Köp av klocka/armbandsur

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tiden rusar iväg, upp upp, tackar tackar :)

Tiden rusar minst sagt.

Jag fick tillbaka min Superocean efter service och lite reparationer och putsning nu för en vecka ca. Visst, servicen kostade som 3st Nighthawkar, men det finns inget som överglänser känslan av en riktig klocka.

Nighthawken känns som en leksak nu... :(

/ Jens

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Va, går en sådan sönder??:tungan

Absolut. Mer än en "svenssonklocka". Och dyrt är det att laga med.

Det är en sak man får räkna med i ekvationen när man handlar en mekanisk klocka.

Jag bytte boett (den knappen man ställer in tiden på), packning, putsning, justering. 4650kr. :näsblod

/ Jens

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Absolut. Mer än en "svenssonklocka". Och dyrt är det att laga med.

Det är en sak man får räkna med i ekvationen när man handlar en mekanisk klocka.

Jag bytte boett (den knappen man ställer in tiden på), packning, putsning, justering. 4650kr. :näsblod

/ Jens

Det var ju billigt. Jag har inte fått tillbaka min från Schweiz ännu. Urmakaren ringde dock för ett par veckor sen och meddelade att kostnaden blir 6 500 för denna lilla service. Men det får det väl vara värt.:)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Så, om man nu är intresserad av...............gissa modellen..........Nighthawk klockan. Vart kom ni fram till är bäst att skicka efter den?

Riktigt fet ser den ut! Letade efter en sådan klockan (med stort ur) för ett tag sedan men hittade ingen snygg så det blev ingen affär, såg nu denna och jag skickar efter en direkt. :)

Har lite svårt att välja mellan svart och silvrig också. :gnissla

Såg även att den fanns med gummirem istället för länkar, är detta någon "random" klockaffär har hemma om man i framtiden vill byta? Eller måste man skicka efter gummiremmen till just denna klockan isåfall?

Posta gärna fler bilder på klockan också ni som fått hem dom. Tacksam för snabba svar, beställer den gärna idag.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Så, om man nu är intresserad av...............gissa modellen..........Nighthawk klockan. Vart kom ni fram till är bäst att skicka efter den?

Riktigt fet ser den ut! Letade efter en sådan klockan (med stort ur) för ett tag sedan men hittade ingen snygg så det blev ingen affär, såg nu denna och jag skickar efter en direkt. :)

Såg även att den fanns med gummirem istället för länkar, är detta någon "random" klockaffär har hemma om man i framtiden vill byta? Eller måste man skicka efter gummiremmen till just denna klockan isåfall?

Posta gärna fler bilder på klockan också ni som fått hem dom. Tacksam för snabba svar, beställer den gärna idag.

Jag beställde från Duty Free Island på Ebay. Rekommenderas.

Jag föredrar svart efter att live ha kollat på båda, men smaken är som baken.

Jag pröjsade ingen tull + moms.

/ Jens

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag beställde från Duty Free Island på Ebay. Rekommenderas.

Jag föredrar svart efter att live ha kollat på båda, men smaken är som baken.

Jag pröjsade ingen tull + moms.

/ Jens

Ok då blir det därifrån!

Nu ska man bara bestämma sig för färgen.

Var det några skillnader på modellerna? Tyckte nån skrev det tidigare.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ok då blir det därifrån!

Nu ska man bara bestämma sig för färgen.

Var det några skillnader på modellerna? Tyckte nån skrev det tidigare.

Jag vet inte mer än att den europeiska står det "Nighthawk" på urtavlan. Det gör det inte på den asiatiska.

Annars får man vad man pröjsar för. 1500 pix ger en lite för lätt, men stor klocka utan superkvalitet.

/ Jens

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag vet inte mer än att den europeiska står det "Nighthawk" på urtavlan. Det gör det inte på den asiatiska.

Annars får man vad man pröjsar för. 1500 pix ger en lite för lätt, men stor klocka utan superkvalitet.

/ Jens

Nu beställd, dock inte från Duty Free Island utan från Australien för ville inte ha länkar. Inte så mycket dyrare därifrån tänker mer på hur lång tid frakten tar men de skulle höra av sig.

Gött att man precis letat efter en sådan klocka (och precis gett upp letandet) och nu hittar man exakt vad man letar efter. :yoparty

Edit: Hoppas nu den är shysst och man blir nöjd! :yoparty

Tack för info.

Last edited:

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille
Kul med en ur-tråd.

Jag är själv ursamlare och hobbyurmakare.
Köper mest trasiga ur och renoverar. Har begränsat mig till schweiziska, mekaniska armbandsur (och ibland fickur).

För mig är inte klockan bara något som visar tiden, utan det enda smycke "vi grabbar" kan ha. :tummenupp

Som avatar har jag just nu en Eterna Concept 80 från cirka 1969. Urverket är renoverat och ruckat, glaset bytt och boetten polerad.

När man sitter på hojen passar en kronograf bäst tycker jag. :yoparty

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt

Nu hade du redan beställt såg jag, men ändå.

Jag köpte (tillslut) Nighthawken med gummibandet. Har kört den i en månads tid ungefär nu och är jävligt nöjd. Den är riktigt bekväm och känns som ett roligt och utstickande komplement till mina andra ur med länk.

Gummibandet är ett "unikt" Citizen-band. Åtminstone är snabbknäppet märkt med Citizen och ser likadant ut som övriga lås till länkarna. Skulle misstänka att detta går att ta hem genom din lokala urmakare, eller säkerligen via någon ebaydealer någonstans.

Kan slänga upp lite bilder vid senare tillfälle.

Förövrigt beställde jag klockan ifrån GB för ~1600sek.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Nu hade du redan beställt såg jag, men ändå.

Jag köpte (tillslut) Nighthawken med gummibandet. Har kört den i en månads tid ungefär nu och är jävligt nöjd. Den är riktigt bekväm och känns som ett roligt och utstickande komplement till mina andra ur med länk.

Gummibandet är ett "unikt" Citizen-band. Åtminstone är snabbknäppet märkt med Citizen och ser likadant ut som övriga lås till länkarna. Skulle misstänka att detta går att ta hem genom din lokala urmakare, eller säkerligen via någon ebaydealer någonstans.

Kan slänga upp lite bilder vid senare tillfälle.

Förövrigt beställde jag klockan ifrån GB för ~1600sek.

Det var precis den jag också beställde, silvriga uret med svart tavla och svart gummiarmband, tyckte denna såg snyggast ut.

Roligt att du är nöjd, hoppas jag också blir det!

Väldigt shysst om du kunde ladda upp några bilder ja, hittade inte överdrivet många pics av denna "versionen" på nätet.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Väldigt shysst om du kunde ladda upp några bilder ja, hittade inte överdrivet många pics av denna "versionen" på nätet.
Några småkassa bilder.

Bifogat

• IMG_4950 [1024x768].JPG
    IMG_4950 [1024x768].JPG
    90 KB · Visningar: 136
  • IMG_4951 [1024x768].JPG
    IMG_4951 [1024x768].JPG
    98.2 KB · Visningar: 134
  • IMG_4954 [1024x768].JPG
    IMG_4954 [1024x768].JPG
    123.2 KB · Visningar: 203
Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Hållundans va najs, själv rockar man tissot200prs, en armani och en risig, sliten klocka jag svetsar i:tummenupp. Blir en traser när budgeten tillåter.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nu ska du inte vara blyg, dom var sämre än "småkassa" ;)

Fan vad jag gillar den, jag måste fixa en sån där.. Någon här som har tröttnat på sin?
Jag byter min mot en häftig systemkamera. :tungan

Jag fyndade som sagt min (likt alla andra) på ebay via en snubbe i GB. Bra pris, snabba leveranser och inget tjall med moms och tull.

(Ebayblock på jobbet, så jag kan inte kolla upp just nu vad säljaren heter...)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
South-devon-watch-sales-ltd.

Så hette den E-baysäljaren jag använde, såg jag i några gamla mail.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC