Köp av klocka/armbandsur

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Btw, fick ni er Promaster (Nighthawk) i en vit originalkartong (se bild)?

Vid noggran koll verkar det ju helt klart som att mitt skrapade armband/länk helt enkelt orsakats av den sanslöst korkat placerade metallbrickan med Citizenloggan.

Bifogat

• images.jpg
    images.jpg
    2.4 KB · Visningar: 791

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Btw, fick ni er Promaster (Nighthawk) i en vit originalkartong (se bild)?

Vid noggran koll verkar det ju helt klart som att mitt skrapade armband/länk helt enkelt orsakats av den sanslöst korkat placerade metallbrickan med Citizenloggan.

Nej, min kom i en liten sammetspåse, allt för att slippa tull/moms.

Mycket omtänksamt minsann. Minutiöst packad med bubbelplast inuti med.

/ Jens

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nej, min kom i en liten sammetspåse, allt för att slippa tull/moms.

Mycket omtänksamt minsann. Minutiöst packad med bubbelplast inuti med.

/ Jens
Fiffan. Min låg ju som den gjorde i lådan och har (som jag skrev tidigare i tråden) säkerligen levt jävel och scratchat loss som tusan.

Hur som helst så kan man i alla fall inte beskylla klockjohnnyn i Singapore för att vara snabb på att svara på mail. :gnissla

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fiffan. Min låg ju som den gjorde i lådan och har (som jag skrev tidigare i tråden) säkerligen levt jävel och scratchat loss som tusan.

Hur som helst så kan man i alla fall inte beskylla klockjohnnyn i Singapore för att vara snabb på att svara på mail. :gnissla

Lådan ser väl förresten inte äkta ut. Ska den inte se ut såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=2s0XwdThcZY

watchesot5.jpg

/ Jens

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lådan ser väl förresten inte äkta ut. Ska den inte se ut såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=2s0XwdThcZY

watchesot5.g

/ Jens
Kein ahnung hur den ska se ut faktiskt.

Ädit: Efter att ha gluttat lite snabbt på Youtubeklippet undrar man ju hur mycket det skiljer (ska skilja) mellan den där silvriga BJ7000-52E och BJ7019-62E? Tycker att länken på min svarta är något tunnare, i synnerhet vid låset.

Äh, orka älta. Jag ska skicka tillbaka min, och förhoppningsvis få tillbaka en ny, oskrapad. Sen ska jag fira jul.

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fan, never ending story detta.

Nu är det i alla fall överenskommet och klart att jag skickar tillbaka skiten. Säljaren står för frakt, försäkring, betalar tillbaka pengar och ersätter mig för postavgift/skatt/moms eller vad det nu var för junk jag fick betala när jag plockade ut klockan.

Motprestationen var att ändra mitt dåliga betyg på säljaren till full pott. Fine with me.

När jag fått tillbaka pengarna börjar proceduren igen. Fast då köper jag klockan från nåt annat ställe...

:dagenssoppa

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fan, never ending story detta.

Nu är det i alla fall överenskommet och klart att jag skickar tillbaka skiten. Säljaren står för frakt, försäkring, betalar tillbaka pengar och ersätter mig för postavgift/skatt/moms eller vad det nu var för junk jag fick betala när jag plockade ut klockan.

Motprestationen var att ändra mitt dåliga betyg på säljaren till full pott. Fine with me.

När jag fått tillbaka pengarna börjar proceduren igen. Fast då köper jag klockan från nåt annat ställe...

:dagenssoppa

Duty Free Island kanske? :p

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Det är ju lurigt att du ska ändra betyget bara för att dom gör det självklara tycker jag.

/ jens
Jo, så sett...

Samtidigt är det ju inte jättejobbigt för mig att skicka ett email till någon ebay-webmaster och be om en ändring. Och han har ju faktiskt såhär i efterhand agerat bra mycket bättre än vad jag skrev i min kommentar till mitt sviiiiiiindåliga omdöme.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nu är klockan returnerad. Case closed, rent fysiskt.

Nästa idiotfrågeställning från min sida då. Hur funkar det med återbetalning till Paypal? Om allt går rätt till kommer jag ju nu då få en summa pengar insatta på mitt paypalkonto. Hur kan jag transferera dessa tillbaka till mig? Kollade lite snabbt och det verkar ju som att "withdraw"-funktionen endast medger Plus- och Bankgiro? Det har väl inte var och varannan snubbe? Iallafall inte jag.

Har ju låtit betala till mitt paypalkonto från mitt kreditkort, kan man på något sätt kreditera från paypal till mitt kreditkort -> justera kreditkortsräkningen med det insatta beloppet?

:retard

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Har jag förståt det hela rätt så har du ett konto på paypal och antagligen skickar han pengar till ditt paypal konto (med hjälp av ditt användarnamn), sedan får du föra över pengarna till ditt riktiga konto eller ha kvar pengarna på paypal.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
БОБАН;4536035 skrev:
Har jag förståt det hela rätt så har du ett konto på paypal och antagligen skickar han pengar till ditt paypal konto (med hjälp av ditt användarnamn), sedan får du föra över pengarna till ditt riktiga konto eller ha kvar pengarna på paypal.
Jag kanske uttryckte mig lite konstigt? :näsblod

Det är iallafall withdraw-funktionen som jag inte riktigt hade koll på, men med hjälp av lite google management by mouse clicking verkar det har löst sig.

Lite bökigt (men säkerligen säkert, rätt och riktigt) att hålla på att connecta massa konton, godkänna kreditkortstransaktioner mha 4siffriga koder som ska garantera ägandeskapet av kortet etc. etc.

En får bara hoppas att pengarna trillar in, allt eftersom.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ska ju köpa en ny Promaster/Nighthawk är det tänkt. Går dock nu i andra tankar än den svarta faktiskt. Fått ett bra pris på;

BJ7010-59E.jpg

via en snubbe (ebay) i England. Ska samtidigt köpa födelsedagspresent till tjejen, se bifogad fil.

Men jag har ju då samtidigt fått upp ögonen för;

BJ7017-09E_big.jpg

och.

1463320239_7ea9350bec.jpg

Tycker att den är rätt snygg med skinnband eller tygband också.

Meck!

Bifogat

• pr50.jpg
    pr50.jpg
    47.7 KB · Visningar: 76

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
För kids och IT-yuppies med ifåns ja... ;)

Fast klockor finns ju i t.o.m de mest simpla av mobiler och i datorn och i tv:n och typ överallt.....

Jag förstår om man köper en "riktig" digitalkamera för att få bra bilder.
Jag förstår om man skaffar en minimal och smidig mp3:spelare...

Men en "riktig klocka" visar ju inte tiden bättre än någon annan klocka så den duger ju inget till mer än som smycke och är inte smycken lite gej?:trixie :sissy

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
För kids och IT-yuppies med ifåns ja... ;)

Ska du handla ett sånt svart tygband så vill jag va med och dela frakt eller nått. Skicka upp länk på vart man hittar!

Den svarta är snyggare :fakta. Ser dels mer annorlunda ut och dels exklusivare...

/ Jens

Fast klockor finns ju i t.o.m de mest simpla av mobiler och i datorn och i tv:n och typ överallt.....

Jag förstår om man köper en "riktig" digitalkamera för att få bra bilder.
Jag förstår om man skaffar en minimal och smidig mp3:spelare...

Men en "riktig klocka" visar ju inte tiden bättre än någon annan klocka så den duger ju inget till mer än som smycke och är inte smycken lite gej?:trixie :sissy

Det är gej med en riktig digitalkamera.

En riktig klocka mejslar ut mannen ur pojken :fakta :mattias :tungan

/ Jens

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA