Tackar. fast frågan är kanske om det inte snarare handlar om en besatthet än ett intresse.Hoppas att dina förutsättningar ändras så att du har möjlighet att köpa dig en fin klocka. Det unnar jag alla med ett genuint intresse för något.
Vi har ett sommarställe uppåt landet och mitt tips till dig är att kolla på gårdsaktionerna som brukar förekomma där uppe där man säljer ut dödsbon. Kolla även på aktionerna som annonseras ut lokalt. Har sett att det säljs en del fina klockor från Omega. Brukar inte kosta så mycket. Tyvärr inte sett någon Rolex till salu, men det skulle inte förvåna mig om det förekommer. Med det sagt får nog ändå säga att det blir allt mer sällsynt att hitta fynd på vissa typer av objekt helt enkelt för att många aktioner är uppkopplade mot nätet där folk kan sitta och ge bud vilket driver upp priser även på marknader där man inte har koll.
Med tanke på alla kopior på klockor bör man nog i huvudtaget vara försiktig om man hittar något på en loppis. Så oupplyst är folk generellt sätt inte. Det skulle i så fall vara någon som tror att klockan deras släkting ägt var en kopia, men hur stor är den sannolikheten? När jag var i Marrakech sprang jag på en handlare som sålde lite kuriosa. Bland annat hade han ett par klockor till salu och de var prissatt ungefär som här hemma.
Helt i guld vet jag inte om det skulle vara något för mig. Men kanske en guld/stål-modell skulle fungera. Där boetten är i rostfritt stål medan bezel, krona, visare och ringarna runt timmarkeringarna är guld. Och armbandet är guld i mitten och rostfritt stål på kanterna. Rolex kör väl mest med borstat guld (iaf på större ytor på t.ex. Submariner), så det ser ju lite bättre ut än om det är polerat som mormors finsmycken.Har aldrig varit intresserad av guldklockor. Är det inte äkta guld känns det som man försöker lura sig själv, och skulle det vara äkta, så är det för att man äger ett par pizzerior.
Men så råkade jag stöta på denna bilden,
[bild]
Åhelvete va snyggt med en guldrolle på grönt nato!!
Jag vill ha
Men jädrar anåda i min lilla låda, den butiken hade ju gökur också! Ett sånt borde man kanske ha. En väggklocka sitter liksom aldrig fel. Kanske skulle dammsuga Blocket och Tradera och kolla vad man kan komma över billigt.Köpte mig en cool klocka ist för en dyr denna gången . http://www.thewebbazar.it/663-160-large/tawatec-eodiver-tactical-green-h3-tritium.jpg
Tritium tuber .. lyser upp tillräckligt för att hitta nappen mitt i natten
Min Oris ger ledljus om det är helt mörkt.
Nja, gökuren hade inga självlysande visare. Och skulle de haft det så vore nog inte det vad man störde sig mest på.jag bara snodde bilden därifrån klockan köpte jag på Ebay .. Väggur med tritium kan va coolt, men kanske lyser upp för mkt
Det är till att ha solglasögon på sig när man ska kolla vad klockan är då?På tal om ur som lyser upp lyfter jag ett 3 år gammalt inlägg...
Ja, 3500kr lät som lite väl mycket för en service en klocka med ett enkelt ETA-urverk (vilket det är iaf i Lagunaren om jag inte är ute och seglar) utan speciella komplikationer. Det kan ju iofs bero lite på vad som ingår i servicen. Till det där priset är det nog med polering av boetten och eventuellt stålarmband och provtryckning och lite sånt. Vill du skippa poleringen går det nog att få billigare. Kolla vilka urmakerier som finns i närheten och ring runt och hör vad de vill ha. Du kan även kolla med de som ligger lite längre bort för en del tar på sig jobb där kunden skickar in klockan.Jag har en View attachment 372864View attachment 372863 glycine lagunare, båda i behov av service. Min lokala bandit vill ha 3500 riksdaler STYCK för service, så de ligger fint i skåpet och väntar. Lite tråkigt kan man tycka, men jag känner att jag inte vill pynta i 7000 spänn i att få två gamla repiga klockor att funka. Finns det nånstans man kan få det fixat betydligt billigare, eller är nån här intresserad av att köpa dem i befintligt skick ?
Just därför man smaskar dit ett natoband istället! Jag tycker iallafall att det tonar ner klockan tillräckligt för att kunna bära den som folk!Helt i guld vet jag inte om det skulle vara något för mig. Men kanske en guld/stål-modell skulle fungera. Där boetten är i rostfritt stål medan bezel, krona, visare och ringarna runt timmarkeringarna är guld. Och armbandet är guld i mitten och rostfritt stål på kanterna. Rolex kör väl mest med borstat guld (iaf på större ytor på t.ex. Submariner), så det ser ju lite bättre ut än om det är polerat som mormors finsmycken.
Fast det känns ju ändå lite... sisådär... med guldrolex.
Klockan är en Steinhart Ocean One och bandet kommer från min nya favvo www.crownandbuckle.comSnyggt! vad är det , vad kostade det & var köpte du?
Undrar om jag inte såg en sån på tradera för lite sen.. Dom brukar inte vara billiga... Men väldigt coola!
Oj, ett riktigt gökur som farmor hade !
Har precis lagt en beställning på ytterligare en Steinhart ur Oceanserien Var ska det sluta!!
Gött, "Vintage Military" eller ?
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |