Köp av klocka/armbandsur

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Inga nyheter om klockan?

/ Jens
Njet. Inget än. Funderar på att skicka ytterligare ett mail och, hör och häpna, hota om att lämna sviiiinigt dålig feedback... För det verkar ju vara det värsta som kan hända, ratingen och stjärnorna verkar ju vara viktigare än att faktiskt få en kund nöjd.

Ska ge säljaren några timmar till, har E-bayblock på jobbet och kan således inte skicka nu ändå.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tusan också! Jag skulle aldrig ha börjat fundera på ny klocka, för jag känner att det kommer att vara en lång (och kul :)) process att komma fram till vad jag vill ha.

Är det någon som tycker något om klockor från Wenger föresten?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har ni sett företaget som modifierar Rolex klockor? Klockan på bilden inspirerad av första Bond klockan Submariner ref 5508.

http://www.luxist.com/2009/10/19/the-classicist-daniel-craigs-custom-rolex-from-project-x-desig/

submarinerltdedition.jpg

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Me no like PVD coating. Jag kan tänka mig vad mor skulle säga om jag coatade min Sub som jag fick i 30-årspresent... :gnissla

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inget som helst gensvar än. Riktigt jävla störigt faktiskt.

Nu blir det fetdåliga omdömen från min sida mot säljaren. Känns som att jag inte kan göra så mycket mer. Eller orkar, för den delen.

Mao, köp inte från "watches-bay". :näsblod

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nu kom det nåt kryptiskt mumbujumbo från ebaysäljaren. Han bubblar något om att Ms TjingTjong är "part time student" och inte har tid att svara på mail??!

I övrigt beklagar han sig och ber mig att skicka tillbaka klockan för att antingen få en ny, eller pengar tillbaka.

Vad ska jag orka göra? Jag har ju börjat gilla klockan (använt den i max 10min totalt) och är ju sugen på att behålla den. Ska jag mecka med paketering och risken för att den aldrig kommer att nå ursprungliga säljaren i Singapore? Alternativt ska jag leta upp en ny länk/armband och köra på som att inget hänt?

Följdfråga, var hittar jag ett schysst tygarmband eller liknande som skulle kunna passa?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu kom det nåt kryptiskt mumbujumbo från ebaysäljaren. Han bubblar något om att Ms TjingTjong är "part time student" och inte har tid att svara på mail??!

I övrigt beklagar han sig och ber mig att skicka tillbaka klockan för att antingen få en ny, eller pengar tillbaka.

Vad ska jag orka göra? Jag har ju börjat gilla klockan (använt den i max 10min totalt) och är ju sugen på att behålla den. Ska jag mecka med paketering och risken för att den aldrig kommer att nå ursprungliga säljaren i Singapore? Alternativt ska jag leta upp en ny länk/armband och köra på som att inget hänt?

Följdfråga, var hittar jag ett schysst tygarmband eller liknande som skulle kunna passa?

Inget tygarmband.

Han ska skicka returetikett / fraktsedel.

Han ska stå för försäkring!

Be honom skicka ny klocka med returpapper i samma paket.

/ Jens

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inget tygarmband.

Han ska skicka returetikett / fraktsedel.

Han ska stå för försäkring!

Be honom skicka ny klocka med returpapper i samma paket.

/ Jens
Blir att skicka tillbaka. Har dock inte fått klart för mig gällande försäkring och hur administrationen av sändingen ska gå till.

Btw så beställde jag en sådan här igår. Känns lite smidigare att ha tillgång till den istället för att antingen ränna hos urmakaren alternativt försöka döda sprinten i länken med hammare och dorn.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Blir att skicka tillbaka. Har dock inte fått klart för mig gällande försäkring och hur administrationen av sändingen ska gå till.

Btw så beställde jag en sådan här igår. Känns lite smidigare att ha tillgång till den istället för att antingen ränna hos urmakaren alternativt försöka döda sprinten i länken med hammare och dorn.

Fint. Du kommer alltså handla klockor satan i fortsättningen?

/ Jens

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bilbranch.

Antingen läser jag inte ut det du menar eller så jobbar du som bilskojare? Isåfall, vilket/vilka märken?

/ jens
Äh, skojar så till vida att jag jobbar som projektledare/entwicklung inom klimatsystem (HVAC, AC-loop, kompressor, kondensor) hos en _world wide supplier_ till bilindustrin. Mycket Volvo och düschka bilar blir det...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC