Köp av klocka/armbandsur

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Detta var det jag reagerade på..
Kan Certina köpas via Internet?
Certina säljer inga klockor över Internet utan marknadsför och säljer endast sina produkter exklusivt genom ett världsomspännande nätverk av auktoriserade återförsäljare. Som en konsekvens av detta kan en Certina som inhandlas via Internet, via en icke-auktoriserad återförsäljare, vara av tveksam härkomst och omfattas därför inte av produktgarantin.

Kan tyvärr inte läsa din länk där jag är nu.

Handlar du en kinakopia av en icke auktoriserad handlare får du ju skylla dig.

Men handlar du en Certina av en auktoriserad handlare (finns ju inte bara i lilla ankdammen sverige) i utlandet på nätet och fått ett korrekt kvitto, så är det en giltig garantihandling!

Sådeså.

Länken är PDF till Certinas regler.

/ Jens

Jag tjöpte en nu också och resonerar samma som Zeb. För 1600 kr kan jag faktiskt prova på. Snubben hade nu nästan 2500 och 99% positiv feedback. Ska bli kul å se hur den är.

Får vi se vad dom skriver på kvitto/kartong och om vi slipper skatt/tull/moms...

Spännande...

/ Jens

Last edited:

MikkE

Guest
Får vi se vad dom skriver på kvitto/kartong och om vi slipper skatt/tull/moms...

Spännande...

/ Jens
Ja.
När jag var i Norge och köpte massa saker från Sverige på nätet så fick jag betala tull. Men de pengarna (ca 1600 nok) fick jag tillbaka av företaget från Sverige. Det var sweet =)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Var med i en tävling på Tissot.ch i söndags när jag tittade på motogp och på måndagen så fick jag ett mejl att jag vunnit en klocka. Idag var fedex förbi med ett paket...hyffsat snygg för att vara gratis.

Bifogat

• tissot-mens-prs-516-quartz-watch-t91148641-1213372796.jpg
    tissot-mens-prs-516-quartz-watch-t91148641-1213372796.jpg
    92.9 KB · Visningar: 100
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Förslag till damur

Är det någon kille eller tjej som kan föreslå lite olika damur som inte kostar en förmögenhet?

Den får inte se kärring ut.
Ingen smyckes liknande klocka.
Ingen sportklocka.

Kort och gott en klocka som går att använda till vardags och vid finare tillfällen.

Man skulle också kunna titta efter begagnade finare klockor som alternativ till en ny.

Vi sätter ett pristak på ca 3-6 tkr.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fann en bild med blå urtavla (nedersta klockan) som är det jag har tittat på, betydligt snyggare irl då det är något mörkare blå än vad som visas på bilden, skimmrar mycket fint :)

Har inte funnit någon annan som jag vill ha, förutom en som dock ligger på cirka 15000. Det får bli nästa gång ;)

Bifogat

• certina_klockor.gif
    certina_klockor.gif
    54.3 KB · Visningar: 84
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fann en bild med blå urtavla (nedersta klockan) som är det jag har tittat på, betydligt snyggare irl då det är något mörkare blå än vad som visas på bilden, skimmrar mycket fint :)

Har inte funnit någon annan som jag vill ha, förutom en som dock ligger på cirka 15000. Det får bli nästa gång ;)

Den undre var fin. kanske lite tunn i boetten?

Jag ringde och beställde service på min klocka igår.

Katching. 3900kr. Det var arbetet. Inga reservdelar (om sådana behövs) är inräknade!

/ Jens

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Den undre var fin. kanske lite tunn i boetten?

Jag ringde och beställde service på min klocka igår.

Katching. 3900kr. Det var arbetet. Inga reservdelar (om sådana behövs) är inräknade!

/ Jens

När jag provade den så var den allt annat än tunn, grym skillnad mot min nuvarande lilla Tissot. Dammodellen på bilden. Men tack för påpekandet, ska fråga det/jämföra då jag alltid är frågvis när jag ska köpa saker och klockor är ju inget man impulsköper :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fått någon Citizenleverans än eller?

Själv har jag fått finansiera en massa annat tråk, klockinköpet får hamna under julgranen...

:banana:banana:banana:banana:banana

Från:
-
Till:
- Här är din försändelse:Beräknad leverans:
Tidigast 29 okt
6 nov
Posten Företag Huskvarna, Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe.

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.

Visa mer info Vikt:
0 g
Typ av försändelse:
Rek (utrikes helsak)
Kvitterad av:
-
Tilläggstjänster:
-
Referens eller ordernr:
- Historik: Datum Meddelande
6 nov Posten Företag Huskvarna, Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe.
5 nov Stockholm utr,Sverige, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.
3 nov Hong Kong, Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige.
28 okt Hong Kong, Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet.

MikkE

Guest
Jag hämtade ut min i tisdags. Saaaatan sådan vikt det var på den!
Dock ska jag ner nu till urmakaren och ta bort några länkar så jag kan bära den också. Jag trodde ändå att den skulle vara lite större men jag är helt klart nljd med den. Så ballt att den laddar upp batteriet med ljus.
Dock följde inte kartong med men manualerna. Antar att det var för att spara på frakten. Gör inte mig någonting heller då jag inte har intresse av att sälja iväg den. Jag tjänade cirka 2600 kr på det ändå ;)

Skulle vara najs med en silvrig också... :rolleyes:

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag hämtade ut min i tisdags. Saaaatan sådan vikt det var på den!
Dock ska jag ner nu till urmakaren och ta bort några länkar så jag kan bära den också. Jag trodde ändå att den skulle vara lite större men jag är helt klart nljd med den. Så ballt att den laddar upp batteriet med ljus.
Dock följde inte kartong med men manualerna. Antar att det var för att spara på frakten. Gör inte mig någonting heller då jag inte har intresse av att sälja iväg den. Jag tjänade cirka 2600 kr på det ändå ;)

Skulle vara najs med en silvrig också... :rolleyes:

Du slapp tullen med? 1557 spänn känns helrätt!!

Om jag förstår rätt så är den lite, lite mindre än min Superocean. Mina armar är som spaghetti ändå, så att den är lite mindre än den klumpen gör absolut ingenting!

/ Jens

MikkE

Guest
Du slapp tullen med? 1557 spänn känns helrätt!!

Om jag förstår rätt så är den lite, lite mindre än min Superocean. Mina armar är som spaghetti ändå, så att den är lite mindre än den klumpen gör absolut ingenting!

/ Jens
Jepp, inten tullavgift. Jag har också spaghettiarmar så den här kommer att passa perfa! Nu ska jag ner till urmakarn :tummenupp
Fortfarande fascinerad av vikten på den :Bugar

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Oris

Min Oris ger ledljus om det är helt mörkt. :)

attachment.php

attachment.php

Är skitnöjd med min. Andvänder den mycket mer än Omegan och Paneraien.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA