Köp av klocka/armbandsur

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En extra bonus är att den är skitsnygg i mörkret...kan ni impa på brudarna! :yoparty

Min Oris ger ledljus om det är helt mörkt. :)

attachment.php

attachment.php

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Jag har sökt lite nu.. Det verkar som att det finns 3 olika versioner av Nighthawken, en för usa, en för europa och en för asien. Dock lite oklart vad det är för skillnad, om det nu är nån skillnad?
BJ7005-59E (svart/svart)
BJ7019-54E (svart/svart)
BJ7019-62E (svart/svart)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag har sökt lite nu.. Det verkar som att det finns 3 olika versioner av Nighthawken, en för usa, en för europa och en för asien. Dock lite oklart vad det är för skillnad, om det nu är nån skillnad?
BJ7005-59E (svart/svart)
BJ7019-54E (svart/svart)
BJ7019-62E (svart/svart)

Det är ju olika tider såklart, tex i amerikat nu så äre säkert mitt på dan fast de e mitt i natten här... :D :rolleyes:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag har också..

.. en PRS 200 sedan kanske.. 10 år snart. Den har gått "som en klocka", bytt batteri en gång. Kan inte annat än rekommendera.

MVH

J

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu köpte jag en, dom skrev gåva på paketet och skickade inte med någon följesedel.

Hoppas jag kommer undan med 1592 kr.

/ Jens

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
.. en PRS 200 sedan kanske.. 10 år snart. Den har gått "som en klocka", bytt batteri en gång. Kan inte annat än rekommendera.

MVH

J
Bytte batteri i min PRS200 i förra veckan. Gjorde även ett trycktest för totalt 200spänn. Lite skillnad mot servicekostnaderna på tidigare nämna pjäser i denna tråd.

Nu köpte jag en, dom skrev gåva på paketet och skickade inte med någon följesedel.

Hoppas jag kommer undan med 1592 kr.

/ Jens
Var det via Singaporebutiken? Länk?

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Bytte batteri i min PRS200 i förra veckan. Gjorde även ett trycktest för totalt 200spänn. Lite skillnad mot servicekostnaderna på tidigare nämna pjäser i denna tråd.

Var det via Singaporebutiken? Länk?

Hong-Kong.

ebay.co.uk, sök på citizen nighthawk. Han har 2 kvar. 99,4% positiv feedback på 2500 affärer...

/ Jens

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sitter ni och köper klockor över postorder från asien?
Skulle jag nog fan inte våga göra. Finns så mycket skit därborta, så man vill känna på grejjerna innan man köper.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Skulle jag nog fan inte våga göra. Finns så mycket skit därborta, så man vill känna på grejjerna innan man köper.

Ebay är faktiskt ganska säkert och tryggt.

Har en person bara bra feedback av så många genomförda transaktioner (som faktiskt är riktiga transaktioner (använder ju paypal)) så är det tryggt.

Han handlar med många länder och har lika bra feedback i USA, England och Frankrike.

Våga leva lite :tuttar

/ Jens

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

När jag kollade runt lite på Certina så gäller inte deras garantier om de säljs via nätet (om det inte är en återförsäljare via t ex stjärnurmakarna)

En klocka kan skilja sig mycket från bilderna och en klocka vill man som sagt pillla på innan man slår till. Man ska ju, förhoppningsvis, ha den i många år.
Näe köpa klocka via postorder det förstör ju hela nöjet..:)

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Reagerade på det också när jag kollade runt lite på Certina, bland annat gäller inte deras garantier om de säljs via nätet (om det inte är en försäljare via t ex stjärnurmakarna), värt att ha i åtanke.

Äh, om en klocka kostar 1500 spänn eller 5000 spänn så kan man handla hur många som helst innan man går +/- 0.

Dessutom har i princip alla tillverkare världsgaranti, dom måste alltså ta på sig garantiärenden på utländska apparater, dock måste man själv lämna in den på reparationsstället, ingen butik kommer ju hjälpa dig med detta.

Förresten har du helt fel om Certina. Dom har 2 års internationell garanti vid uppvisande av korrekt ifyllt kvitto av återförsäljare (vilket du självklart får om du handlar online med, alla de som säljer nya klockor är återförsäljare) Läs länken: Certinas villkor för garanti

:fakta

Och förresten, man kan kolla på något i butiken, vägra deras skyhöga TB´n och beställa från nätet! :mattias

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Förresten har du helt fel om Certina. Dom har 2 års internationell garanti vid uppvisande av korrekt ifyllt kvitto av återförsäljare (vilket du självklart får om du handlar online med, alla de som säljer nya klockor är återförsäljare) Läs länken: Certinas villkor för garanti

:fakta

Detta var det jag reagerade på..
Kan Certina köpas via Internet?
Certina säljer inga klockor över Internet utan marknadsför och säljer endast sina produkter exklusivt genom ett världsomspännande nätverk av auktoriserade återförsäljare. Som en konsekvens av detta kan en Certina som inhandlas via Internet, via en icke-auktoriserad återförsäljare, vara av tveksam härkomst och omfattas därför inte av produktgarantin.

Kan tyvärr inte läsa din länk där jag är nu.

MikkE

Guest
Jag tjöpte en nu också och resonerar samma som Zeb. För 1600 kr kan jag faktiskt prova på. Snubben hade nu nästan 2500 och 99% positiv feedback. Ska bli kul å se hur den är.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA