Yepp,Har för mig den hette Formula nåt.
Den är från 2004 nåt. Köpt i USA
Vattentät
Dyra Casio klockor, vad är grejen? 10-20.000 för en digital klocka, fattar inte. Vissa kostar 2-3000, vad är skillanden?
#SeinfeldDyra Casio klockor, vad är grejen? 10-20.000 för en digital klocka, fattar inte. Vissa kostar 2-3000, vad är skillanden?
Fattar inte#Seinfeld
Ok ser inte så dyra ut.Dyrare material, mindre upplagor.
Det har väl framgått av tråden att det finns ganska många som är ute efter annat än prisvärdhet, kvalitet och funktion?
Därför vill ju många vara med och tjäna pengar…
Han brukade ju alltid börja med en retorisk fråga, tex:Fattar inte
Ah, ja han är grym. Fortfarande sjukt bra.Han brukade ju alltid börja med en retorisk fråga, tex:
- Dyra Casio klockor, vad är grejen?
Sen kommer ett utlägg om något trvialt som får alla att skratta.
Sköt över målet med denna, men men..
Hur ser en dyr klocka ut?Ok ser inte så dyra ut.
Hur ser en dyr klocka ut?
Bra fråga, inte som en Casio i alla fall, om den ser likadan ut som en för 1999krHur ser en dyr klocka ut?
Jag förstår givetvis vad du menar, men det där är ju lite stökigt eftersom de billigare märkena ofta tillverkar modeller som påminner om de dyrare. Är det då utseenden som är billigt, eller är det märket på klockan som gör att de "ser billiga ut"?Bra fråga, inte som en Casio i alla fall, om den ser likadan ut som en för 1999kr
Sätt klockorna bredvid varandra på handleden och ta ett kort. Skillnaden är extrem. Reklambilder ger inte sanningen.Jag förstår givetvis vad du menar, men det där är ju lite stökigt eftersom de billigare märkena ofta tillverkar modeller som påminner om de dyrare. Är det då utseenden som är billigt, eller är det märket på klockan som gör att de "ser billiga ut"?
View attachment 484635 View attachment 484636
Casio: ca 1400:- ______________ Audemars Piguet: ca 1 400 000:-
View attachment 484637 View attachment 484638
Pagani: ca 1500:- ____________ Patek Philippe: ca 3 000 000:-
Hade jag varit i en ekonomisk situation där jag inte behövde tänka på prislappen så hade jag givetvis föredragit en AP eller Patek framför en Casio, men jag kan inte påstå att det är för att de har ett dyrare utseende.
Löser det. För visst borde man kunna få öppet köp på en klocka för ett par miljoner?Sätt klockorna bredvid varandra på handleden och ta ett kort. Skillnaden är extrem. Reklambilder ger inte sanningen.
Jag förstår givetvis vad du menar, men det där är ju lite stökigt eftersom de billigare märkena ofta tillverkar modeller som påminner om de dyrare. Är det då utseenden som är billigt, eller är det märket på klockan som gör att de "ser billiga ut"?
View attachment 484635 View attachment 484636
Casio: ca 1400:- ______________ Audemars Piguet: ca 1 400 000:-
View attachment 484637 View attachment 484638
Pagani: ca 1500:- ____________ Patek Philippe: ca 3 000 000:-
Hade jag varit i en ekonomisk situation där jag inte behövde tänka på prislappen så hade jag givetvis föredragit en AP eller Patek framför en Casio, men jag kan inte påstå att det är för att de har ett dyrare utseende.
Fast, att folk förfasas så över priset på en digital Casio är reklam som är smått på obetalbar...Har den Starlink uppkoppling och inbyggd WiFi router?
Inte ens TV har den....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |