Hej!
Ska åka och kolla på en YZF R125 idag och ägaren säger att oljan är vit och att topplockspackningen har gått. Kan det vara värre än så? Tänkte ifall vattnet gått längre ner i motorn eller om jag bara kan byta packningen och sen ha en fungerade hoj. Vill inte köpa den och sedan få ett stort pengatickande projekt framför mig. Den ryker inte alls och vattnet försvinner från kylaren.
Den har malossi 180cc kit på och han hade köpt ett 5ah batteri som inte orkar dra igång den när det är "kallt". Han sa däremot att det bara var att köpa ett 6/7 ah batteri så går det. Är detta korrekt? Den startade med startkablar och gick men startmotorn verkade inte orka med det nuvarande batteriet sa han.
Uppskattar er hjälp!
Tack!
Ska åka och kolla på en YZF R125 idag och ägaren säger att oljan är vit och att topplockspackningen har gått. Kan det vara värre än så? Tänkte ifall vattnet gått längre ner i motorn eller om jag bara kan byta packningen och sen ha en fungerade hoj. Vill inte köpa den och sedan få ett stort pengatickande projekt framför mig. Den ryker inte alls och vattnet försvinner från kylaren.
Den har malossi 180cc kit på och han hade köpt ett 5ah batteri som inte orkar dra igång den när det är "kallt". Han sa däremot att det bara var att köpa ett 6/7 ah batteri så går det. Är detta korrekt? Den startade med startkablar och gick men startmotorn verkade inte orka med det nuvarande batteriet sa han.
Uppskattar er hjälp!
Tack!