Köp av klocka/armbandsur

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Känner inte honom - hans polare rekommenderade bloggen, och den är rolig att läsa. IT-branschen är liten här nere va ? ;)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Du får hänga med på lite körningar denna säsongen, vi e ett bra gäng en del it-nördar

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Ja jag hoppas det blir mer körning och mindre renovering denna säsongen :mad:

Blev inte mer än några hundra mil förra.

Tjita1

Guest
Fick min tactix idag. Trodde den skulle kännas klumpig, men den är så lätt, så trots att den är rätt tjock (19mm) så känns den väldigt behändig. Funktionaliteten är närmast oändlig dessutom. Enda önskemålet jag har är att den hade haft ett större minne, så den hade rymt en karta. Som det är nu måste man fuska in en del av en karta för att det ska fungera, dessutom en bantad sådan, och den endra varianten som finns som fungerar än så länge är baserad på OpenStreetMap, som iofs är bra, men än så länge grovt inkomplett.

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Ihh .. köket.. vi ska också göra köket i år. Får väl hyra några proffs så det inte inkräktar på min körtid

Mmm det började med att jag skulle byta köksskåp och slutade med allt nere till bjälklaget även i vardagsrummet samt ny el överallt.

Det är det bästa sättet att renovera på. Låta nån annan göra det. Förutsatt att denne vet vad den gör..

Ja jag började med folk inhyrt till att göra allt men det fuskades som faan trots att de gick på löpande räkning så jag slängde ut dem och gjorde det själv.

Fattar inte att man inte gör saker som de skall göras om man får tydliga instruktioner om att inte ta några genvägar och man får betalt för all tid. :mad:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nytt på väg in..!
Nu har det gått några månader så: vad blev det?

Är det någon som har tips på en digitalklocka med lite större siffror, något som när vattentät och riktigt jäkla snorbillig?

Alltså vattentäthet på kanske 50-100m (5-10atm, så man vågar vara ute när det regnar, 3atm är lite på gränsen för att erbjuda ett trovärdigt väderskydd) och helst under 300kr. Och den ska vara gjord för vanliga standardarmband, inga märkesspecifika lösningar. Den ska användas som armledsmonterat stoppur - funktioner utöver det är av föga intresse (jag förstår ju att kanske vanlig klocka och datum är ett nödvändigt ont).

Emma-EvelinaGSX

Emma-evelinaGSX
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Gixxer 07
Köp en Casio PRG eller så:tummenupp

Kompass,barometer och så - och desutom kvalite och bäst av allt - dom har en solpanel.
Batteribyte var 5 år.

Vinnande koncept liksom.

Alla mina kollegor köpte samma klocka som jag,samma mc som jag och sen sa dom att dom var som jag
till min chef och han bad mig dra - jag fixa nytt jobb.

Chefen är arg nu med sina efterblivna medarbetare och jag är inte med nått mera i hans firma:D
Jag jobbar åt värsta konkurrenten istället.

Själva produktvalet var grymt.

Kolla in Casio PRG serien m.m - fina saker , du får vädligt mycket för stålarna.
Du får nog loss en sådan klocka för 2-3k (Sverige 4-5k) på nätet.

En av mina har rullat sedan 2006

Edit

Detta konto är Klockringarens flickväns men Klockringaren skriver
på detta

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...