Köp av klocka/armbandsur

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Såg denna i nya Bournefilmen....:kär

Edit: kollade upp priset... Rek.pris 313.400 kr :rodnar:3freak:4skrika

"Ever the daring and bold leading man, Jeremy Renner's character, Aaron Cross, dons an IWC Pilot's Watch Double Chronograph Edition TOP GUN (Ref. IW 379901), exemplifying perfectly the thrill-seeking lifestyle of an elite agent. The watch case, with its 46-millimeter diameter, is made of black high-tech ceramic; the crown, push-buttons and back cover are made of matte grey titanium. "

View attachment 374024

sjukt pris ..
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
View attachment 374025

En enl mig, suunto´s snyggaste och mest prisvärdaste klocka.


-Altimeter with altitude log memory and altitude difference measurement
-Barometer with storm alarm and weather trend indicator
-Automatic Alti / Baro switch
-Compass with semi automatic calibration and a digital bearing
-Depth meter
-Multiple watch, date and alarm functions with dual time and countdown timer
-Sunrise/Sunset times for over 400 locations worldwide
-Digital thermometer
-Menu based user interface in English, German, French and Spanish
-Available in a range of styles
-Accessory straps
-User-replaceable battery

http://www.ebay.com/itm/SUUNTO-CORE...000?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item416e6ff040

undrar hur min fru skulle ta det om ist för en dykdator fick en sån
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Om din fru vill ha en dykdator så ska du nog köpa en dykdator istället. Dykdatorn räknar ju ut ytintervall mm man ska ha mellan dyken, vilket är bättre än att räkna ut ytintervall via "lathunden för ytintervall", du är säkert oxå dykare med tanke på att din fru är det, så du förstår nog vad jag menar.
Men, du har tur, för suunto gör sjuuukt bra dykarklockor oxå ;)
De kanske är lite dyrare, men de suunto-dyk-uren jag sett är sjukt fina.


http://www.ebay.com/itm/SUUNTO-Vype..._Scuba_Diving_Snorkelling&hash=item3f1d63f740
http://www.ebay.com/itm/SUUNTO-D6i-...446?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a26aa3576
http://www.ebay.com/itm/New-Suunto-...285?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a26b9bd65
http://www.ebay.com/itm/SUUNTO-D4i-...786?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27cd967762
http://www.ebay.com/itm/SUUNTO-D4-S...944?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e75167148
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
aha, lathunden, en inplastad matris med massa siffror :p
Nej, jag har inget intresse av dykning - det e ju boring, man kan inte wheela, bränna gummi, och göra fuck-you burnouts :p ..

Ok, jag förstår, det e lite mer komplext .. Tack för länkarna, ska VB;a de till henne
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Ja precis, en sån här:
padi_rdp.jpg


Klockan räknar mer ut exakt, så att man inte behöver vara uppe så länge innan nästa dyk. Lathunden räknar ut ytintervallen och man räknar alltid på det djupaste du varit nere på, men har man bara varit nere på 30m under några sekunder och sedan gått upp till 10m igen så är det vääääldigt stor skillnad på ytintervall, vilket klockan håller koll på, så ge henne en dykarklocka, hon kommer nog bli väldigt glad!

Man kan bränna gummi på sommaren, peka fuck you åt kameran och ha kul, sen drar man till thailand och dyker på vintern =)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Bestämde mig för att behålla den. Har redan några anmärkningar : 1. ringen klickar om man drar och trycker på den. Det känns sådär ..
2. Luminovan e inte C3 hela urtavlan,bara visarna .
3. Mjukt stål i boetten har redan lyckats med en knappt synlig repa

Annars en klocka med bra vikt och taktil feedback. Prisvärd som ingen annan

Nån som vill byta ett rod-svart natoband mot ett grönt?
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1354748992697.jpg
    uploadfromtaptalk1354748992697.jpg
    48.9 KB · Visningar: 183
Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Ett tips till alla som är trötta på era klockarmband. Gör ett eget av paracord (fallskärmslina), finns en uppsjö av olika färger och stuk på hur man kan göra, även filmer på hur man gör dem. Själv sitter jag och pysslar med paracord ibland när jag är rastlös och det går att göra rätt nice saker..

IMG_56911.jpg

SS-WATCH-2.jpg
yellow-black-watchband.jpg
663255d1332789574-reduced-casio-amw320b-1av-custom-paracord-band-dscn39741024x774.jpg
8103795714_f761d89822.jpg
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Bestämde mig för att behålla den. Har redan några anmärkningar : 1. ringen klickar om man drar och trycker på den. Det känns sådär ..
2. Luminovan e inte C3 hela urtavlan,bara visarna .
3. Mjukt stål i boetten har redan lyckats med en knappt synlig repa

Annars en klocka med bra vikt och taktil feedback. Prisvärd som ingen annan

Nån som vill byta ett rod-svart natoband mot ett grönt?

Blev skillnad med Nato-bandet, nu ser den precis lagom ut i min smak. Dock tråkigt med nackdelarna du nämner :(
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ett tips till alla som är trötta på era klockarmband. Gör ett eget av paracord (fallskärmslina), finns en uppsjö av olika färger och stuk på hur man kan göra, även filmer på hur man gör dem. Själv sitter jag och pysslar med paracord ibland när jag är rastlös och det går att göra rätt nice

Snyggt!
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Jag kan nog leva med det ..

Synd för dig.. Jag har ju två stycken, och inga av problemen du nämner. Eller nja, visarna lyser starkare än urtavlan, men det beror på att det är mer lysmassa i visarna (tjockare lager) än att det är olika sort..
Klickande vridring är ett problem som nämnts på andra forum, men å andra sidan så har kundtjänsten fått mycket bra beröm. Om du orkar vill säga...
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Jag kan nog leva med det ..

Synd för dig.. Jag har ju två stycken, och inga av problemen du nämner. Eller nja, visarna lyser starkare än urtavlan, men det beror på att det är mer lysmassa i visarna (tjockare lager) än att det är olika sort..
Klickande vridring är ett problem som nämnts på andra forum, men å andra sidan så har kundtjänsten fått mycket bra beröm. Om du orkar vill säga...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top