Fast, att folk förfasas så över priset på en digital Casio är reklam som är smått på obetalbar...
Hade den kostat 399 hade knappast blivit uppmärksammad här.
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Jo, men säljer den av den "reklamen"
Fast, att folk förfasas så över priset på en digital Casio är reklam som är smått på obetalbar...
Hade den kostat 399 hade knappast blivit uppmärksammad här.
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Nej men den får uppmärksamhet. Och deras billigare modeller säljer.Jo, men säljer den av den "reklamen"
Nä, man bör nog vara höjdare inom "försvarsindustrin" om man skall göra det testet.Löser det. För visst borde man kunna få öppet köp på en klocka för ett par miljoner?
Ser ju schysst ut.Jag inte köpt någon klocka på hela året...
Jo, nu har jag.
Har haft ögonen på Malms ur ganska länge och tyckt att det var synd att de satte japanska quartsverk i sina ur. Tidigare.
Nu har de vissa modeller med schweiziska automatverk i.
Gillar färgen.
Skickat från min SM-S911B via Tapatalk
Jag inte köpt någon klocka på hela året...
Jo, nu har jag.
Har haft ögonen på Malms ur ganska länge och tyckt att det var synd att de satte japanska quartsverk i sina ur. Tidigare.
Nu har de vissa modeller med schweiziska automatverk i.
Gillar färgen.
Ja, precis. Malm skruvar ihop sina ur i Linköping och samarbetar med försvaret. Deras ur har alla någon koppling till svenska försvarsmakten på något sätt, både till flygvapnet och till marinen. Tydligen gör de officiella förbandsklockor i begränsad upplaga som bara säljs till just det aktuella förbandet.Najs! Är den döpt efter flygplanet?
Skulle alla microbrands utveckla och tillverka sina egna urverk hade prislappen varit helt annorlunda.Ser ju schysst ut.
Lite tråkigt med alla småtillverkare, och en hel del stora, när de inte lagar mekaniken själv.
Men det är klart att det hade väl varit extremt dyrt annars.
Ja, ungefär så.Skulle alla microbrands utveckla och tillverka sina egna urverk hade prislappen varit helt annorlunda.
Väldigt många av de kända tillverkarna i Schweiz sätter urverk som förvisso är anpassade efter egna märket i sina ur men som är tillverkade av ETA eller sellita.
Bitvis. Kompetensen hos polisen verkar hålla ungefär den nivå jag trodde.Har ni följt med i upphittade klockan i Stockholm fiaskot?
?
Jag har bara hört den första storyn och sedan en massa tveksamma experter några dagar senare.Bitvis. Kompetensen hos polisen verkar hålla ungefär den nivå jag trodde.
Jag har inte hört något idag; har de gett med sig och accepterat att klockan är fake eller hävdar de fortfarande att alla andra har fel?
Vad är det som hat hänt?Jag har bara hört den första storyn och sedan en massa tveksamma experter några dagar senare.
Utgår från att det är lite pinsamt på hittegodsavdelningen nu.
https://sverigesradio.se/artikel/klocka-vard-en-halv-miljon-hos-polisens-hittegods-valdigt-ovanligtVad är det som hat hänt?
Tack.https://sverigesradio.se/artikel/klocka-vard-en-halv-miljon-hos-polisens-hittegods-valdigt-ovanligt
https://sverigesradio.se/artikel/lyxklockan-for-en-halv-miljon-kanske-bara-ar-vard-500-spann
Polisens "experter" säger att en upphittad klocka är värd 500k medans en hel radda andra människor säger att klockan är fake. Typ.
Håller med men det är ändå något som skaver, jag utgår från att någon på polisen tänkt tanken att det skulle kunna vara en fake innan de gick ut i TV.Tack.
Jo, magkänslan efter givna ingångsvärden säger falsk.
Det vore nästan roligare om killen som startat "Audemars Club" hade fel. Gissar att han skulle få höra om det från sina klubbkamrater under en längre tid.Håller med men det är ändå något som skaver, jag utgår från att någon på polisen tänkt tanken att det skulle kunna vara en fake innan de gick ut i TV.
Nåväl, time will tell.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |