Köp av defekt hoj

ledkips

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2016
Hoj
2012, Yamaha, YZF R125
Alternativet är ju att köpa den från yamaha center för 29 900. 2012 ;)

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
R1.jpg

Denna kanske kan vara ett alternativ annars? Lite mer än 125cc dock! Men endast 5000-6000 för att få den redig! :D:D:D

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Där fick du allt till det va? ;)

Det tycker jag allt!

Skämt åsido så var det nog bra att du avstod från hojen du funderade på! Så länge du inte kan få den riktigt billigt så är det nog mer besvär än glädje! :):tummenupp

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Bra val TS:
Köp något som är körbart med inga kända alarmerande fel istället, personligen hade jag nog kört på en så ny som möjligt 2T.

Jag hade en 2T sportis som jag körde 1800mil utan att byta mer än växellådsolja, var förvisso med en trimkrök och inställd därefter (bra munstycke storlek), bytte inte ens stiftet, fick även byta batteri en gång men de e sånt man får räkna med.
Så köper du en 2T i bra skick så kan du mycket väl ha den som bruksfordon (som jag hade) dessutom går dom riktigt gött när man kommer upp i mellan registret ;) lite turbo effekt nästan...

Det enda tråkiga är att 2T är ovanligare som nya hojar nu, så köper du beg så köp gärna nyservad och en hoj som har fått mycket kärlek :)

Att tillägga var att jag körde min 2T ganska lagom, sällan fullrulle utan med 70%igt vid axx o några gånger då o då fullrulle, körde ganska lugnt o crusade iväg o bara njöt av att åka hoj ^^ kanske därför den aldrig gav upp på mig eller kronglade. vi njöt tillsammans! :krama

Last edited:

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Bra gjort TS

Givetvis finns det lika många åsikter som hojägare. En del köper ett projekt av varierande svårighetsgrad. Jag har precis införskaffat min andra i ordningen begagnade hoj utan att veta vad jag hade framför mig. Visade sig att det inte var så farligt och att det troligtvis bara är att trycka på knappen till våren. Obeskrivligt skönt när pysslet (änsålänge) håller sig till att polera upp rostiga bultar.

Nu är ju ditt beslut tagit, men att ta sig an ett sådant projekt utan att fått hojen mer eller mindre skänkt är bara dumt med tanke på att marknade antagligen mer eller minde kommer att svämma över om några månader.

ledkips

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2016
Hoj
2012, Yamaha, YZF R125
Bra gjort TS

Givetvis finns det lika många åsikter som hojägare. En del köper ett projekt av varierande svårighetsgrad. Jag har precis införskaffat min andra i ordningen begagnade hoj utan att veta vad jag hade framför mig. Visade sig att det inte var så farligt och att det troligtvis bara är att trycka på knappen till våren. Obeskrivligt skönt när pysslet (änsålänge) håller sig till att polera upp rostiga bultar.

Nu är ju ditt beslut tagit, men att ta sig an ett sådant projekt utan att fått hojen mer eller mindre skänkt är bara dumt med tanke på att marknade antagligen mer eller minde kommer att svämma över om några månader.

Är det lönt att köpa från yamaha center just nu då? 2012, 29 900kr. Man får ju garanti och en säker hoj då.

ledkips

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2016
Hoj
2012, Yamaha, YZF R125
Kan inte 125-utbudet. Gillar du inte tvitakt (2-takt)? Hade jag velat ha i din sits.
Jo absolut, Love it! Skulle däremot nog föredra 4 takt när jag pendlar till skolan osv. Behöver inte ha den rappaste hojen då. Gillar yzfr som fan också :)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Är det lönt att köpa från yamaha center just nu då? 2012, 29 900kr. Man får ju garanti och en säker hoj då.

Problemfritt och du får köra istället för att slita håret av tinningarna i frustration över en trasig hoj utan värde som du köpt för dyra pengar.

Det du möjligen kan tänka på är att värdeminskningen på två år motsvarar vad du kan köpa en fin 125-a för och då har du 20 nånting fina tusenlappar att skicka in i en riktig hoj om två år.

Men varför inte - nån skall köpa nya hojar också och vill du ha den så är det väl bara att slå till. :tummenupp

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Hoj
2014 yamaha xt1200
Har du kollat i Tyskland, mobile.de ?

Där finns det rejält utbud, var på väg att köpa en Honda 125 Varadero till pojken därifrån, fullvuxen mc med liten motor.

Bra att du la ner köp av renoveringsobjekt, har den både gått och stått med vatten i motoroljan kommer lagerproblem som ett brev på posten.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jo absolut, Love it! Skulle däremot nog föredra 4 takt när jag pendlar till skolan osv. Behöver inte ha den rappaste hojen då. Gillar yzfr som fan också :)

http://www.blocket.se/gotland/Honda_CBR_125_R_64468224.htm?ca=11&w=3

2005 4-takt 1900mil 13 500:-

Perfa för dig! :tummenupp
Vi hade en sådan i hushållet ett tag och jag blev förvånad hur kul det kan vara med SportHoj utan massor med hästar.
Djä..igt kul på småvägar, inget för motorvägar men lysande pendlar- och nybörjarhoj. Drar nästan ingen bensin heller. Våran såldes för strax över 10 så det kan finnas prutmån...

Nu är det Gotland men en Gotlandssemester med familjen är inte fel. :)
http://www.destinationgotland.se/sv/farja/turlista-priser/turlista/
Man kan nog komma överens med säljaren om att bli hämtad och lämna bil med släp på fastlandet också.

Lycka till!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...