Jag har sällan armbandsur på mig numera, men det finns tillfällen när de åker på. Ibland en gammal automat som inte håller tiden och är allmänt opålitlig, men passar till klädseln tex. Eller en brandad MINI JCW-klocka i plast som egentligen mest är snygg att titta på, men har inga funktioner annat än att visa tiden. Min finsk/tyska artilleriklocka (replika) hade jag som dagligt ur under flera år, men den släpper in fukt om man har den på sig i regn och är svettig under längre tid. Den verkar fungera ändå och luftar snabbt ur ( haha ) sig. Den enda som klarar fukt riktigt bra är Vostok Amphibia (samma modell som Bill Murray har i filmen "The Life Aquatic with Steve Zissou").
Men med det sagt. Om man ska leta ett bra sk taktiskt ur som har extremt lång batteritid eller är en automat och håller tiden exakt, har självlysande visare, samt förstås klarar fukt under långa perioder och stötar/slag mm utan problem, vad ska man leta efter då? Gärna med armband som täcker över själva klockan också för att undvika reflexer. Jag har kikat på tex G-Chock, men det är en massa onödigt skit som pågår i urtavlan och grejer som ska se coola ut, men saknar funktion. Rent och avskalat behöver det vara.
Jag har avverkat ett par Vostok, dom är ren skit numera.
(nu skulle jag inte köpa en av helt andra skäl)
Jag har en gammal G-Shock, som då var någon slags värsting som jag aldrig har tyckt om.
(för mycket inklämt i en relativt klumpig klocka) som behöver nytt batteri.
Jag har några öst-tyska ur som inte håller tiden längre, kanske skulle funka efter rengöring, men så värdefulla är dom inte att jag kostar på det.
Utöver det har jag några billigaste sortens kinesklockor från Wish som håller tiden lika bra/bättre än alla andra klockor jag har.
Vill jag veta vad klockan är så tittar jag som alla andra på mobilen