Flest grejer när han dör vinner.Ni ungdomar skall alltid ha det senaste...
Jag dyker lite och har förstås både dykarklockor och dykdatorer. I plural.
Flest grejer när han dör vinner.Ni ungdomar skall alltid ha det senaste...
Tja, kanske de har blivit billigare. Körde själv med klocka fram till 2005 när jag la av - kände aldrig för att snäva till marginalerna så mycket att en dator var nödvändigNär man håller på med sportdykning använder man en dykdator, inte en klocka och tabeller.
Grymt lik en av Seiko-uren jag överväger men (och det är viktigt för mig!) klockan har inte solar-drift, safirglas och är större - och framför allt - tjockare än Seikos dito.
Man lär sig inte ens använda RDP-tabeller på Open Water-kursen längre. Alla använder dykdator och det går att hitta en för ett par tusenlappar. Och de används inte för att snäva till marginalerna utan för att få längre dyk utan att tumma på säkerheten.Tja, kanske de har blivit billigare. Körde själv med klocka fram till 2005 när jag la av - kände aldrig för att snäva till marginalerna så mycket att en dator var nödvändig
Det gör ont i ögonen...
Håller med. Väldigt knepig historia?Någonting med den historien matchar inte.
I första stycket står det att myndigheten går i god för äktheten. I sista stycket står fet att de inte tar ansvar för att uret var en replica.
Oavsett säljare, vem köpet en begagnad rolex utan någon slags certifikat?
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Har alltid haft svårt för Seiko's allt för långa "lugs" = de sticker ut för långt. Ser inte harmoniskt ut. Se skillnaden på den svarta och blå. där den blå med sina korta lugs ser klart snyggare ut imho.Citerar mig själv då jag kommit fram till att Casios modeller är lite för plottriga för min smak - det händer helt enkelt för mkt i urtavlan!
Så nu står valet mellan 2 likartade modeller från Seiko som är lite mer "cleana" i urtavlan.
Decisions, decisions....
View attachment 478090View attachment 478091
Jag köper alltid dyrare beggade klockor på butik, där privatsäljaren får klockan checkad av personalen live, innan jag köper av säljaren.Någonting med den historien matchar inte.
I första stycket står det att myndigheten går i god för äktheten. I sista stycket står fet att de inte tar ansvar för att uret var en replica.
Oavsett säljare, vem köpet en begagnad rolex utan någon slags certifikat?
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Är troligen mycket mer saker som ska bytas iof.Håller med. Väldigt knepig historia?
Fast det stog i Aftonbladet?
”Enligt Moberg måste urtavlan bytas ut för att klockan ska kunna betraktas som äkta, vilket skulle kosta 168 000 kronor.”
Kom fram till samma slutsats som du, därför beställde jag den blå!Har alltid haft svårt för Seiko's allt för långa "lugs" = de sticker ut för långt. Ser inte harmoniskt ut. Se skillnaden på den svarta och blå. där den blå med sina korta lugs ser klart snyggare ut imho.
Med en klumpig design med ring och omgivande metall gör det svårt att få det snyggt.
Går det att utveckla resonemanget rörande bankfacket? Du investerar i klockor eller fick ett bra pris eller något annat?Snyggt med korta lugs!
Köpte förövrigt en Omega de Ville i helgen. Läggs i bankfacket
Köpte klockan för att ge bort till något av barnen då de gör något bra. Tex examen.Går det att utveckla resonemanget rörande bankfacket? Du investerar i klockor eller fick ett bra pris eller något annat?
Vad kostar förresten bankfack? Trodde inte det fanns kvar som tjänst hos bankerna.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|