Köp av klocka/armbandsur

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Casio ser schysta ut. Och de brukar ha ett lågt pris. Men de känns ofta ganska billiga också. Särskilt tycker jag att stålarmbanden brukar vara rassliga och glappa eller att sekundvisare.
...
Jo, metallarmbanden kändes lite rassliga på båda de jag visade. Nästa gång jag köper en Casio blir det med nån form av silikon eller läderarmband. Läderbandet på den första klockan jag visade var förstklassigt.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har bara hört på annat håll att kvalitetskontrollen kan vara lite sådär..
Dessutom verkar det som att dom urtavlorna man designar själv blir "platta"... dvs, ingen lysmassa, inga upphöjda timmarkeringar, och att färgerna inte stämmer helt med verkligheten...
Har inte provat själv, men hänger på ett annat forum en del där det har snackats lite om few.com
Att det inte är någon lysmassa eller att det inte är upphöjda timmarkeringar hade jag nästan listat ut, det finns inga val för de sakerna när man designar en egen urtavla. Men att det är lite bristande kvalitetskontroll och dessutom blir lite skeva färger (vilket ändå är något som man inte ska bli förvånad över) i kombination med brist på lysmassa eller upphöjning av timmarkeringar gör ju att det känns som att det finns en viss risk att man sitter där med något som ser ut som en billig reklamklocka tillslut.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jo, metallarmbanden kändes lite rassliga på båda de jag visade. Nästa gång jag köper en Casio blir det med nån form av silikon eller läderarmband. Läderbandet på den första klockan jag visade var förstklassigt.
Ja, de hade ju verkligen gjort helt rätt val med ett svart läderarmband med röda sömmar på den klockan. Jag tror inte att t.ex. svartmålat stålarmband hade blivit lika snyggt.

Ser att lite av mitt inlägg tyvärr hade försvunnit, så jag åtgärdade det.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jo, tyvärr var inte mekanismen lika välgjord ..
Vad säger ni, vad e tawatec-en värd? Har inte fått några bud ..
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
hmm, nu blev jag hooked på steinhart :/ Retar mig lite på deras "limited water resistance" och vad fan 30 meter betyder. "NO SHOWER" wtf .. Det e nog lite överdrift, 30 meter vaddå, rakt fram ?
Va? 30M? Vart hittar du det?


Edit: Jaha, de hade andra klockor än dykare. Man kanske är lite insnöad... :rodnar
30m = klarar antagligen ett lätt regn, absolut inte att doppas i vatten
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Det diskuteras på nåt klockforom å där sa de att det stod 30m på dessa klockor med limited wr
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top