Köp av klocka/armbandsur

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Det menar du inte:). Känns som att det är ett måste att bära den på höger armen ibland annars riskerar man att få en sned rygg:tummenupp.

Lycka tillmed försäljningen!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Det menar du inte:). Känns som att det är ett måste att bära den på höger armen ibland annars riskerar man att få en sned rygg:tummenupp.

Lycka tillmed försäljningen!

Min går inte under klubban, däremot köpte jag min på samma forum. Min kommer användas över tid för rättvis toolwatchpatina ;)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Var det Duty Free Island du handlade av?

Allt gick otroligt smidigt med dom i mitt fall!

/ Jens
Nä, det fanns inga kvar där.

Köpte av "watches-bay" som hade typ 17000 comments och 99,6% rating, så det kändes rätt safe.

De skickade inte med någon följesedel och märkte paketet som gift. Det står att leveransen skulle ta mellan 8-14 arbetsdagar och att man skulle få ett trackingnummer så fort de hade detta tillgängligt. Bara att hoppas mao.

Från UK (CityWatches - orion_kng) med 100% rating och ~200 comments har jag dock inte hört något. :gnissla

Jag kanske är lite för ivrig helt enkelt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Känner inte till urmakaren du frågar om på Linnégatan. Om han är väl ansedd i pressen lokalt är han nog ett säkert kort att lämna in klockan till.

Annars kan du höra med Beso Ur och Antik vilken urmakare de använder sig av. Bertil Svensson som har affären är väldigt seriös och väl ansedd. Företaget ligger i Göteborg.

http://www.besour.se/

Tips på lämplig urfixare?

Här i Göteborg finns sedan många år på Linnégatan (ca Nr 3, nära Järntorget) en iranier/irakier som flera gånger i pressen beskrivits som stans siste riktige urmakare. Han handlar också med samlarklockor.
Hört talas om honom?

Armbandet ersatte original läderband för ca 40 år sedan, står Fischer Glissando på det. Inte särskilt vackert men funkade väl de 20-25 år klockan användes dagligen.

ReoReo

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad tycker ni om Crosswind med UTC? Stil eller dörrvakt?
CrosswindUTCchart1024.jpg

Ursäkta för storbild, men jag fattar inte hur man förminskat bilden utan att gå in i PS...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
CrosswindUTCchart1024.jpg

Ursäkta för storbild, men jag fattar inte hur man förminskat bilden utan att gå in i PS...

Den där är så mycket turre det kan bli. Överfetad.

Finns ju mindre varianter som ser nästan likadana ut. Vad är det dom heter?

/ Jens

ReoReo

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ha, just vad jag ville höra:). En kompis stod i valet och kvalet emellan Omega Ocean Planet och denna. Gissa vilken han tog:D? Men, men han vägrar att lyssna...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Tycker den är alldeles för prålig. Jag hade en Breitling Chronomat twotone för rätt länge sen men den blev för mycket efter ett tag. Det var lite för många halvfeta tv-kockar som hade såna. Men jag tycker jag att Chronomaten är en snyggare klocka än Crosswinden. Schysst finish och detaljarbete dock. UTC:n känns extra taikon om du frågar mig. Brötigt ETA-verk också.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Har inte grävt fram kvittot ännu men vill minnas att den kostade 895:- i december 1967. Jag hade ca 1 200:- i månadslön före skatt som Vägverksanställd praktikant.

Hm, de var alltså lite billigare på den tiden. Inte samma branding och hype kanske.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Läste du historien bakom klockan? Rätt intressant läsning faktiskt.
http://corvuswatch.com/index.asp?page=1958_bulova_1964_blancpain

Blev också lite nyfiken på vad det är för kamera du stirrat in dig på. Har själv varit lite på jakt efter en pocket och systemkamera, men lagt det lite på is tills vidare.
Japp. Alltid kul att läsa om amerikansk kvalitet.
"Once purchased, the low-quality domestic jewels were thrown away, and the Swiss jewels retained."
:hihi

Canon EOS 7D lutar det starkt åt i dagsläget. Var tidigare inne på 5DmkII men tror jag kommer har mera glädje av en del av funktionerna i 7D. Plus att 7D fått bra betyg i recensioner i både tidningarna Kamera & Bild och Digitalfoto. Och 7D är iaf några tusenlappar billigare. :gnissla

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
895 kr var mycket pengar 1967. Omräknat till dagens värde så tror jag det inte skiljer så där jätte mycket i pris.

Om man kollar "Har inte grävt fram kvittot ännu men vill minnas att den kostade 895:- i december 1967. Jag hade ca 1 200:- i månadslön före skatt som Vägverksanställd praktikan"

Så verkar det rätt billigt, den kostade inte ens en månadslön som praktikant. Vad kostar en sån idag t.ex? Vad har en praktikant som månadslön?

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Om man kollar "Har inte grävt fram kvittot ännu men vill minnas att den kostade 895:- i december 1967. Jag hade ca 1 200:- i månadslön före skatt som Vägverksanställd praktikan"

Så verkar det rätt billigt, den kostade inte ens en månadslön som praktikant. Vad kostar en sån idag t.ex? Vad har en praktikant som månadslön?

Jag googlade bara lite snabbt o fick fram ett internetpris. Va det jag jämförde med.

http://www.amazon.com/gp/product/B000XEHV0K

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Om jag inte räknat fel mot KPI så motsvarar 895kr i 1967års värde ca 7300kr i dagsläget.

Varför kan man inte köpa en ny schysst Omega för de pengarna i Sverige idag? :banana

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.

ReoReo

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Behöver som sagt nytt glas och kanske en rengöring...

Vi kan ju följa denna aktionen då år och skick verkar vara som din. Buy it now pris $5.495!

http://cgi.ebay.com/Omega-PRE-MOON-Speedmaster-Professional-Vintage-1968_W0QQitemZ330372710890QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item4cebbf81ea

Själv kör jag på Seamaster Planet Ocean XL nu - grym klocka.

Trevligt! Har dregglat lite efter den. Är inte säker på hur det funkar att leva med en orange klocka i längden...Är din svart eller orange?

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...