Köp av klocka/armbandsur

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Fast klockor finns ju i t.o.m de mest simpla av mobiler och i datorn och i tv:n och typ överallt.....

Jag förstår om man köper en "riktig" digitalkamera för att få bra bilder.
Jag förstår om man skaffar en minimal och smidig mp3:spelare...

Men en "riktig klocka" visar ju inte tiden bättre än någon annan klocka så den duger ju inget till mer än som smycke och är inte smycken lite gej?:trixie :sissy

Stämmer att det inte är "mer" än ett "smycke". Killar kör med klockor... fruntimmer med ringar, örhängen, halssmycken osv osv osv...

Gej blir det när du matchar klockan med örhänget. :näsblod

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är gej med en riktig digitalkamera.

Nu lär du sluta med fulrökat, en fet systemare med karate-tele är så långt från ghey man kommer, det är pryl-rock'n'roll på ett helt annat plan än vad fjolliga klockor någonsin kommer vara.

:mattias

En D3:a med 70-200/2,8 AF-S - snacka om bling-bling-hängsmycke för riktiga män! :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nu lär du sluta med fulrökat, en fet systemare med karate-tele

Karate-tele
200_500_540x333.jpg

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Ni som beställde av DutyFreeIsland

Hur lång tid tog det ungefär innan ni fick nån bekräftelse att klockan var ivägskickad?

3 dagar nu utan ett ljud och pengar dragna från paypal.

MikkE

Guest
Ni som beställde av DutyFreeIsland

Hur lång tid tog det ungefär innan ni fick nån bekräftelse att klockan var ivägskickad?

3 dagar nu utan ett ljud och pengar dragna från paypal.

Fick nog klockan efter 5-7 dagar eller så. Mail fick jag efter andra eller tredje dagen.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ska du handla ett sånt svart tygband så vill jag va med och dela frakt eller nått. Skicka upp länk på vart man hittar!
Verkar dock inte som att det är tygband på den svarta, utan någon form av gummi. Har hittat den via Ebay och "south-devon-watch-sales-ltd". Vet inte riktigt om jag gillar den, eller ogillar den.

Tror dock att det inte kommer att bli en BJ7019-62E, alltså den svarta en gång till. Den var fet, men mjaeeeaaaeee.

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Jaha då va den äntligen här. Sjukt nöjd, 58kr i tullen blev det.

Bifogat

• IMG_0248.jpg
    IMG_0248.jpg
    249.9 KB · Visningar: 222

Merovingian

Guest
Hur har jag missat den här tråden? :va

Nåväl. Klockan som pryder min vänstra handled alltsom oftast
är en Rolex Oysterdate Precision anno 1972.
Ren, fräsch och tidlös. Min bästa klocka, gillar den skarpt. Växlar mellan olika armband beroende på omständigheter.
I rockfickan lurar för det mesta, om jag inte har klocka på armen, ett savonette-fickur i gulddoublé från Elgin anno 1910. Har även ett M.I Tobias anno ~1860 som nu kajkat och inte används.
För känslans skull. Få som accepterar tilltyget fickur. De får tycka vad de vill.

Om vi tänker i vintagebanor här, vad har jag mer för renstiliga alternativ om jag vill tjacka en med vit urtavla, om vi bortser från Omega Seamaster och Rolex Oysterdate?
Kan såklart köpa samma modell jag redan äger, fast då med vit urtavla, men det känns sådär.
Man ska inte snöa in sig mer än nödvändigt.

rolex-oysterdate-precision-ro8343.jpg

elgin1.jpg

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Rolex Oysterdate Precision anno 1972.

Mycket fin klocka. Skulle själv kunna tänka mig något sådant till vardags. Gillar de äldre med plexiglas mer än de nya med safirglas.

Lycka till med att hitta en vintage klocka med vit urtavla. Står rätt still i mitt huvud just nu. En som dyker upp i mitt huvud är en Paul Newman Daytona. Men de är utom räckhåll för de flesta idag.

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Fick en Citizen Nighthawk i present, hur fixar man till länken? Behövs det verkligen en suuuperliten skruvmejsel för att korta länken?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC