Köp av klocka/armbandsur

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hur förvarar ni era klockor då de inte används? Nu när man börjar komma upp i några stycken pjäser vill man ju inte gärna bara slänga ner allt i nattduksbordslådan...

Jag tror inte att jag kommer att orka plocka i och ur originalförpackningen heller, så, finns det några fiffiga kuddar eller liknande som man kan fästa klockorna i då det vankas pitstop?
Det finns typ smyckeskrin fast med fast med kuddar för klockor. Finns för en handfull armbandsur eller fler.

Eller du kanske skulle ta och köpa dig en väska? :brynad

Min Omega Seamaster ligger i soffan, Camel Trophyn som är trasig ligger i originallådan, en GUL ligger någonstans på vinden (kan inte hitta den, har vänt upp och ner på allt där uppe minst tio gånger :mad: ), en annan GUL ligger på badrumsskåpet och används som duschklocka , Vostoken ligger i originallådan (har bara använt den en enda gång, äkta rysk stridsvagnskvalitet på tidsangivelserna... :rolleyes: ).

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Apropå Citizen BJ7019 EcoDrive Nighthawk... Har suttit och gluttat på en massa bilder, bland annat via den snubben som jag handlade av på Ebay, "watches-bay" och det verkar finnas olika varianter av ovan nämnda klocka. Eller ja, vissa har Nighthawk skrivet på urtavlan, desto fler har det inte. Någon som vet varför det är på det viset?

Aja, skit samma. Blir spännande att se vad som står på mitt ex. Ungefär 1700 landade notan på iallafall...

Jag har sökt lite nu.. Det verkar som att det finns 3 olika versioner av Nighthawken, en för usa, en för europa och en för asien. Dock lite oklart vad det är för skillnad, om det nu är nån skillnad?
BJ7005-59E (svart/svart)
BJ7019-54E (svart/svart)
BJ7019-62E (svart/svart)
Kanske var detta som var svaret på min fråga kanske...

BJ7019-62E

Det verkar som det inte står "nighthawk" på urtavlan på dom...

Annars vet jag inte vad som är skillnaden...

/ Jens
Sen kan man ju läsa tråden också. :rolleyes:

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Apropå Citizen BJ7019 EcoDrive Nighthawk... Har suttit och gluttat på en massa bilder, bland annat via den snubben som jag handlade av på Ebay, "watches-bay" och det verkar finnas olika varianter av ovan nämnda klocka. Eller ja, vissa har Nighthawk skrivet på urtavlan, desto fler har det inte. Någon som vet varför det är på det viset?

Aja, skit samma. Blir spännande att se vad som står på mitt ex. Ungefär 1700 landade notan på iallafall...

Kanske var detta som var svaret på min fråga kanske...

Sen kan man ju läsa tråden också. :rolleyes:
USA/ROW

I USAt heter den NightHawk, här Promaster.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Här är en suddig bild som jämför min riktiga klocka och min reservklocka.

Den är faktiskt snygg. Gillar den mer och mer för var dag...

/ Jens

Bifogat

• KLOCKOR.jpg
    KLOCKOR.jpg
    79.2 KB · Visningar: 195

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:tummenupp

Jäklar så "fet" Nightawken är!
Jäklar så snygg Breitlingen är!

Ja, Breitlingen är en riktig pärla. Jag hade en Omega Seamaster innan, men den känns riktigt "klen" i jämförelse.

Jag kunde inte vara mer nöjd än vad jag är med den.

Nighthawken ser faktiskt fetare ut än vad den upplevs. Dom kunde kostat på länken mycket mer kärlek, men för 1590kr får man inte allt... :D

/ Jens

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tycker också Breitling ser ut att vara inhandlade på en gatumarknad i Bangkok....förlåt men så är det, är inte Breitling lite 1995?
Nåja, bara ägaren är nöjd så, har iaf fått en helvetes massa beröm för min Nighthawk, som kostade under 2 lax! :-D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tycker också Breitling ser ut att vara inhandlade på en gatumarknad i Bangkok....förlåt men så är det, är inte Breitling lite 1995?
Nåja, bara ägaren är nöjd så, har iaf fått en helvetes massa beröm för min Nighthawk, som kostade under 2 lax! :-D

Ni får gärna tycka det, men faktum när man får på sig den på handen så är dom dyrare klockorna milsvida från dom billiga. Med billig menar jag tex nighthawken, den känns lite som en leksak på armen i jämförelse.

Känsla är allt när det kommer till smycken..

/ Jens

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Jag menade verkligen inget illa, din var snygg, men en del kan se lite för pråliga ut, & det kan få motsatt effekt.
Kul iaf att du köpte en Nighthawk, en riktig sleeper, & den tål tuffa tag!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kul iaf att du köpte en Nighthawk, en riktig sleeper, & den tål tuffa tag!
Nu måste någon starta en fejsbokkgrupp; "Vi som har Nighthawk", så vi blir en enad grupp med asienköpta Citizenägare i samhället som står starka mot det iskalla klimatet "där ute".

:näsblod

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Ni får gärna tycka det, men faktum när man får på sig den på handen så är dom dyrare klockorna milsvida från dom billiga. Med billig menar jag tex nighthawken, den känns lite som en leksak på armen i jämförelse.

Känsla är allt när det kommer till smycken..

/ Jens

Kan vara så, tycker bara det är sjukt mycke pengar för något som bara är ett smycke, men hade jag dom pengarna skulle jag nog oxå köpt en "riktig" klocka :tummenupp:tummenupp

Jag budar på en metallfärgad NH just nu, måste ju ha en av varje!

Ska till Bangkok senare denna månad, vad tror du en NH kostar där ?, inte av kompisen i gathörnet utan i en klockaffär..

Last edited:

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
KTM 620: ingen aning, men gissningsvis runt 2 lax?

Hade JAG varit rik som ett troll hade jag köpt en Omega Seamster.
Blir inte mer stilrent & tidlöst. :fakta

Bifogat

• omega-seamaster-diver-300m-james-bond-watch.jpg
    omega-seamaster-diver-300m-james-bond-watch.jpg
    102 KB · Visningar: 84
Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S