Vostok-Europe går på 4-5k
Nja, jag målade kanske upp det problemet som lite större än vad det är. Men de kan t.ex. måla gula timmarkeringar på urtavlan för att det ska se ut som åldrad självlysande färg och lite sånt smått och gott.Asienkopiorna har ingen patina på sina vintagemodeller. De är bara tillverkade att efterlikna modellen när den var ny. Det känns nästan ärligare än det som vintage handlarna sysslar med.
Man bör verkligen se upp när man köper man en äkta vintageklocka från Rolex. Det finns gott om fallgropar med tillsynes seriösa handlare som säljer klockor där inte mycket är rätt. Det gäller verkligen att ha gjort sin hemläxa.
Nja, jag målade kanske upp det problemet som lite större än vad det är. Men de kan t.ex. måla gula timmarkeringar på urtavlan för att det ska se ut som åldrad självlysande färg och lite sånt smått och gott.
Det förekommer en hel del smutsiga tricks i handeln med märkesklockor. En sån sak som att köpa en billig vintagemodell som är "ny och aldrig använd" ska man nog passa sig noga för att göra. Sedan finns ju problematik med klockor som är ihopplockade av flera andra för att få ihop en fungerande "äkta" till en låg kostnad, fall där en klocka försetts med vissa delar för att misstas för att vara en dyrare modell (t.ex. urtavlor som Double Red, Comex, Paul Newman och liknande), där en defekt dyr klocka lagats med billiga skräpdelar av en oauktoriserad urmakare bara för att tjäna en snabb hacka och så vidare.
Jag förstår inte att det i Sverige finns pantbanker som vågar sig på att låna ut på armbandsur av osäkert ursprung, utan box eller papper eller något alls.
Du skulle testa ett par fat spring bars till den där när du kör nato/zulu. Jag hade det på min innan jag sålde den. Funkade riktigt bra!mm. Fick beröm på en restaurang i Nice av en klockintresserad kypare. Tänk hur mycket dyra klockor han ser där .. Jag hade min Steinhart med zulubandet, det är en svårt slagen kombination.
Jag har dock ett problem, sprintarna hoppar ut för lätt på Steinharten, har ni några bra tips på bättre sprintar ?
Vostok-Europe går på 4-5k
Skulle ni bli intresserade av Kvalitee´tsur typ äkta Rolex till bra pris så kan jag tipsa om den bästa banken i Sverige ! Pantbanken !
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|