Själv köpte jag en Oris diver.. så jävla grym klocka! Rekomenderas vaaarmt.
Sure =)
Kul med Oris.. skriker kvalitet och trots att dessa är relativt okända i Sverige så hajjar folk som gillar klockor till när de ser den
View attachment 373227
Det var menat att citera javaguru som uppenbarligen hade för stora handleder för en oris-diver.Inte så stora, men spring in på fredmans ur om du kan och testa.
Det speciella med dessa är att de är 44mm i basen mot armen men bara 42mm i glaset. Det gör att även vi utan breda armar kan bära en fet klocka =) Den ser inte stor ut även om den är 44mm.
En Breitling i 44 ser enooorm ut jämfört med denna.
Som sagt, rekomenderas starkt. Finns en brutalt snygg Oris om du har lite bredare armar och kan bära denna.
ORIS DIVER CARLOS COSTE LIMITED
Inte så stora, men spring in på fredmans ur om du kan och testa.
Det speciella med dessa är att de är 44mm i basen mot armen men bara 42mm i glaset. Det gör att även vi utan breda armar kan bära en fet klocka =) Den ser inte stor ut även om den är 44mm.
En Breitling i 44 ser enooorm ut jämfört med denna.
Som sagt, rekomenderas starkt. Finns en brutalt snygg Oris om du har lite bredare armar och kan bära denna.
ORIS DIVER CARLOS COSTE LIMITED
![]()
Det var menat att citera javaguru som uppenbarligen hade för stora handleder för en oris-diver.
Jag har testat en kompis oris ( http://www.uret.se/oris-divers-svart-stal-o47-mm-p-18811.html ) men det ser bara löjligt ut på mig.
Men jag förstår vad du menar med att ringen gör att den känns mindre!
Jaha sorry nu ser jag Javagurus inlägg .. hade helt missat det haha
Javaguru: Har en polare som är riktigt stor, närmare 2 meter och bygger. Har går med en sån som Conrad länkade till. 47mm plus krona. Den ser riktigt fet ut. Dels också pgr av höjden på den också. Prova den på handen så blir det jobbigt för plånboken =)
Betydligt roligare klocka att äga än Breitling eller Omega som är sönderkopierade och varannan fjortis har på armen ^^
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |