Köp av klocka/armbandsur

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Damn! Feting till klocka som ser jävligt tuff ut. Dock för mkt pengar :)
Den var ju iaf tjock. Men inte så värst snygg. Då skulle jag hellre lägga de pengarna på en Corvus Bradley Dive Watch med NATO-armband. Den föll mig mera i smaken.

Men jag skulle inte lägga de pengarna alls på en klocka just nu. Däremot så har två kameratidningar testat en mycket intressant kamera som kanske kommer att göra ett litet hål i mitt bankkonto någon gång inom en inte allt för avlägsen framtid... :gnissla

MikkE

Guest
Den var ju iaf tjock. Men inte så värst snygg. Då skulle jag hellre lägga de pengarna på en Corvus Bradley Dive Watch med NATO-armband. Den föll mig mera i smaken.

Men jag skulle inte lägga de pengarna alls på en klocka just nu. Däremot så har två kameratidningar testat en mycket intressant kamera som kanske kommer att göra ett litet hål i mitt bankkonto någon gång inom en inte allt för avlägsen framtid... :gnissla
Det var tjockleken och armbandet som tilltalade mig mycket. Display och övrigt var väl annars inte så speciellt.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Blev en ny vardagsklocka för mig idag. En Kyboe 55002

55-002.jpg

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det var tjockleken och armbandet som tilltalade mig mycket. Display och övrigt var väl annars inte så speciellt.
Mja, gillar inte riktigt det där med att den ser ut som någonslags kopplingsanordning från mejeriindustrin. :va

Den ser ju verkligen ut att vara bygd för högt tryck. Men det känns på något vis som lite för mycket för vanligt vardagsbruk. Lite som att ha en Casio G-Shock bara för att man kanske ska diska en stekpanna. Fast tio gånger dyrare

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

Vad har du nu hittat?

Nyfiken. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Läste du historien bakom klockan? Rätt intressant läsning faktiskt.
http://corvuswatch.com/index.asp?page=1958_bulova_1964_blancpain

Blev också lite nyfiken på vad det är för kamera du stirrat in dig på. Har själv varit lite på jakt efter en pocket och systemkamera, men lagt det lite på is tills vidare.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Verkar logiskt, tack :tummenupp

Och tack till dig också! :tummenupp

No hard feelings, jag tappar bara fattningen med människor som skall påpeka att de minsann var först e.d. Sorry! ;)

Något nato-band blir det nog inte haha, 300 spänn för nylon? :lol

Det var som sagt inte min mening att påpeka något som sagt. Då är vi vänner igen. :)

Tyckte också att 300 kr för ett nylonband var lite i det grövsta laget, men jag kan tänka mig att vissa är beredd att betala det priset för att få känna sig lite mer som kommendör James Bond.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Behöver som sagt nytt glas och kanske en rengöring...

Ett nytt glas till den behöver inte vara speciellt dyrt. Jag hade min speedmaster inne på glasbyte för en del år sen. Det kostade på den billiga sidan av 1000 kronor. Nackdelen med plexiglas är att det lätt repas. Fördelen är att det är ganska billigt.

Jag tror att du får mer för din speedmaster genom att lämna in på glasbyte och rengörning och därefter sälja den än om du försöker sälja den i befintligt skick.

Ja, om du nu verkligen vill sälja den när den är fin igen.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Bytte också plexiglaset på min Costellation för ett antal år sedan. Det sprack när man försökte polera upp det på servicen. Ingen kostnad i sammanhanget. Förutom ett nytt glas och rengöring är nog klockan även i ett behov av service. Själva servicen kan nog kosta ett par tusen eftersom det är en kronograf.

Jag tror klockan blir lättare att sälja när den är genomgången - om du nu hellre vill ha pengarna än klockan. Undersök med en urmakare vad de tar för att gå igenom klockan.

Vad är det för armband som tillhör klockan? Ser ut att vara en stållänk av något slag.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har till 99% bestämt mig för den certinan jag varit o kollat på (så jäkla snygg irl) men vet ni fler modeller/märken med blå urtavla passande dam (med små handleder)så kollar jag gärna upp det innan köp, ska det vara så enkelt att man funnit rätt vid första ögonkastet :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Underbar klocka. Lite väl sliten men det går ju säkert att få den rätt fin med polering och glasbyte. Är det en sån där länk som luggsliter armen på hår?

Jag kan inte med att ge skambud och vill som sagt inte lägga så mycket pengar på klocka nu heller men jag ska höra mig för lite. Du sa att du köpte den 1969. Vad kostade en sån klocka på den tiden, minns du det? Hade varit intressant att jämföra lite med dagens nypris i förhållande till dagens pengavärde.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Rolig historia om klockbandet !! Tillverkningskostnaden lär vara sjukt låg, bra marginal på den produkten, bara att gratulera tillverkarna :tummenupp:tummenupp

Jag har mailat säljarna om bandet. 300 kr är som hittat; måste vara det billigaste armbandet till ett kvalitetsur:)

Köp er ett riktigt ur till rea-pris!

UTS Diver 500

Oj, det var inte en blygsam pjäs. Uboat eller en Tag Carrera framstår ju som små och smidiga i jämförelse.:D

img_1471.jpg

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har fortfarande inte fått någon leveranskonfirmation från varken den per Ebay Asienköpta Nighthawken eller UK-köpta Seikon.

Pengar har dock dragits från PayPal-kontot.

:gnissla

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...