Men med tanke på certifieringen bland det mest intressanta jag sett på år och dag. Jag gillar att lära mig nya saker.Tungviktare som äter batterier (1 per år) - lite för stor (för mina klena handleder) att användas dagligen
View attachment 507462
Så klart sant men du jämför funktion med smycke nu. Ingen behöver ett halsband eller en ring. Tatueringar går in under samma också.Casio är sjukt bra klockor om man med klocka menar ”visa tid” och kanske lite andra finesser.
Skall klockan vara ett smycke och/eller ”signalera” något om ägaren i kombination med klädsel osv så finns det givetvis lämpligare alternativ, ungefär som att välja och applicera parfym…
Har dock personligen svårt att se poängen med en mekanisk svindyr klocka som behöver årlig service och gärna tidsjustering en gång i veckan framför en solcellsdriven Casio som aldrig behöver något av detta.
Där är man nog lite olika, jag kollar aldrig på mobilen för att se vad klockan är… den ligger i fickan.Så klart sant men du jämför funktion med smycke nu. Ingen behöver ett halsband eller en ring. Tatueringar går in under samma också.
Vad än värre är att sedan alla skaffade en telefon behöver ingen klocka, vad gäller att visa tiden.
Det är nog 25år sedan jag slutade att bära klocka mest pga att har telefonen med sig.Där är man nog lite olika, jag kollar aldrig på mobilen för att se vad klockan är… den ligger i fickan.
Ja men i och med att du sannolikt alltid har telefon med dig och säkert jobbar framför datorn flera timmar om dagen så behöver du ju ingen klocka egentligen.Där är man nog lite olika, jag kollar aldrig på mobilen för att se vad klockan är… den ligger i fickan.
Hade man alltid, och så långt möjligt utvärderat och valt det mest praktiska alternativet hade livet blivit ganska Grått tillslut.Grejen med dyra klockor är väl som med annat materialistiskt, form, kvalitet, beständigt.
Att köpa något för hela livet, och efterkommande generationer, är ju lite kul.
Både klocka och hoj med bottendrag!Triumph Speed Triple 1200 RR Breitling Edition säljes i Stockholm | Blocket
249900 kr - Touring - Stockholm - Nu har du möjlighet att äga en av de mest exklusiva motorcyklarna på marknaden! Vi säljer nu en Triumph Speed Triple 1200 ...www.blocket.se
Ett matchat par någon?
En mekanisk kvalitetsklocka är ett hantverk, dessutom en fin kontrast till dagens digitala värld.
Bär oftast märken o klassiska modeller som bara entusiaster känner till, tex FliegerUhr och Capt Willard. F1-helger bärs ofta en Monaco.
Alla tre med unik design och historia, olikt dagens mode.
Äger ingen Rolex, inte min tekopp.
Men en Explorer 36 på sailcloth-band vore roligt att testa några veckor.
Metall-länkarna på mina klockor används inte.
Tack, ska kolla på dessaJag känner att om jag någon dag skulle köpa en Rolex så ligger Explorer närmast till hands då jag gillar den avskalade looken mer än deras mer plottriga modeller, även om jag förstått att de sistnämnda är mer eftertraktade av de som "har koll".
Men om man ändå ska köpa något avskalat så tycker jag nästan att Tudor Ranger är snyggare än Rolex Explorer, men det är såklart inte lika creddigt i orten.
View attachment 507756
View attachment 507757
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven