mlundstrom
ducati
Min egen personliga uppfattning, utöver de två du nämnde är ett par manchettknappar.
Tycker jag dock är lite gubbigt.
Min egen personliga uppfattning, utöver de två du nämnde är ett par manchettknappar.
Och inget som de flesta av oss använder i vardagen.Tycker jag dock är lite gubbigt.
Och inget som de flesta av oss använder i vardagen.
Annars så skulle man ju kunna skriva t.ex slipsnål på den där listan också.
Ett armbandsur är ett av ganska få smycken som en man kan bära till vardags.
Om en Breitling är en 1098 så är min väl begagnade och ganska skabbiga Omega en bättre begagnad Monster 600.
Då är väl frågan varför man vill ha ett smycke för över 25.000?
Och nog har man väl betydligt roligare med en 1098 än med en svindyr klocka?
Då är väl frågan varför man vill ha ett smycke för över 25.000?
Och nog har man väl betydligt roligare med en 1098 än med en svindyr klocka?
Varenda modemedveten snorunge har ju manchettknappar.Tycker jag dock är lite gubbigt.
Man kan väl ha en Breitling och istället för att handla en överreklamerad italiensk hoj så handlar man en riktigt trimmad japansk racehoj. Då får man
1) Snyggare arm
2) Roligare hoj.
/ Jens
Eller så köper man hojen, en billigare klocka (ingen vanlig svenne ser skillnad på en klocka för 8000 och en för 25000) och en rolig resa till nåt varmt land, för 17.000 kommer man ganska långt bort. Det känns på nåt sätt som att the law-of-diminishing-returns sätter in nånstans där, som senast. Men visst, vill man sätta överbetalda schweiziska urmakare i arbete så lägger man såklart sin lön på en dyr klocka.
Var är McB förresten? Borde inte han gilla den här diskussionen?
Ja, det är ju minst sagt hans ämne. Bågs vs Breitling.Var är McB förresten? Borde inte han gilla den här diskussionen?
Eller så handlar man racehojen (som steker italienaren), en fin klocka och 5 thairesor...
/ Jens
Hojkörning handlar om känsla för mig - därav italienska twinnar.
Hade jag haft liten balle och varit nervig över varvtider, och om polarens zx10 är snabbare till 300 - då kanske man sneglat på något massproducerat skit.
Är det inte lite ghey att peka på att klockan är det enda smycke en karl kan bära? Och sedan försvara den lätt bisarra prisbilden med detta? Jag tycker iaf det.
/J
P.S. ...jag påstår inte att japsåkare med dyra klockor har liten penis och gillar killar, det är mycket möjligt att det är så, men det saknar jag belägg för.
Hojkörning handlar om känsla för mig - därav italienska twinnar.
Hade jag haft liten balle och varit nervig över varvtider, och om polarens zx10 är snabbare till 300 - då kanske man sneglat på något massproducerat skit.
Är det inte lite ghey att peka på att klockan är det enda smycke en karl kan bära? Och sedan försvara den lätt bisarra prisbilden med detta? Jag tycker iaf det.
/J
P.S. ...jag påstår inte att japsåkare med dyra klockor har liten penis och gillar killar, det är mycket möjligt att det är så, men det saknar jag belägg för.
Eller så köper man hojen, en billigare klocka (ingen vanlig svenne ser skillnad på en klocka för 8000 och en för 25000) och en rolig resa till nåt varmt land, för 17.000 kommer man ganska långt bort.---
Apropå priser på armbandsur kontra MC etc. etc. så kör jag med stolthet vidare på mina mellanmjölksprylar a'la fler klockor för ~3-5kkr och dussinhoj a'la blåvit R1 från tidigt millenium.
Att jag kör SAAB och bor i hyresrätt samt heter Svensson i efternamn stärker mina vanlighetsaktier än mer. Vilket i sammanhanget känns gött som en Mariestads Export på en fredagkväll framför Lasse Kronér i rutan.
Men visst, när jag får en längre titel på mitt business card och kanske byter ut min sketgamla 9-3a till en mer fashionabel stationsvagn samt lägger kulorna på en Ducati 1000 Sport, då kommer jag med all säkerhet investera i minst en dührgrip att sätta på kycklingsvingsarmen.
Varför? För att det är trevligt intresse tillsammans med andra konnässörspåhitt såsom whiskyfetishism, inredning, fotboll ( ) och matlagning.
Vilket i sammanhanget känns gött som en Mariestads Export på en fredagkväll framför Lasse Kronér i rutan.
.
Satans fin, då innehåller önskelistan numera en Fortis också. Utöver Speedmastern och Explorern.Jag kör på denna. Inte så vanligt märke, men en av de äldsta tillverkarna av automatur. Från det bergiga landet som börjar på S såklart.
Gillar enkla, grova klockor i lite militär stil.
Fortis Flieger B42 day/date
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |