Köp av klocka/armbandsur

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jävligt dyrt är det.
Har en Seamaster Professional Chronometer.

Där har du en förklaring till att den är dyr att serva. Det är samma sak om du lämnar in en Rolex Daytona. Den typen av klockor med chronograf är dyrare att serva i och med att urverken är mer komplicerade.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Där har du en förklaring till att den är dyr att serva. Det är samma sak om du lämnar in en Rolex Daytona. Den typen av klockor med chronograf är dyrare att serva i och med att urverken är mer komplicerade.

Ja, det är väl bara att gilla läget. Urverket består visst av drygt tvåhundra delar. Allt skall plockas ned och kollas i minsta detalj.
Köpte med urverk eftersom jag ville va lite miljövänlig för en gångs skull och inte skita ner naturen med uttjänta batterier. Det kostar att vara miljömupp.:)

Mycket fin klocka!

Jag är utomordentligt nöjd med allt utom servicepriserna.:crash

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.

Ja chronografer måste vara ett verk av djävulen...ingen använder dem och dyra är de att serva uppenbarligen. Tissot skulle ha närmare 3000 kr för att kolla upp min chronograf men som tur var så gällde deras världsgaranti så att man slapp i slutändan.

Ja, det är väl bara att gilla läget. Urverket består visst av drygt tvåhundra delar. Allt skall plockas ned och kollas i minsta detalj.
Köpte med urverk eftersom jag ville va lite miljövänlig för en gångs skull och inte skita ner naturen med uttjänta batterier. Det kostar att vara miljömupp.:)

Jag är utomordentligt nöjd med allt utom servicepriserna.:crash

Att köra klockan till Schweiz och serva för 6000 kr känns lite överjävligt, ring runt om du hittar en svensk urmakare som kan serva den eller kanske urmakarskolan i Borensberg kan göra det billigare...om du vågar.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Duger den åt Angelina duger den åt mig. :D

Snart fem år nu utan batteribyte. Går som en....

Bifogat

• 4284402.jpg
    4284402.jpg
    32 KB · Visningar: 107
  • tissot-angelinajolie.jpg
    tissot-angelinajolie.jpg
    19.1 KB · Visningar: 577

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
MikkE - intresserad
Paser - intresserad
JoHu - intresserad
Bobbo V - intresserad
:tummenupp

Borde man fan få rabatt om åtminstone FEM klockor beställs.
citizen-nighthawk-small.jpg

Jag är intresserad.
Är det någon som har tagit på sig att genomföra gruppköpet ?
Någon som vet vad den totala slutsumman blir på den "svarta"

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
En extra bonus är att den är skitsnygg i mörkret...kan ni impa på brudarna! :yoparty
Fan va impad Carin kommer att bli när man börjar pilla på den där under täcket istället för hon

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

Jo, tack. Har en Breitling Blackbird som borde lämnas in för service. Väntar dock med den tills dess jag jobbar heltid. Jefflar.. :brinnerup

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Att köra klockan till Schweiz och serva för 6000 kr känns lite överjävligt, ring runt om du hittar en svensk urmakare som kan serva den eller kanske urmakarskolan i Borensberg kan göra det billigare...om du vågar.

Den är redan på väg till Schweiz, så det är bara att gilla läget som sagt. Nästa irritationsmoment är att det tar X antal månader, sannolikt ca ett halvår innan jag får tillbaka den. :mad:

Jo, tack. Har en Breitling Blackbird som borde lämnas in för service. Väntar dock med den tills dess jag jobbar heltid. Jefflar.. :brinnerup

Då kan det vara försent...:D

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Näehe inga svar, nåväl nu har jag funnit en jag vill ha. Varit snäll i år och inväntar tomten :tungan

Lutar åt en certina ds podium lady, dock med mörkblå urtavla (finner ingen bild på det) och absolut inte läderband som visas på bilden :gnissla

Bifogat

• C001_217_16_117_00.jpg
    C001_217_16_117_00.jpg
    10.8 KB · Visningar: 60

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag är intresserad.
Är det någon som har tagit på sig att genomföra gruppköpet ?
Någon som vet vad den totala slutsumman blir på den "svarta"

Jag hittade ett par butiker, men jag har varken tid eller lust att ta in pengar, beställa, riskera att betala tull och skit och sen inte få pengar i sista hand.

Jag beställer nog en på Måndag från Singapore, återförsäljaren har 100% positiv kritik och det blir 1700 spänn ca.

/ Jens

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Jag hittade ett par butiker, men jag har varken tid eller lust att ta in pengar, beställa, riskera att betala tull och skit och sen inte få pengar i sista hand.

Jag beställer nog en på Måndag från Singapore, återförsäljaren har 100% positiv kritik och det blir 1700 spänn ca.

/ Jens

Jag har mailat Chino Watch och Seiyajapan för kolla om dom kan ta hem modellen och vad det skulle kosta isf. Återkommer när jag har fått svar.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Luminox är en liten udda fågel men jag är grymt nöjd med min som jag köpte ca 2003. Den ser ju inte lika snajdig ut som den där Citizen Nighthawk så nu blev jag också sugen. Ska försöka motstå och köra på med min klocka som pallat otroligt mycket stryk med endast en liten repa på glaset som ärr efter så många år. Busade med syrrans grabb och klockan gled med framsidan mot en kaklad vägg... Jag har störtat med inlines och har badat, dykt och duschat med den och det enda missödet var lite imma (hade inte bytt packning och provtryck i tid).

Just ja, den stora grejen är att den funkar sjukt bra i mörker vilket jag tycker är användbart på riktigt.

3102_lg.jpg

Luminox website: http://luminox.800rpm.com/index.php

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...