Japp, och när man gjort det så håller den inte sig där utan drar sig till typ 10-20s efter "noll" och sen verkar den hålla sig där istället
Det kan vara själva visaren som lossnat från axeln, riktig urmakare fixar.
Japp, och när man gjort det så håller den inte sig där utan drar sig till typ 10-20s efter "noll" och sen verkar den hålla sig där istället
Tvek på den för allt funkar när man nollat den, men sen tar det ett par timmat och visaren står någonstans mellan 10 över och 20 över, sjukt irriterande. Ska lämna in någonstans och se vad de säger....Det kan vara själva visaren som lossnat från axeln, riktig urmakare fixar.
Körde solarprotekar innan fenixarna/taktixarna men dessa har så jävla mycke.
Lyckades skramla igång min gamla Citizen Eco-Drive Titan som urmakaren gick bet på. (Klockan till vänster)
Fortfarande några små issues, exempelvis ringer alarmet varje kväll 22:38 fast det är avstängt och dessutom satt 07:00. Kan leva med det, med åldern hör jag ändå inte det försynta pipandet särskilt bra. Armbandet är tyvärr eftermarknad (titan men sämre), funderar på att montera en modernare nylonvariant typ sportklocka/GUL. Uppskattar det där med att solen sköter energin så slipper man byta batterier/skruva på en knapp. Automatiska mekaniska finns förstås men gillar inte stillestånd och behöver servas.
Annars mycket nöjd fortfarande med Casio PRO-Trek. Allt jag behöver även ute i bushen.
Exakt.Körde solarprotekar innan fenixarna/taktixarna men dessa har så jävla mycke.
Barometervarning går att ha, varnar vid snabb trycksäknimg me burr på handleden , man vet i tältet att de snart börjar blpsa o regna.Man ligga helt offline från massmedia/intetnet o har koll på läget t.ex
När man har <obegränsad> och kan slå på/av GPS som man vill så köper jag en. Verkar vettig i övrigt!Fenixarna/taktixarna har dock bra bra batteritid nu
Har 15 dygn nu o 69% batteri när man kör dom vanligt utan gps,wlan,blåtand.
Man kan klara sig lång tid o ta ut lite gps positioner då o då.
Allt annat är ju igång som stegräknare,pulsloggning o så
Dom har ju en solpanelsdisplay oxå som bidrar lite.
Jag har varit inne på det ocskå men enligt manulen skall "vanliga sekundvisaren" hoppa när batteriet är slut. Men det är ingen som vetDet är inte så att den fungerar som batteri indikator?
Jag har en klocka där sekundvisaren ställer sig på någon siffra och slår för att visa att batteriet är slut
Har också funderat i banorna om batteriindikator.Jag har varit inne på det ocskå men enligt manulen skall "vanliga sekundvisaren" hoppa när batteriet är slut. Men det är ingen som vet
Man måste ha en pålitlig klocka om man ska hinna med flyget.Terrorist-Casion. Klassiker.
Var ju mest en pik mot analoga klassiker efter Guws hån mot moderna tydliga som har allt men kan simulera en gamling men berättar allt tydligt
Du har slagit i något???? Minutvisaren har troligen halkat några grader på axeln. Borde vara lätt att fixa om du kan hitta en urmakare som kan mer än att byta batterier......Humm.
Min trotjänare har tappat sync mellan tim och minutvisare. Konstigt, ingen aning om vad hur när det hänt men märkte igår att minutvisaren sade fem i (6) men timvisaren hade passerat redan...
Weird.
Halvbillig qwartzhistoria så egentligen skulle det hänvisa till soptippen, men lite skoj kunde det vara om man kunde repa aset.
Säkerligen. Sitter på armen nästan alltid som jag är utanför dörrn. Och har gjort så i snart 15 år.Du har slagit i något???? Minutvisaren har troligen halkat några grader på axeln. Borde vara lätt att fixa om du kan hitta en urmakare som kan mer än att byta batterier......
Öppna - sedan skall kronan lossas (finns säkert något på tuben att lära av) - runt verket sitter ngn form av ring som hindrar verket från att skramla runt. Lyft på den och sedan bör verket kunna lyftas ur. Det finns en o annan hobbyurmakare, du kan ju alltid gå med i klocksnack.se o fråga, där finns mycket kunskap.Säkerligen. Sitter på armen nästan alltid som jag är utanför dörrn. Och har gjort så i snart 15 år.
Byter batteri, armband etc gör jag själv.
Timoenning till en kunnig urmakare låter dyrt. Hur svårt kan det vara?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|