Köp av klocka/armbandsur

MikkE

Guest
tycker jag ocksa.

trodde aven det om min montblanc men efter lite fyllebad en midsommar blev det att skicka den till schweitz for lite rengorning. om vatten tycker den INTE
Är inte din Mont Blanc vattentät?
Förutom crap-klockor så trodde jag nästan att alla var vattentäta.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Har en gammal Omega som aldrig används om någon är intresserad. Manuell uppdragning, slitet glas och utbytt armband.

Originalkvitto finns, julklapp till mig själv 1969 när jag var i finklockeåldern...

Bilder, modell(Speedmaster?), pris? :tummenupp

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Har en gammal Omega som aldrig används om någon är intresserad. Manuell uppdragning, slitet glas och utbytt armband.

Originalkvitto finns, julklapp till mig själv 1969 när jag var i finklockeåldern...

Det är klockornas klocka! Jag har både Speedmaster Pro. och en Rolex Sub. Jub. (den gröna). Speedmastern känns 10 gånger mer solid. I love my Speedmaster!

Hopps du inte säljer den för under 15.000 Skr...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Inga bilder nu, ligger inlåst hos SEB / Omega Speedmaster Professional.

Årsmodell ska vara 1967, skrev fel tidigare.

Pris: Kom med ett erbjudande jag inte kan tacka nej till...

Är det varianten med den riktiga gamla baksidan utan månlandare?

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Här är en av dom absolut snyggaste klockorna man kan köpa & den går att BADA med... :D

Bifogat

• Sea-Dweller.jpg
    Sea-Dweller.jpg
    45.7 KB · Visningar: 98

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Denna tråden har jag missat. Kul med fler hojåkare som har smak för klockor :)

Jag kör med denna, Omega Seamaster Professional Chronograf. Mycket nöjd :)

omega-seamaster-2225.80.00_MED.jpg

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Inga bilder nu, ligger inlåst hos SEB / Omega Speedmaster Professional.

Årsmodell ska vara 1967, skrev fel tidigare.

Pris: Kom med ett erbjudande jag inte kan tacka nej till...

Fan, jag kan nog inte motivera att köpa en klocka till tyvärr. Har precis köpt ny borätt, ny bil, nytt skinnställ, nya grejer till hojen. Måste köpa snarast: vapenskåp, pistol, flygbiljetter, ny tvättmaskin, nya möbler. Ja du förstår ju. :huvet :rolleyes:

Men det kan finnas andra jag känner som är sugna. Jag kan dock inte ge nåt bud för deras räkning. Vet inte heller vad de bör ligga på eller om din klocka är regelbundet genomgången etc. Vet att det går att göra fynd och jag skulle hemskt gärna ha en vintageklocka som komplement till min nuvarande, helst en ännu äldre med läderband, men nån tjomme snackade om 15000kr och det är inte intressant för mig i så fall.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Jag hoppas på 15Tkr eftersom jag har en likadan:tummenupp. Faktum är att En Speedmaster från 60-talet ligger i den prisklassen. Säg så här, köper du en välskött Speedmaster under 10Tkr har du gjort ett riktigt klipp.

Här är en av dom absolut snyggaste klockorna man kan köpa & den går att BADA med... :D

Jo, den är trevlig:), men som ägare till både en Sub. jub. och en Speedmaster måste jag säga att Omegan känns mer solid trots att den mycket billigare.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag hoppas på 15Tkr eftersom jag har en likadan:tummenupp. Faktum är att En Speedmaster från 60-talet ligger i den prisklassen. Säg så här, köper du en välskött Speedmaster under 10Tkr har du gjort ett riktigt klipp.

Jo, den är trevlig:), men som ägare till både en Sub. jub. och en Speedmaster måste jag säga att Omegan känns mer solid trots att den mycket billigare.

Denna klockan verkar ju inte genomgången på väldigt länge, samt är i behov av upputs/service/glasbyte. Där ryker ju minst 7-10.000 innan man är klar, tyvärr.

/ Jens

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Igår kväll beställde jag Seikon också. Får se hur sambons reaktion blir. :gnissla

Får helt enkelt hänvisa till att både Nighthawken och Seikon blev billigare tillsammans än vad Seikon hade kostat i buitk här i Swe.

:jäs

Ädit: Undrar när man ska få tummen ur (och dollars) att köpa MC-delar och julklappar?

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Är inte din Mont Blanc vattentät?
Förutom crap-klockor så trodde jag nästan att alla var vattentäta.

nej tyvarr.. sades inget om det nar jag kopte den, men tydligen sa ar dom "splash proof" alltsa regnar det ute sa haller den typ.. lite kass tyckte jag men konstigt nog inte jatte ovanligt blan dyrare klockor..

sa for att sammanfatta, sa ar den inte vattentat, haller inte tiden lika bra som en 500kr casio, kostar xx ggr sa mycket och skall servas regelbundet..

fint med dyra klockor :-D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...