Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Jaha.... Man ska inte läsa den här tråden. Hur länge kunde jag hålla mig. En timma?
Sprintade ut på stan, det blev en TAG Heuer Grand Carrera till slut. Dock ingen Calibre 17 utan en mer normal Calibre 6. Stilren och snygg, det gillar jag, även om Calibre 17 måhända är ÄNNU snyggare - dock med funktioner som jag ändå aldrig kommer att använda, och ett pris därefter. Det fällde avgörandet. Har man måhända blivit klok och eftertänksam på gamla dar?
Grattis till en fin klocka.
En kompis till mig köpte re edition 1964 Carrera när de släppte i slutet på 90- talet och Tag Heur började komma tillbaka. Ångrar lite idag att jag inte köpte en själv. De var inte så dyra och har stått sig bra begagnade. Jack Heur edition som de släppte 2005 var också riktigt fin. Här om året tittade jag lite på en Monza och sedan även på Monaco när de släppte Tag Heuer Monaco 40th Anniversary Edition.
En annan fin klocka om man gillar anknytning till motorsport är Tudor Heritage Chrono. Föredrar det strap som ingick i köpet.
Rolex Daytona hypen blev tillslut för stor. Föga oväntat. Det är en gammal "Paul Newman" edition man ska ha eller möjligtvis den som tillverkades fram t om slutet på 90 talet med Zenit urverket (16520). Sedan gick det inflation i Daytona vilket syns på priserna på begagnatmarknaden.