Här är en av dom absolut snyggaste klockorna man kan köpa & den går att BADA med...
Sån ska jag köpa i Thailand i januari, he, he.
Här är en av dom absolut snyggaste klockorna man kan köpa & den går att BADA med...
Varför i hela friden skall du sälja din nuvarande? (Vilken det nu är)
Klocka är på livstid!
Därför man skulle vilja ha en vintage med läderband. Billigare i inköp och mer variation. Sneglar faktiskt även på en Datejust. Lite liten kanske men en riktigt klassisk och proper klocka.
Var köpte du ditt Nato stap?
Omega har inte nått samma kultstatus som gamla Rolex sportklockor. En Omega Costellation från tidigt 60- tal kostar inte särskilt mycket begagnade. Man får en otroligt fin klocka för pengarna. Den är snygg att bära vid olika tillfällen både till vardags och vid finare tillställningar. Klockan på bilden tillhörde min farfar. Det enda jag gjort var en service och köpte ett nytt armband i strutsskinn. Höjde intrycket av klockan otroligt mycket.
Rolex Datejust är också en klassisk modell som hängt med länge. De lite äldre med plexiglas ger mer karaktär till klockan än de lite senare varianterna med safirglas. Oavsett vilken modell du själv föredrar är det ett utmärkt val. Välj ett presidentarmband om du tänker ha klockan många år. I vissa tider tycker man att det ser lite gammaldags ut, men i längden tror jag att det är en vinnare på just den modellen.
Till vardags bär jag en Rolex Submariner 5513 från 1962. Den har redan fått sin patina och man behöver inte vara rädd för att den ska få lite fler blessyrer än den redan har. Vill man variera sig kan man byta ut länkarmbandet mot ett nato strap.
Det finns massor av ställen på internet som säljer Nato straps. Jag vidarebefordrade en länk (nedan) till en vän som gjorde en beställning sist. Det är troligtvis där jag gjorde min beställning. Du bör ha koll på hur många mm brett det ska vara för att passa din klocka. Finns många olika färger och stilar att välja mellan. De är väldigt slitstarka. Beställningen gick snabbt och smidigt. Köp ett par stycken när du ändå beställer. Själv har jag tre stycken. Ett svart, grönt och nato färgat (exakt samma som Bond använde i en tidig Sean Connery film).
En fördel som jag ser med Nato straps är att det inte är lika uppenbart att man bär en Rolex klocka. Det ser lite slappare ut.
T ex.
http://www.rltwatches.co.uk/
En fördel som jag ser med Nato straps är att det inte är lika uppenbart att man bär en Rolex klocka. Det ser lite slappare ut.
Jättefin Constellation! Hur funkar den, drar den sig nåt? Och vet du hur din farfar och ev far har skött den? Service osv? Jag tänker på om det är en stryktålig klocka eftersom man köper grisen i säcken lite när det gäller så gamla ur.
Tackar! Men, de banden ser ut att bara vara grå/svarta dva inte ha de röda linjerna.
Tackar! Men, de banden ser ut att bara vara grå/svarta dva inte ha de röda linjerna.
Problemet jag har är att de flesta som säljer på nätet inte skickar till Thailand och jag orkar inte fråga om någon kompis kan att emot paketet i Sverige för att sedan skicka det till mig.
Var det något mer som du väldigt-gärna-ville-berätta? Inte? Bra. Det står nämligen uttryckligen att de vill att beställningar utanför Europa&USA sker med Paypal via Ebay. Eftersom att du inte var medveten om den möjligheten så plockade jag fram ebaylänken till er båda.Samma företag som jag bifogade i min sista länk, verkar skicka över hela världen enligt ebay annonsen dessutom, vilket man även gör från sin hemsida i länken jag bifogat.
Fråga: Hur enkelt byter jag en stållänk mot textilband?
Rolig historia om klockbandet !! Tillverkningskostnaden lär vara sjukt låg, bra marginal på den produkten, bara att gratulera tillverkarna
Fråga: Hur enkelt byter jag en stållänk mot textilband?
Verkar logiskt, tackByte på en klocka jag hade för massa år sen, då tog jag bara en väldigt tunn skruvmejsel och drog spärren som sitter på "pinne" som håller länken åt sidan, sen sätter du bara tillbaka "pinnen" och trär under textilbandet, klart
Och tack till dig också!Du plockar av länken med ett smalt föremål genom att trycka in det i det lilla hålet du kan se. Sätt tillbaka pinnen igen. Bandet trär du sedan igenom. Det en väldigt enkel operation.
Det finns ingen anledning att vara otrevlig tycker jag. Du bifogade en ebay annons. Jag bara påpekade att det var samma företag bakom den som länken jag bifogade. Hur kunde jag veta att du redan visste det? Stod "free worldwide shipping" på båda ställena. Jag kommer inte att beställa bandet i fråga och fördjupade mig inte närmare om att de hade önskemål att man beställde genom ebay.
Lycka till med bytet av länk till nato- band.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|