Köp av klocka/armbandsur

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Vill byta rem på min Seiko SNE593P1.
Sitter original en silikonrem som ser ut så här:
aa.JPG
Jag vill fortsätta använda silikonrem men vill ha ett annat typ av spänne - typ detta:
bb.JPG
Är det någon som kan tipsa om var jag kan köpa samt så att jag undviker det absolut billigaste kina-skräpet där spännet går upp bara man tittar argt på det?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vill byta rem på min Seiko SNE593P1.
Sitter original en silikonrem som ser ut så här:
View attachment 479601
Jag vill fortsätta använda silikonrem men vill ha ett annat typ av spänne - typ detta:
View attachment 479602
Är det någon som kan tipsa om var jag kan köpa samt så att jag undviker det absolut billigaste kina-skräpet där spännet går upp bara man tittar argt på det?
Just den remmen du har på bild tror jag faktiskt är helt okej. På min Baume & Mercier har orginalremmen som tyvärr är canvasrem gjort sitt. Där jag bor fanns det tidigare ingen urmakare som hade B&M i sin portfölj och tyvärr går vanliga remmar inte att montera på B&M.
Jag köpte en rem som ser precis ut som den på din bild. Byggde on luggen lite så att den passade. Övergången blev inte 100 men remmen var bra. Spännet höll ihop bra. Kvaliteen känndes helt OK. Jag kunde använda mitt ur även om det inte var helt supersnyggt med övergången ur/rem.
Har du standard luggöppning och köper en standard rem borde det inte vara några problem alls.
Denna borde funka fint om du har 20 mm öppning.

För egen det blev en av mina lokala urmakare Baume & Mercier återförsäljare och en orginalrem men perfekt inpassning kunde inhandlas.

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Snyggt.
5e9d0e485178cdd5d7633b9002cd0fd9.jpg
e6cd7a4f9a8a73a8f1ca78dc8993580f.jpg

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
Jösses vilka fina klockor ni har… var längesedan jag hade en armbandsklocka, mobilen har fått ta över tidvisandet.
Men idag skaffade jag mig en ny sådan för att ha vid de tillfällen man inte får ha mobilen med sig.
En synnerligen enkel och robust Casio, precis samma stil sedan 90-talet.
Bara 160 spänn på Bezos bazar.

1672243384071.jpeg

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Jösses vilka fina klockor ni har… var längesedan jag hade en armbandsklocka, mobilen har fått ta över tidvisandet.
Men idag skaffade jag mig en ny sådan för att ha vid de tillfällen man inte får ha mobilen med sig.

View attachment 479609
Bra att du är nöjd!
Köpte själv 1967 en ny Omega Speedmaster för 695:- och är fortfarande helt nöjd. Hoppas du är lika nöjd med din om 55 år...

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Just den remmen du har på bild tror jag faktiskt är helt okej. På min Baume & Mercier har orginalremmen som tyvärr är canvasrem gjort sitt. Där jag bor fanns det tidigare ingen urmakare som hade B&M i sin portfölj och tyvärr går vanliga remmar inte att montera på B&M.
Jag köpte en rem som ser precis ut som den på din bild. Byggde on luggen lite så att den passade. Övergången blev inte 100 men remmen var bra. Spännet höll ihop bra. Kvaliteen känndes helt OK. Jag kunde använda mitt ur även om det inte var helt supersnyggt med övergången ur/rem.
Har du standard luggöppning och köper en standard rem borde det inte vara några problem alls.
Denna borde funka fint om du har 20 mm öppning.

För egen det blev en av mina lokala urmakare Baume & Mercier återförsäljare och en orginalrem men perfekt inpassning kunde inhandlas.

Tack för tipset!
Innan jag kastade ut förfrågan här på SH.com så testade jag med att köpa en snorbillig rem som är väldans lik den du länkade till:
Men efter ha fått hem den så känns det föga tryggt att montera min nästan 6000 kronor dyra klocka i den remmen - låset känns väldigt smäck....
Kan iofs vara bättre från där du länkade till men de är väldigt snarlika!
Något snäpp upp på kvalitets-listan vore ju inte dumt tänker jag.

Tack för ditt tips dock!
:Bugar

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-

View attachment 479609
Terrorist-Casion. Klassiker.

Bifogat

• osama-bin-laden-wearing-a-casio-f-91w.jpg
    osama-bin-laden-wearing-a-casio-f-91w.jpg
    358 KB · Visningar: 15

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag har en Certina DS podium där den röda tidtagarsekundvisaren inte håller sig nollställd. Är det någon som har varit med om något liknande och har en aning om lösning och pris för det?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Jag har en Certina DS podium där den röda tidtagarsekundvisaren inte håller sig nollställd. Är det någon som har varit med om något liknande och har en aning om lösning och pris för det?

Förfarandet borde vara lika för alla quarts chronografs.

• Gilla
Reaktioner: RN

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006

Förfarandet borde vara lika för alla quarts chronografs.

Japp, och när man gjort det så håller den inte sig där utan drar sig till typ 10-20s efter "noll" och sen verkar den hålla sig där istället :(

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år