Köp av klocka/armbandsur

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Man måste ha en G-shock i samlingen också!!
Är ju lite sugen på denna då... Tror jag ska sälja av ett par jag inte använder så ofta och skaffa den istället! :banana
image.jpg

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Men för helvete, det här är ju ett hojforum, det ska klart vara coolfiber.
Robert Kubica limited edition.Kubica1.jpg

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Själv köpte jag en Oris diver.. så jävla grym klocka! Rekomenderas vaaarmt.

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Sure =)
Kul med Oris.. skriker kvalitet och trots att dessa är relativt okända i Sverige så hajjar folk som gillar klockor till när de ser den :)
2012-04-22 22.03.04.jpg

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Inte så stora, men spring in på fredmans ur om du kan och testa.
Det speciella med dessa är att de är 44mm i basen mot armen men bara 42mm i glaset. Det gör att även vi utan breda armar kan bära en fet klocka =) Den ser inte stor ut även om den är 44mm.
En Breitling i 44 ser enooorm ut jämfört med denna.

Som sagt, rekomenderas starkt. Finns en brutalt snygg Oris om du har lite bredare armar och kan bära denna.

ORIS DIVER CARLOS COSTE LIMITED
oris_carlos.jpg

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Det speciella med dessa är att de är 44mm i basen mot armen men bara 42mm i glaset. Det gör att även vi utan breda armar kan bära en fet klocka =) Den ser inte stor ut även om den är 44mm.

Som sagt, rekomenderas starkt. Finns en brutalt snygg Oris om du har lite bredare armar och kan bära denna.

Det var menat att citera javaguru som uppenbarligen hade för stora handleder för en oris-diver. :)
Jag har testat en kompis oris ( http://www.uret.se/oris-divers-svart-stal-o47-mm-p-18811.html ) men det ser bara löjligt ut på mig. :)
Men jag förstår vad du menar med att ringen gör att den känns mindre!

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Ja 47mm ser inte bra ut om man inte är stoor. Däremot Divers date 44mm fungerar på nästan alla :)
Men den du länkar till måste man fan vara jäkligt stor för att den ska se för liten ut ^^

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Jaha sorry nu ser jag Javagurus inlägg .. hade helt missat det haha

Javaguru: Har en polare som är riktigt stor, närmare 2 meter och bygger. Har går med en sån som Conrad länkade till. 47mm plus krona. Den ser riktigt fet ut. Dels också pgr av höjden på den också. Prova den på handen så blir det jobbigt för plånboken =)
Betydligt roligare klocka att äga än Breitling eller Omega som är sönderkopierade och varannan fjortis har på armen ^^

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
På tal om storleken på
Oris tog jag en jämförande bild mellan min
Oris och min Seamaster.

Jag gillar min Oris. :)

Bifogat

• uploadfromtaptalk1352917048489.jpg
    uploadfromtaptalk1352917048489.jpg
    123.6 KB · Visningar: 144

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha

oris_carlos.jpg

Najs! Vad kostar en sån?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det var menat att citera javaguru som uppenbarligen hade för stora handleder för en oris-diver. :)
Jag har testat en kompis oris ( http://www.uret.se/oris-divers-svart-stal-o47-mm-p-18811.html ) men det ser bara löjligt ut på mig. :)
Men jag förstår vad du menar med att ringen gör att den känns mindre!

Jag har inte sett dessa större orisar.. vissa ser bra ut. Kvalitén syns till och med på bild. Hade jag haft 17 lax i bakfickan så hade jag lätt övervägt en oris som den ovan

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jaha sorry nu ser jag Javagurus inlägg .. hade helt missat det haha

Javaguru: Har en polare som är riktigt stor, närmare 2 meter och bygger. Har går med en sån som Conrad länkade till. 47mm plus krona. Den ser riktigt fet ut. Dels också pgr av höjden på den också. Prova den på handen så blir det jobbigt för plånboken =)
Betydligt roligare klocka att äga än Breitling eller Omega som är sönderkopierade och varannan fjortis har på armen ^^

Definitivt .. just nu har jag fått igång min glycine igen och beställt nytt armband till den. Funderade på att köpa en ny Davosa http://clockmaker.com.au/w/d01_2.jpg

...i stället för att serva mina befintliga. Det skulle kosta ungefär lika mycket :p
Känns inte som jag vill lägga mer då jag råkar stöta till mina klockor ganska ofta . Sugen blir man dock ..

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
oris-743-7609-8454-MB_MED.jpg Oris urverken verkar vara modifierade Selitta urverk, och då tycker jag inte att ett pris på 16k är särskilt motiverat. Man får en Fortis med Valjoux7750 urverk för det priset. Men visst, man kan inte sätta ett pris på design. 597_10_11m.jpg

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
För att bumpa denna tråden lite, så ska jag berätta lite om min obestämdhet.. Jag e sugen på en ny klocka. Jag gillar idén med schweizisk automat, men inte de hutlösa priserna. Därför har jag hållit mig under 10k när jag köpt klockor, och då blir det den enklare varianten med ETA2824 urverk. Nu denna gången är jag lite tveksam till att köpa en till schweizisk automat som till ex. den där Davosa ovan, speciellt efter att ha sett några ÖVERSNYGGA kvartsur. Jag lutar nog mest åt dessa i kväll. Jag börjar med en Orient som ser ut som en juvel:
itop_pict03_on_Snapseed.jpg http://www.ebay.com.au/itm/NWT-ORIE...B-TT10002F-TT10002H-Retro-Watch-/271095314363 ca 1300 hem till dörren.

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...