Köp av klocka/armbandsur

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Vi kan ju följa denna aktionen då år och skick verkar vara som din. Buy it now pris $5.495!

http://cgi.ebay.com/Omega-PRE-MOON-Speedmaster-Professional-Vintage-1968_W0QQitemZ330372710890QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item4cebbf81ea

Trevligt! Har dregglat lite efter den. Är inte säker på hur det funkar att leva med en orange klocka i längden...Är din svart eller orange?

Svarta - tror det är den enda man vill ha i längden. Har tänkt ha denna klocka länge. Fast den som är svart med orangea siffror är skitsnygg också. Men jag ville ha en stilren.

Nu är jag dock sugen som få på en Panerai. De är lite för dyra bara, finns inte så många begagnade att få tag på heller

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ringde Beso igår men han svarade inte, förberedde sitt deltagande i Antikmässa i Kronhusen (Gbg, idag o i morgon), funderar på att gå dit.

Var i stället inne hos urmakaren på Linnégatan som öppnade klockan och konstaterade att verket är ett "caliber 321".

Han erbjöd sig att byta glas, krona, tryckknappar och tätningar samt rengöra allt för 4 till 4,5 tusen. Väl använda pengar?

Definitivt. En vanlig service av en omega ligger vanligtvis på runt 3500-4000 förutsatt att inget större behöver bytas. Iallafall i Stockholm där jag frågat.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ringde Beso igår men han svarade inte, förberedde sitt deltagande i Antikmässa i Kronhusen (Gbg, idag o i morgon), funderar på att gå dit.

Var i stället inne hos urmakaren på Linnégatan som öppnade klockan och konstaterade att verket är ett "caliber 321".

Han erbjöd sig att byta glas, krona, tryckknappar och tätningar samt rengöra allt för 4 till 4,5 tusen. Väl använda pengar?

Du får nog räkna med att det kostar i den regionen. Går du till en officiell Omega återförsäljare som skickar ner klockan till Schweiz kostar det säkert lika mycket om inte mer. Du kan ju jämföra.

I dina kläder hade jag gått igenom klockan och därefter behållit den. Du har ju haft den sedan ny och vid det här laget är den avskriven för länge sedan. Om du har barn kan du ge den vidare till dem. Säkert mycket uppskattat.

Om du vill sälja klockan har du ju två val. Antingen säljer du den i nuvarande skick eller så låter du en urmakare gå igenom klockan och säljer den efteråt. Frågade du urmakaren på Linnégatan om vilket marknadsvärde klockan har beroende på klockans skick?

Jag såg att Beso även köper klockor. Skulle nog prata med honom också och därefter besluta om du ska gå vidare med att göra i ordning klockan eller ej. Han kan nog tala om för dig om det är värt att lägga ner pengarna om tanken är att sälja den efteråt. Han kanske rent av vill köpa den av dig.

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Visst

4105429206_97faf20c3a_b.jpg

Tvärnöjd med den, har kommit på att man ska fan köpa den klocka man vill ha - annars går man bara omkring o är missnöjd...

Har haft några andra omegas:

Två Seamaster professional
Speedmaster Reduced
Speedmaster X33
och nu Planet Ocean.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Visst

Tvärnöjd med den, har kommit på att man ska fan köpa den klocka man vill ha - annars går man bara omkring o är missnöjd...

Jag är inte mycket för armbandsur och slutade själv använda dom för över 10 år sedan men OM jag skulle börja ha en igen vill jag att den ska se ut så. Stilren och mycket snygg.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Förstår mig inte riktigt på det här med Ebaysäljarnas infernaliska vilja att få 100% 5-stjärninga "ratings". Eller, givetvis förstår jag att de vill ha bra omdöme, men då får de ju fanimej leverera och fullfölja affären/tjänsten på så sätt att de blir värda detta betyg.

Jaja, Singapore-snubben kommer nog få en femma när klockan väl är levererad om allt ser bra ut. Däremot kommer Citywatches UK få bra betyg för pris och deras tempo på att svara på mail, men att man ska behöva skicka mail själv efter 6 dagar för att fråga om betalningen kommit fram och om skiten blivit skickad, då förtjänas inga stora betyg. Inte ens när de bönar och ber om goda omdömen i efterföljande mail.

I-landsproblemen frodas på Internettet nowdays.

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Jag kör på denna. Inte så vanligt märke, men en av de äldsta tillverkarna av automatur. Från det bergiga landet som börjar på S såklart.

Gillar enkla, grova klockor i lite militär stil.

Fortis Flieger B42 day/date

930782406_40eb32e62a.jpg

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Orkar inte kolla 16 sidaor om du redan fått detta men:

När du hittat en klocka du vill ha, kolla med nån polare i utlandsstyrkan vad han kan beställa klockan för, där kan det finnas pengar att tjäna!
Mjaeä. Tack för tipset men Ebay känns lite mer nära till hands då utlandstjänstgörande människor inte direkt finns i min närhet...

Jag kör på denna. Inte så vanligt märke, men en av de äldsta tillverkarna av automatur. Från det bergiga landet som börjar på S såklart.

Gillar enkla, grova klockor i lite militär stil.

Fortis Flieger B42 day/date

930782406_40eb32e62a.jpg
Stilig! :tummenupp

Hublot-One-Million-Black-Caviar-A4RP-BB-1M-BLACK.jpg

* Case 18K white gold set with 322 black diamond baguettes (25.11 cts)
* Crystal Sapphire crystal with interior anti-reflection treatment
* Back 18K white gold with sapphire crystal, interior anti-reflection treatment
* Crown 18K white gold set with 13 black diamond baguettes (1.7 cts)
* Dial 18K white gold, set with 179 black diamond baguettes (5.48 cts), circular arc setting at 10:00 indicating the power reserve
* Hands Faceted, rhodium-plated diamond polished skeleton hands
* Movement Mechanical, manufactured, manual winding, flying Tourbillon 60 seconds, special execution HUB Solo T
* Dimensions Diameter: 13 ¼ ’’’ (Ø 30.00 mm)
* Thickness: 7.10 mm
* No. of components 148
* Number of stones 24 rubies
* Balance Gyromax regulating inertia-block
* Vibrations 21,600 A/h (3Hz)
* Tourbillon cage Ø 13 mm
* Power reserve 120 hours
* Strap Adjustable smooth natural black rubber with Hublot logo
* Clasp 18K white gold with cover set with 30 black diamond baguettes (3.5 cts),
18K white gold deployant
* Unique item (No shit...)

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ömmm...är det bara jag, eller vad är grejen med relativt dyra klockor?

Eller jobbar ni alla som börsmäklare? :hihi Jag överlever, men skulle ha svårt att prioritera en klocka för 30'...det är en klocka...jesus H christ (och 30 är väl småpotatis för den fartblinde klockfetischisten).

Fast å andra sidan hade jag kul på min gamla Mille, men kunde inte låta bli att handla 1098:a... :crash Men det är bra mycket ballare än någon underlig klocka endast insatta geeks har en aning om vad det är. ;)

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Förstår mig inte riktigt på det här med Ebaysäljarnas infernaliska vilja att få 100% 5-stjärninga "ratings". Eller, givetvis förstår jag att de vill ha bra omdöme, men då får de ju fanimej leverera och fullfölja affären/tjänsten på så sätt att de blir värda detta betyg.

Jaja, Singapore-snubben kommer nog få en femma när klockan väl är levererad om allt ser bra ut. Däremot kommer Citywatches UK få bra betyg för pris och deras tempo på att svara på mail, men att man ska behöva skicka mail själv efter 6 dagar för att fråga om betalningen kommit fram och om skiten blivit skickad, då förtjänas inga stora betyg. Inte ens när de bönar och ber om goda omdömen i efterföljande mail.

I-landsproblemen frodas på Internettet nowdays.

Anledningen är att de får betydligt lägre ebay-avgift om de har perfekt rating och säljer man dyra saker blir det snabbt stora summor i provision till ebay....

Absolut ett bra pris. 4-5kkr är standardpris för en service och skall du ha delar bytta brukar det springa iväg ett par tusen till....

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Eller jobbar ni alla som börsmäklare? :hihi Jag överlever, men skulle ha svårt att prioritera en klocka för 30'...det är en klocka...jesus H christ (och 30 är väl småpotatis för den fartblinde klockfetischisten).

Fast å andra sidan hade jag kul på min gamla Mille, men kunde inte låta bli att handla 1098:a... :crash Men det är bra mycket ballare än någon underlig klocka endast insatta geeks har en aning om vad det är. ;)
Ett armbandsur är ett av ganska få smycken som en man kan bära till vardags.

Om en Breitling är en 1098 så är min väl begagnade och ganska skabbiga Omega en bättre begagnad Monster 600.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS

njae det ar val inte sa svart att forsta? folk har olika intresse och prioriteringar(sager man prioriteringar?)

jag kanner folk som koper sprillans nya bilar och motorcyklar, medans de oxo sitter pa huslan! det tycker jag ar mycket konstigare

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Mina klockaffärer har faktiskt varit rätt bra affärer, man gör inte nån större förlust om man köper "rätt" klockor. Jag har t.o.m gjort lite vinst på några klockor.

Som sagt tidigare, de enda smycken en riktig man har (min egen personliga uppfattning) är vigselring och en schysst klocka.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA