Jag antar, eftersom du nämner just min klocka, att du redan övervägt den, men jag tänkte att jag ju ändå kan passa på att flika in med en liten uppdatering om min traser
Jag har nu haft min Traser i lite över fyra månader, och under tre av dessa har jag släpat klockstackaren genom precis all den oländiga terräng och det hårda arbete som GMU erbjuder. Klockan har skött sig exemplariskt och har klarat sig i princip helskinnad genom strapatsen, förutom något litet skrapmärke i den svarteloxerad finishen är den fortfarande som ny. Glaset har inte en endaste repa exempelvis, och funktionen på klockan är det inget fel alls på. Den har överlevt med bravur, trots att den suttit på min handled genom både värngrävning, hinderbanelöpning, tung materieltjänst och fan och hans moster. Den håller tiden, tidtagningen funkar i ur och skur, den är bekväm att bära och känns liksom "gedigen". Verkligen inget plastigt med den här klockan, den känns som om den är helt solid (men så är den ju också gjord i rostfritt i princip rakt igenom).
Tritiumbelysningen är helt klart det bästa med hela klockan, det är precis så bra och praktiskt som jag föreställt mig och jag är supernöjd med att ha propsat på att just den funktionen skulle finnas på min tilltänkta klocka. Det är helt enkelt helt suveränt att du bara behöver slänga ett snabbt ögonkast på klockan, oavsett tidpunkt eller hur länge det varit mörkt, och den lyser precis så lagom att du ser tiden utan att ljuset stör dina eventuellt nyvakna ögon. Vaknar du mitt i natten och undrar vad klockan är behöver du bara vrida handleden lite lätt och se efter, inga knapptryck, inga problem med lume som slutat lysa, det bara funkar. Så tja, hittar du inget annat som du blir mer sugen på så kan jag verkligen rekommendera en sån här
Köper du den i staterna kostar den knappa fyra papp, ink frakt och importavgifter (amazon).
edit: Såg nu att du hittat en klocka, doh...
Grattis till köpet!