Köp av klocka/armbandsur

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Sån här beställde jag i somras, är grymt nöjd.

2013-tissot-motogp-watches-out-4.jpg


Snygg som fan! :tummenupp
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Dags att uppdatera lite.
Fortfarande nöjd med valet utav att köpa mej en Breitling.
Klockan bärs oftast 24h och är med när jag mekar, jobbar i skogen, skyttebanan eller är ute på tjänsteresa.
Den duger till allt och går väldigt exakt.

Det jag inte gillar är att gångreserven oftast inte är mer än 16-20h. Ska vara 40h och lämnade in den för det, men fick den i retur UA.
Helt klart ett störande moment när man väl tar av sig klockan för att tex meka hela kvällen.
View attachment 394313

Tycker det låter märkligt att de inte ansåg gångreserven som något fel..? Hade dom några argument? 40h är väl specat både i Breitlings kaliber och basverket 2824-2...
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Tycker det låter märkligt att de inte ansåg gångreserven som något fel..? Hade dom några argument? 40h är väl specat både i Breitlings kaliber och basverket 2824-2...

Fick inga argument, mer än att dom testat gångreserven och den var mer än 40h, Snitt 44.
Så det är säkert jag som är för stilla eller nått... Hur som så upplever jag den som för kort.
Nåja får ta det nästa gång den ska in... Om 5år.
 

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
västerås
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
32105100-30.jpg Jag köpte en Omega Speedmaster nu i höstas som första "seriösa" klocka (alla tidigare var mer "prenumerera på 5 nr och få en klocka" klocka:tummenupp). Är mycket nöjd med den, framförallt av tyngden trots att den inte är en fullstor 41a, utan en lite tajtare 39a. Måste dock skaffa mig en watchwinder...
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
View attachment 394368 Jag köpte en Omega Speedmaster nu i höstas som första "seriösa" klocka (alla tidigare var mer "prenumerera på 5 nr och få en klocka" klocka:tummenupp). Är mycket nöjd med den, framförallt av tyngden trots att den inte är en fullstor 41a, utan en lite tajtare 39a. Måste dock skaffa mig en watchwinder...

Riktigt stilig! 39mm är the way to go tycker jag! :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fick inga argument, mer än att dom testat gångreserven och den var mer än 40h, Snitt 44.
Så det är säkert jag som är för stilla eller nått... Hur som så upplever jag den som för kort.
Nåja får ta det nästa gång den ska in... Om 5år.
Den angivna tiden för gångreserven är nog angiven under optimala förhållanden. Alltså när klockan varit i en winder eller liknande och sedan hela tiden befinner sig i en jämn temperatur på en i förväg specad nivå.
 

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
Är sugen på en Suunto klocka, vilken ger mest bang for the buck??

Har inget som helst användning av klockan så som den skall användas utan den är för mig bara ett smycke, möjligt att jag tar med den ut i löpspåret någon gång, men oftast kommer den att användas på kontoret.
Med det inte sagt att coola features inte är värda att betala lite extra för. :yoparty

Vad ska jag tjöpa?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Den ligger ett par tusenlappar över klockade du länkade till men kan kanske ändå vara värd att fundera över.
http://www.klockgiganten.com/?contentpage=showproduct&kategoriid=294&id=2043
Oris är ett förhållande okänt märke på den svenska klockmarknaden. När folk i allmänhet pratar om kvalitetsur benämns märken som Rolex, Omega och Breitling. Orisen jag länkade till är helautomatisk med ett urverk av hög kvalitet.

Mitt heta tips för idag! :tummenupp

Väckarklocka ;)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Är sugen på en Suunto klocka, vilken ger mest bang for the buck??

Har inget som helst användning av klockan så som den skall användas utan den är för mig bara ett smycke, möjligt att jag tar med den ut i löpspåret någon gång, men oftast kommer den att användas på kontoret.
Med det inte sagt att coola features inte är värda att betala lite extra för. :yoparty

Vad ska jag tjöpa?

Alltså såhär efter någon månads användande så rekommenderar jag inte den om du bara ska ha den på kontoret, den är stor som en frukostfralla att ha på armen och har man då som jag lite spensliga armar, så ser den gigantisk ut.

Knapparna är lite okänsliga till följd av vädertätningen, jag kände på en garmin i samma prisklass och de knapparna var faktiskt bättre.

Annars är jag nöjd med min (Vector HR).
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
för att va plastklockor tycker jag Suunto har riktigt bra materialskänsla. Det känns som kvalitetsplast.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
På tal om plastklockor...
http://www.swatch.com/se_sv/sistem51.html
En automat med 90 timmar gångreserv, och ska leva i 10-20år utan behov av service (enligt någon uppgift). Har inte sett något pris men det verkar handla om kring tusenlappen eller dyrare.

Och på tal om Swatch så har de nu en serie dykare till vettiga priser. Har nästan varit lite sugen på att skaffa en att ha när jag cyklar i skogen. Min Casio är lite tung och otymplig, även om den sitter på ett natoband.
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
För lite bilder i tråden!

Helson Shark Diver
image.jpg

Steinhart Ocean Vintage Military
image.jpg

Armida A8
image.jpg

Maranez Layan
image.jpg

Rolex 14060 Sub
image.jpg

image.jpg

Trevlig fredag på er!
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
På tal om plastklockor...
http://www.swatch.com/se_sv/sistem51.html
En automat med 90 timmar gångreserv, och ska leva i 10-20år utan behov av service (enligt någon uppgift). Har inte sett något pris men det verkar handla om kring tusenlappen eller dyrare.

Och på tal om Swatch så har de nu en serie dykare till vettiga priser. Har nästan varit lite sugen på att skaffa en att ha när jag cyklar i skogen. Min Casio är lite tung och otymplig, även om den sitter på ett natoband.

Bra tips, tack!
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Beställde mig en Citizen Promaster Carbon i Fredags, har letat ny klocka ettag nu och föll pladask för denna som ersättare till min gamla Promaster Aquamount Titanium. :)

JY0075-54E.jpg
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
För lite bilder i tråden!

Trevlig fredag på er!
Du skulle inte kunna lista klockorna? Jag som inte är så haj ser inte vad det är för några. Ja, förutom Rolexen, nu har jag något att sukta efter när jag blir stor, en Submariner eller två Seamaster... :3freak
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top