Kärlekstrubbelstråden

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Bara till att acceptera spelreglerna helt enkelt, finns ingen som VILL spela spelet vad jag vet utan det är som sagt något som uppkommer då den ena parten är mer intresserad än den andra.

Du är en viss man Pinky!
Det är hon som har varit mest intresserad hela tiden, sen när hon väl fick min uppmärksamhet så blev det precis tvärtom=man var inte intressant längre:va

Kul att jaga om de bara är jakten man är ute efter och inte bytet ;)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag tror mer att det är en uppfattning om att det är så man gör om man vill ha något seriöst, som en form av beteendemönster som alla människor förmodligen har. När vissa blir nervösa biter de på naglarna, andra pillar med ringar osv. Spelet kan vara en del i ett sådant mönster, något som man har ''lärt'' sig, precis som man lär sig av körskolan hur man ska agera i olika situationer. Gätt maj påjnt? Du har väl dock en del mer erfarenhet på området än vad jag har ;)

Ligger nog en del sanning i det där. Dom gångerna någon har fastnat mer för mig än vad jag fastnat för henne så känner jag en oroskänsla i kroppen och det hela blir allmänt obehagligt vilket gör att jag tar mer avstånd vilket i sin tur gör att hon då blir än mer intresserad, jobbigt läge.

Det är väl detta man ska komma ihåg då man springer på någon som man själv fastnar för som inte känner riktigt detsamma för mig.

Visst skulle det vara tjäkkt om man kunde springa på någon där båda parter faller pladask med en gång, isf hade ju inget spel uppkommit samtidigt som det hela hade utvecklat sig väldigt snabbt och vips så är man en toffel :).

Du är en viss man Pinky!
Det är hon som har varit mest intresserad hela tiden, sen när hon väl fick min uppmärksamhet så blev det precis tvärtom=man var inte intressant längre:va

Kul att jaga om de bara är jakten man är ute efter och inte bytet ;)

Det där är en annan del av spelet som jag dock aldrig sysslat med riktigt.
Är det någon jag vart intresserad av på riktigt som sen visat mig intresse så har jag ju inte backat.

Tjejen du pratar om verkar spela spelet för att hon VILL, inte för att hon är tvungen. Sånt där förstår inte heller jag mig på...:va

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ligger nog en del sanning i det där. Dom gångerna någon har fastnat mer för mig än vad jag fastnat för henne så känner jag en oroskänsla i kroppen och det hela blir allmänt obehagligt vilket gör att jag tar mer avstånd vilket i sin tur gör att hon då blir än mer intresserad, jobbigt läge.

Så enklaste sättet att "bli av" med någon som fastnat för en, det är att vara "på" tusen gånger mer än vanligt, ringa ett par gånger om dagen, komma med sirapssockersöta komplimager muntligt och via SMS, skicka massor av blommor, berätta hur mycket hon betyder för dig, att du inte kan leva utan henne och så vidare. Vips så är du av med henne? :tummenupp

Jag tror mer att det är en uppfattning om att det är så man gör om man vill ha något seriöst, som en form av beteendemönster som alla människor förmodligen har. När vissa blir nervösa biter de på naglarna, andra pillar med ringar osv. Spelet kan vara en del i ett sådant mönster, något som man har ''lärt'' sig, precis som man lär sig av körskolan hur man ska agera i olika situationer. Gätt maj påjnt? Du har väl dock en del mer erfarenhet på området än vad jag har ;)

Ligger nog en hel del i det. Om saker och ting går enligt fastställda "regler" så känner sig folk mer trygga. Det är det oväntade, när man inte kan förutse saker, som det kan kännas obekvämt. Läste just om det i en kurs om Människa-Dator-interaktion, att olika kulturer skapar sina mallar, gör upp osynliga regler, just för att folk ska kunna agera effektivt och känna sig hemma i situationer. Alla vet ju till exempel hur det går till när man går på en restaurang. Det fina i det hela, att har man varit på en restaurang så kan man gå på nya och ta med det man lärde sig på den första, hur det går till. Så "spelet" är kanske ungefär samma sak?

Själv ogillar jag det, det där spelet. Antagligen på grund av att jag är så dålig på det. :D Men som Pinky säger, att finns kopplingen där, då behövs nog inget spel...

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Så enklaste sättet att "bli av" med någon som fastnat för en, det är att vara "på" tusen gånger mer än vanligt, ringa ett par gånger om dagen, komma med sirapssockersöta komplimager muntligt och via SMS, skicka massor av blommor, berätta hur mycket hon betyder för dig, att du inte kan leva utan henne och så vidare. Vips så är du av med henne? :tummenupp

Den risken skulla jag aldrig våga ta. Vad händer om hon älskar ditt beteende och blir helt såld på dig? Hur lätt är det då att bryta sen och förklara sitt beteende?

Nee, ärlighet är väl snarare det som är det bästa sättet om man vill bryta upp med någon.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Den risken skulla jag aldrig våga ta. Vad händer om hon älskar ditt beteende och blir helt såld på dig? Hur lätt är det då att bryta sen och förklara sitt beteende?

Nee, ärlighet är väl snarare det som är det bästa sättet om man vill bryta upp med någon.

Jooo... Men nu var det ju som så att jag skrev det lite skämtsamt. :)

Håller för övrigt med dig, att även om kanske inte alltid ärlighet tar dig längst är det trots allt den vägen man ska gå. :tummenupp

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Ligger nog en hel del i det. Om saker och ting går enligt fastställda "regler" så känner sig folk mer trygga. Det är det oväntade, när man inte kan förutse saker, som det kan kännas obekvämt. Läste just om det i en kurs om Människa-Dator-interaktion, att olika kulturer skapar sina mallar, gör upp osynliga regler, just för att folk ska kunna agera effektivt och känna sig hemma i situationer. Alla vet ju till exempel hur det går till när man går på en restaurang. Det fina i det hela, att har man varit på en restaurang så kan man gå på nya och ta med det man lärde sig på den första, hur det går till. Så "spelet" är kanske ungefär samma sak?
Trygghet är precis det jag menar :tummenupp

Många yrkesgrupper lär in handlingsmönster för olika scenarion, till exempel brandkår, sjukvård, militär, polis osv just för att de ska ha en trygg grund att falla tillbaka på när de hamnar i en oväntad, stressig eller obekväm situation. Jag vill hävda att alla människor har en sådan grund inom sig som de på olika sätt har skapat och det är den som de faller tillbaka på när "spelet" börjar just för att kuna känna sig trygga och bekväma. Dock kan det ju vara så att just det inlärda mönstret är ett felaktigt och det är därför det finns personer som får fler ragg än andra, och sådana som inte får några alls. Så länge människor finns kommer även ''spelet'' finnas, och det enda sättet att övervinna det hela på är att lära sig reglerna, vända nackdelar till fördelar och bli en duktig och skicklig spelare själv, men utan att glömma vad målet var från början, nämligen hitta kärleken.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Du är arbetsskadad ;).
Tämligen orelevant inlägg till svar på mitt anförande då det omtalade spelet har föga att göra med min temporära profession. Det jag med min skrift här ovan försöker förmedla är endast en personlig uppfattning av ämnet som jag har fått genom att beskåda ett objekt som rör sig i min närmiljö. Men att bemöda sig med att försöka åskådliggöra något så komplext som beteendemönster eller spelets gång för sådan som den citerade ter sig som en nära omöjlighet för en sådan halvbildad fritidsprofessor som mig.

:3freak

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Pinkly det är fult att fulqouta:tungan

Det som bus bo snackar om funkar verkligen, är det nåt som sitter inpräntat i ryggraden så stannar de där också.

Sen om de funkar likadant för människor i förhållandefrågor är jag inte lika säker på.

C@rro

Präsident of APSTÖLL MC
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
cröss å Rajsbus
skönt att alla verkar löst sina kärleks bekymmer nu till jul vi vill ju inte ha några olykliga gråtande människor runt granen:tummenupp

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)

jojojooo!! Då får vi gå på bröllop snart :)

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Du får ju snart gå på inflyttningsfest nu när jag skall gå å bli sambo
:asmegsskitläskigtjaggårågömmermigrädd

Weee The bitch is back :)

& gissa en till som vill bli sambo :)

får la se om han flyttar hit efter sommarn :)

snart ska jag pussas med dig & Sanna

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Hehe visste inte att en sån här tråd fanns... Känns skönt att man inte har nga kärleksproblem mer, sen man var 19år hittade jag min rätta då "and still going strong....."

Först till en början så är det som en liten "amor jakt.... " vem ska ringa först? Tycker hon om mig tro eller tycker hon jag är jobbig.... När ska man ligga första gången? Alla dessa frågor som dyker upp då man e kär sen att få dessa två personer som går och grubblar till att fastna för varandra och få igång kärlekslågan hihi en ganska så avancerad procedur.....

Men visst är denna procedur underbar oftast i slutändan då den funkar...... Även om det bara är en kort romans eller en för evigt långt partnerskap.......

Hoppas alla hittar den rätta för eller senare.......

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping