som antagligen du väkte så hon insåg vad hon hade gått miste om om hon gjort slut med honom. Hon har trotts allt valt att investera i deras förhållande i 5 år, så där måste finnas något djupare än bara en vänskap mellan dom. Alla förhållanden har sina svackor där man önskar sig fri, det gäller bara inse vad man går miste om i sin självpartiska självömkan och önskan om att komma ifrån. Nä, var lugn du, du har antagligen räddat deras förhållande ur en svacka för hennes del. Det ska du vara glad över, inte alla dagar man gör någon annan än sig själv glad eller hur..

Tänkte på det också, om att de var en svacka men jag har aldrig hört någon som haft en 10månader lång svacka + att hon sa sig älska mig. Känns inte riktigt som att de bara var en vanlig svacka. Men visst, de kanske finns så djupa svackor som folk tar sig upp ur. Vill eg bara veta och försöka förstå va somhände.

Hänger inte riktigt va du menar med "Du ville alltså att hon skulle först se om det funkade med den andra killen och sedan om det inte fungerade välja dig?". Jag ville att hon skulle välja mig enbart, och inte den andra killen iom hon sa till mig hur hon kände för mig i 10mån och sen får för sig att hon trots allt känner starkar för den andra killen. Jag ville aldrig spela andra fiol!

Och för att låta riktigt jävla självisk, jag känner inte den killen så skiter fullständigt i honom, jag ville va lycklig me henne istället. :tungan
Och jag är övertygad om att jag kunnat gjort henne mer lycklig än hon skulle kunna föreställa sig, men de e ju något man aldrig får reda på nu, lr fick chansen att se. Fan va självgod man låter hehe (hoppas man får va de lite ibland iaf)

Jag är glad jag kunnde hjälpa henne och jag önskade (och önskar) henne all lycka i livet och hoppas hon gjorde rätt val. Trist för mig det men man kan inte få allt man vill här i livet tydligen. Därför jag steg undan och bröt kontakten.
Hoppas de inte låter för förvirrat, lite trött nu med :) Sen är det lite svårt att förklara allt och jag är inte så bra på att formulera mig heller..Vill som sagt eg bara veta och förstå vad det var som hände. Så jag satte mina förhoppningar till The Lövedåctår Maffan ;)

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Man är ALDRIG för liten för julklappar.. De e bland det bästa som finns att hitta saker till andra så dom blir glada eller roade...

När man var liten var det roligt att få julklappar! :yoparty

Att få julklappar idag, det är fortfarande spännande, men numera är det nästan roligare att ge julklappar och göra någon annan glad, precis som du skriver! :)

Är det sådant som kallas att mogna och bli vuxen? :D

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
ja tror hon e en såndär brud som inte vare singel sen hon va 14 typ...
whatever..

Hmm..va jag har för stereo, bilen eller hemma?
Bilen har ja ba ford orginalskit o nå extra högtalare o hemma kör ja på yamaha grejjer + ja va fan ja nu har för högtalare nu igen, haha :D..

Good dammit....Vad är det för fel på de tjejerna då??? :rolleyes: :D

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Jag har inget fågelperspektiv på livet och kärlekens gåtor, jag ser det bara ur mitt eget perspektiv.

Ja, du,, hon var ihop med den andra killen, dejtade/träffade dig i 10 månader?

Låter mer som om hon är/var otroligt förvirrad.

Men men,, hon hade inte varit särskillt rolig för dig, du kan bara gissa om du hade gått och undrat om hon har samma fula vana med sina killkompisar att säga att hon älskar dom när hon är med dig... Eller är du en av få personer som med ärlighet kan påstå att du hade inte gjort det?

Det krävs att man litar 100% på henne då.. det hade jag INTE gjort.. Tur för din del du slapp undan så milt..

PS: Lövedåctår :tummenupp

Du är väldigt bra att sätt ord på kärlekens gåtor! :) (vilket jag är kass på).
Vi dejt-dejtade inte så. Vi gjorde inget som jag anser skulle vara otroget på nåt sätt. Det var enbart att man prata å dylikt.
Jo, hon var nog en aningen förvirrad. När vi lärde känna varann så var förhållandet hon var i typ halvdött och hon fick ny "energi" och hopp sa hon när hon träffa mig, och att hon hade mkt att prata med killen om dock var han inte intresserad av att konversera alls gällande relationen. Det var massa annat i den relationen som inte var så hälsosamt heller, enligt mig då. Iaf så verkar de enbart utmynat i att hon "kom tillbaka" till vad hon kände för honom, vilket jag i sig tyckte var lite konstigt.. men men. Jag var väl bara bitter :)

Hurvida hon hade beteet sig samma med andra nya killbekanta vet jag inte. Det kan ju enbart hon svara på. Men som du säger, hade det vart vi som var menade för varandra så hade det nog inte skett tror jag. Jag litade till 100% henne, oavsett allt som hände så ljög hon aldrig för mig (mig veterligen iaf) även om hon ändra sig gällande vad hon kände men man kan ju inte hjälpa hur man känner heller tycker jag. Börja hon älska sin kille igen så får man väl bara acceptera det och vara glad för hennes skull. Bara så konstigt att de tog henne 10mån å komma fram till det.

Och så milt slapp jag inte undan, kände väldigt starkt för den flickan och det var inte lätt alls att bryta med henne men kände det var de enda jag kunde göra för att bli av med känslorna för henne och kunna gå vidare.

Ajja, nu ska ja sluta spamma denna tråden :) Det var ett litet tag sen så kommit över henne nu. Skönt att ventilera sig lite bara.
Tack för pratstunden Maffan och godnatt på er alla :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
MOGNA?? Hädare!!! Helt OT på detta forum!!! Här är vi barn livet ut, bara leksakerna som blivit fan så mycket dyrare :D

Jaha... Nu blev jag alldeles svarslös och tror att jag ska gå och ställa mig i skamvrån i fem minuter. :huvet

Givetvis har du rätt! (Men jag minns ändå inte att jag tyckte det var roligt att ge bort julklappar när jag var fem år, så något konstigt måste ha hänt på vägen? :) )

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jo, hon var nog en aningen förvirrad. När vi lärde känna varann så var förhållandet hon var i typ halvdött och hon fick ny "energi" och hopp sa hon när hon träffa mig, och att hon hade mkt att prata med killen om dock var han inte intresserad av att konversera alls gällande relationen.

Ajja, nu ska ja sluta spamma denna tråden :) Det var ett litet tag sen så kommit över henne nu. Skönt att ventilera sig lite bara.
Tack för pratstunden Maffan och godnatt på er alla :)

Spamma gör du väl inte? Jag däremot som fastnade i julklappssnacket... Ja, julklappar är lite off-topic här.

Lustigt är, att genom empirisk forskning, har jag kommit fram till att det i mångt och mycket stämmer in vad andra "riktiga" forskare kommit fram till:

Ett förhållande går upp och ner, men det är vissa tidpunkter som är känsligare än andra, om det ska ta slut eller inte. Ca 4,5 år är en sådan tidpunkt. 10 år en annan. Sedan spelar åldersnojjor också in. Tror nog de flesta tar sig funderare då och då, om de lever det livet de vill leva, om de skulle kunna få det bättre med någon annan, eller om det är enklast att rulla på i gamla hjulspår (även om det inte alltid är det bästa valet) och så vidare.

10 månaders svacka lät länge! Åtminstone så som samhället och relationer ser ut idag. Idag känns det nästan som om, går det dåligt i förhållandet mer än en vecka, ja då är det dags att dra vidare. Tror lite grand att medier gör sitt till, att det går åt h-e. De förmedlar bilder av hur ett förhållande bör vara, som för det mesta bara hör hemma i en sagovärld. Sedan ska man ju inte heller nöja sig med något, bara för att det så ska vara, men man måste kanske försöka hoppa ner från de rosa molnen emellanåt och vara lite realistisk? Är man realistisk så är 10 månader en kort tid om det är 10 månader av ett helt liv.

Du gjorde nog rätt som klippte bandet. Men vad sade hon om det? Ryckte på axlarna, eftersom hon fått prata av sig färdigt, eller blev hon ledsen?

God natt och sov gott! :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...