Köp av hoj utan ramnr?

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Hejsan.

Nu är det så att jag har satt ut ett fordon på annons och har nu fått ett antal bytes förslag. Bland annat en hoj som är svensk såld dock utan ramnr. :va Självklart blir ja väldigt misstänktsam angående det här, att de kanske kan vara stulen osv eftersom ramnummret inte finns kvar av någon anledning. Tänkte höra hur ni skulle ha gjort samt vad för frågor man kan ställa till personen som kom med bytes förslaget. Tänkte också ifall man skulle kunna köpa lös ram som har ramnr och som går att besikta och sedan smälla i motor och allt annat i den för att kunna gatregga den igen ??

Hoppas nån kan komma med nått tips eller ide :)
Vill inte riktigt skriva vad för hoj osv då jag inte vet ifall personen hänger här.

Tack på förhand :Bugar
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det går ju att köpa ramar som reservdel, men vore jag dig så skulle jag nog vilja ha en väldigt bra förklaring på varför ramen saknar nummer.

Inreggning kan nog bli väldigt svår dessutom.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Detta får mig att tänka på när jag lämnade in en cross ram på blästring och fick tebax den utan ramnummer hehe

Vad är det för hoj det är frågan om?
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Det går ju att köpa ramar som reservdel, men vore jag dig så skulle jag nog vilja ha en väldigt bra förklaring på varför ramen saknar nummer.

Inreggning kan nog bli väldigt svår dessutom.



Jo precis, en hoj saknar inte ramnummer bara helt så där. Inte heller hela världen om det inte skulle gå att gatregga då ja oxå vill köra bana framöver. Men vill ju som sagt inte heller göra en väldigt dum affär :gnissla

detta får mig att tänka på när jag lämnade in en cross ram på blästring och fick tebax den utan ramnummer hehe

vad är det för hoj det är frågan om?

r1-02
 
Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Jo precis, en hoj saknar inte ramnummer bara helt så där. Inte heller hela världen om det inte skulle gå att gatregga då ja oxå vill köra bana framöver. Men vill ju som sagt inte heller göra en väldigt dum affär :gnissla



r1-02

Hm ok.... Den är inte ombygg till 05a möjligtvis? :va
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Väntar fortfarande ivrigt på bilder. Men vad om den skulle vara det :confused:

Okok ja i så fall är den stulen...
Fanns på blocket ombyggd till 05a stog det men om exakt ALLT kommer från en 05a så är den ju inte ombyggd längre... Utan då ÄR det en 05a...

Men det kanske inte alls är den bara en tank som kom upp i skallen! :tummenupp
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91

Se där :tummenupp

Okok ja i så fall är den stulen...
Fanns på blocket ombyggd till 05a stog det men om exakt ALLT kommer från en 05a så är den ju inte ombyggd längre... Utan då ÄR det en 05a...

Men det kanske inte alls är den bara en tank som kom upp i skallen! :tummenupp

Okej där ser man, blir att hålla ögonen öppna ;)
 
Last edited:

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Japp håll ögonen öppna! Visar det sig vara den så åk dit och hota med att ringa snuten om han inte ger dig hojen gratis sen säljer du den i delar! :tummenupp:banana:hojharley

Jo tack de kan du räkna med att man gör :machinegu Ska se till så han pröjsar soppan dit o tillbaka oxå :hihi
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Lätt att bir upprörd när man läser sånt här. Speciellt som jag själv blivit av med en hoj.
Det låter minst sagt misstänkt.
Jag hade tipsat polisen så kanske de gör ett hembesök och beslagtar den. Säg att han har en pistol också så kanske dom verkligen åker dit...
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Lätt att bir upprörd när man läser sånt här. Speciellt som jag själv blivit av med en hoj.
Det låter minst sagt misstänkt.
Jag hade tipsat polisen så kanske de gör ett hembesök och beslagtar den. Säg att han har en pistol också så kanske dom verkligen åker dit...

Blir att tänka på.

Någon som vet föresten om man kan titta upp hojen genom motornummret. Har en morbror som jobbar på ett försäkringsbolag och kan få fram allt om fordon. Tänkte om man skrev ner motornummret om han skulle kunna få fram om den är stulen, krockad eller vad som, just enbart på det ?
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
du e en ärlig prik du , sälja en stulen hoj i delar ! ja hoppas någon erbjuder mej din hoj så ska ja sälja den i delar . :va

Ja ena hojen skulle du faktist kunna få sälja i delar åt mig om du vill... Det är inte mycke annat än just "delar" kvar av den efter jag skrota med den hehe :yoparty

bara upmanna folk o stjäla hojar o byta ramar , är de okej ?

ramnumret går o få fram även om de e bortslipat

Nja.. räcker ju inte att bara byta ram du har ett motor nummer också..
 
Last edited:

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
bara upmanna folk o stjäla hojar o byta ramar , är de okej ?

ramnumret går o få fram även om de e bortslipat

Som sagt så köper ja absolut inte hojen om den är stulen! Just därför jag starta denna tråd för att höra vad folk har att säga om just detta "erbjudande" som ja fick som bytesförslag. vet att även jag kan åka dit på att köpa stöldgods.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om hojen har blitt skrotad (vilket är den enda anledningen jag kan tänka på till varför den är utan ramnummer) så "kryssar" man ramnumret. Då har man även dokumentation på skadan eller liknande.

Är det däremot ett slipat ramnummer och säljaren inte har någon som helst anledning till varför det är borta så skulle jag ringa pling-plong genast :fakta

Men det måste inte vara fuffens, finns ju otaliga racehojar som är gamla skrotade gathojar...

/ Jens
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top