Köp av klocka/armbandsur

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag ska till Shanghai w1014, då ska jag köpa en Rölex. :hihi

Annars så drar jag vidare på min Tissot PRS 200, min Seiko Sportura och den sista, Citizen Nighthawk. Ett tag till. Sen blir det Omega. Lätt.

Fiffan, bra skit!

Jag hör av mig per PM när jag inte jobbar så hårt. :rolleyes:

Då kanske du får handla en kopia av en klocka till mig i singapååår...

/ Jens

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Annars så drar jag vidare på min Tissot PRS 200, min Seiko Sportura och den sista, Citizen Nighthawk. Ett tag till. Sen blir det Omega. Lätt.

Fiffan, bra skit!

Jag hör av mig per PM när jag inte jobbar så hårt. :rolleyes:

Jag vill ha en fett dyr (ska se dyr ut men vara billig som fiffan) varm vinterjacka. Kirrar du det mannen? :cool:

Skicka i paket på båt går bra.

Du kan få en slängkyss eller en smäll i en påse för besväret. Eventuellt kan du få kommer med egna förslag.

(Jag har gett bort några chilifrön till en snubbe som lovade att betala med en riktigt sunkig porrbild. Vill du ha den?)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Fiffan, bra skit!

Okej men du kommer aldrig bli lika tuff som jag då. Bara så du vet. :fakta :hihi

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
I helgen var det en Rolex Daytona troligtvis med zenith urverket till salu på blocket för 55 000 kr. Nyligen servad hos en auktoriserad Rolex verkstad. Den hade box och certifikat. Enligt annonsen en 40 års gåva för ca 10 år sedan. Klockan var knappt använd.

Om klockan var sista årgången med zenith urverke borde klockan kosta upp emot 80 000- 100 000 kr. Förutsatt att säljaren inte ångrat sig har han troligtvis gjort en mycket dålig affär. Givetvis var klockan såld.

Hur ofta tror ni att säljare är omedvetna om vad de äger för klocka? Någonstans vill jag tro att det var något fel. Att det varit en skojare i farten. Om inte är det nog bäst att man håller bättre koll på vad folk säljer på blocket.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jävlar så jet-settit det är på paradgatorna här i Shanghai. Sjukt många butiker som kränger de allra finaste märken. Kryllar av välklädda herrar som genast vill hjälpa till att välja modell när man går in i Rolexbutiken. Vägg i vägg med den ena fanns en skön Jaguarbutik, mitt i stan som krängde bilar över disk.

Lite längre ner på gatan kommer idoga tjommar som visar ett uppvecklat A4 och frågar, ey, watch? Versace? Luios Vuitton? Diiiviidii?

Jösses. Tjina är ett spännande land.

Vidare så är de flesta "vanliga" klockor a'la Tissot och sådana fattigmansvarianter som jag har bra mycket DYRARE här än hemma i Swe och på Ibay. Blir inget spontanköp mao. :)hihi)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Måste fan investera snart. :gnissla

Bifogat

• omega-seamaster-2200_51_00_MED.jpg
    omega-seamaster-2200_51_00_MED.jpg
    71.4 KB · Visningar: 81

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En ganska trevlig klocka är Tag Heuer F1 chronotimer. Oansenlig med en hel del nyttiga funktioner som inte syns. Jag brukar alltid ha den på mig när jag är i skumma delar av världen. Vill tro att en sportklocka med gummiarmband är mindre trolig än en Omega med stållänk i avseendet att tillocka sig tjuvar.

1. Normalläge
2. Alarm
3. Chronometer
4. Tid hemma i Sverige
5. Nedräkning
6. Tisdagen den 13:e
7. Tid
8. Baksida

Bifogat

• IMG_6429.JPG
    IMG_6429.JPG
    114.1 KB · Visningar: 66
  • IMG_6430.JPG
    IMG_6430.JPG
    120.3 KB · Visningar: 69
  • IMG_6431.JPG
    IMG_6431.JPG
    117 KB · Visningar: 50
  • IMG_6432.JPG
    IMG_6432.JPG
    110.1 KB · Visningar: 55
  • IMG_6433.JPG
    IMG_6433.JPG
    120 KB · Visningar: 56
  • IMG_6434.JPG
    IMG_6434.JPG
    112.2 KB · Visningar: 46
  • IMG_6435.JPG
    IMG_6435.JPG
    106.7 KB · Visningar: 59
  • IMG_6436.JPG
    IMG_6436.JPG
    103.5 KB · Visningar: 54

johngbg

Bakhjulsfegis
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Husa 570 -11, CR 250 -00
I helgen var det en Rolex Daytona troligtvis med zenith urverket till salu på blocket för 55 000 kr. Nyligen servad hos en auktoriserad Rolex verkstad. Den hade box och certifikat. Enligt annonsen en 40 års gåva för ca 10 år sedan. Klockan var knappt använd.

Om klockan var sista årgången med zenith urverke borde klockan kosta upp emot 80 000- 100 000 kr. Förutsatt att säljaren inte ångrat sig har han troligtvis gjort en mycket dålig affär. Givetvis var klockan såld.

Hur ofta tror ni att säljare är omedvetna om vad de äger för klocka? Någonstans vill jag tro att det var något fel. Att det varit en skojare i farten. Om inte är det nog bäst att man håller bättre koll på vad folk säljer på blocket.

Enligt detta inlägg, i länken nedan, sover han som inte hann 'köpa' klockan säkert bättre än han som hann.
http://www.network54.com/Forum/594638/thread/1270936931/Jag+har+r%E5kat+ut+f%F6r+ett+bedr%E4geri

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
En vän har en Seiko Divers 200m (automat). Den är fin, stor och känns grymt bra. Jag tycker dock att livslängden på klockan, när den inte sitter på armen, är galet kort. Används den inte på 1-1½ dygn så stannar den. Efter det måste den skakas rejält innan den vaknar till liv men sen tickar den på bra. Är det helt enkelt att energi inte kan lagras alls i en automat, att dom måste användas konstant för att fungera bra? :näsblod

skx009kc-2.jpg

Merovingian

Guest
Är det helt enkelt att energi inte kan lagras alls i en automat, att dom måste användas konstant för att fungera bra? :näsblod

Det finns särskilda lådor du lägger sådana klockor i. De vippar fram och tillbaks inuti så klockan håller sig uppskruvad.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Enligt detta inlägg, i länken nedan, sover han som inte hann 'köpa' klockan säkert bättre än han som hann.
http://www.network54.com/Forum/594638/thread/1270936931/Jag+har+r%E5kat+ut+f%F6r+ett+bedr%E4geri

Där ser man. För bra för att vara sant. Skulle aldrig betala handpenning på en sådan affär. Inte ens tusen kronor. Det fanns för många varningssignaler. I synnerhet priset samt att klockan var nyligen servad. Bara det kostar ca 6000 kr om jag inte är informerad fel. Varför klockan sedan är polerad om den endast används ett par gånger och förvarats i box är för mig en gåta. Bilden var uppenbarligen tagen från nätet och området där säljaren bodde enligt kartfunktionen tillhör inte stadens bästa (något som det säkert funnits förklaringar till om annonsören varit seriös i övrigt). Slog man mobilnumret på enoro eller hitta.se gick det antagligen till ett kontantkort. Man fick inte fram något namn eller adress som kunde styrka identitet eller bostadsadress.

En kompis till mig pratade med säljaren. Med tanke på att det tydligen var en skojare förstår jag inte hur han kunde undvika att blåsa även honom. Säljaren sa att klockan var såld. Vad jag vet kontaktades säljaren sen förmiddag/luchtid. Redan på lördag natt hade min kompis uppmärksammat annonsen och förberett mig på att åka och titta på klockan på hans vägnar eftersom jag bor lokalt.

Det skulle vara intressant att veta hur hur många annonsören blåste innan han själv eller Blocket tog bort annonsen. Vad jag minns var annonsen borta redan på söndagen.

Är det helt enkelt att energi inte kan lagras alls i en automat, att dom måste användas konstant för att fungera bra? :näsblod

Det finns automatur som klarar sig längre än andra. Tycker det låter som en rätt normal tid att den klarar ca ett dygn utan att användas. Uppger däremot instruktionsbok eller annan officiell information att klockan ska klara t ex tre dygn då är det uppenbart något som inte stämmer. Då får ni vända er till en klockaffär och be dem kontrollera klockan.

Last edited:

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Det finns särskilda lådor du lägger sådana klockor i. De vippar fram och tillbaks inuti så klockan håller sig uppskruvad.

Det är jag som använder klockan mest just nu, lånar den av honom. :) Ska ha den på hela dagen och sen se om den klarar natten. Klarar den natten så är det egentligen inget större problem. Tack för tipset om vipplåda. Ska undersöka idag. :tummenupp

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Behöver tips på klocka.

Är brandman och behöver något som är tåligt, analogt och har stoppur eller alarm.

Budget 1000-1500 :-

Kollat lite på traser, g-shock, luminox... Vad mer finns det?

Ös på med tips nu! :Bugar

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...