Köp av klocka/armbandsur

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Var det mr Sundström som hade köpte Steinhart från deras egen sida på nätet ? Jag är inne där och ser två priser, ett med 19% skatt och ett utan, vilket är det vi i Sverige betalar ? Åkte du på någon tull ?

Jeop, jag har två, och väntar en tredje =)
Det är priset med 19% som är aktuellt, men tull slipper man då det är inom EU :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Är det någon som vet något om den här fantastiska klockan?

Girard Perregaux Vintage 1960

Det är svårt att hitta info om den. Vintage 1960 är bara namnet och jag gissar att den är från 00-talet nån gång. Finns det någon klocknörd som sitter inne på någon info, vad som helst (tillverkningsdatum, nypris, antal gjorda, etc)? :)

ea2ae56e_GP_vintage1960.jpeg
Det är inte mycket jag hittar om den där. I alla fall inte så mycket mer än att det finns piratkopior av den.

Men det finns/har funnits en liknande i Classique Elegance serien (den finns på vissa sidor som säljer Girard-Perregaux, men hittar den inte på deras hemsida bland aktuella modeller). Nypris verkar vara kring 40000-50000kr på den ungefär. Och det finns ganska många piratkopior av den också.
b379a7b6772117182dd6177b93281fcb5dc16c5f.jpg



Skit bra. 73.80 hem till dorren. Forbannat nojd :)
Casio F-91W
Ska du börja bygga bomber? :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Casio_F91W
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Har i några månader tänkt köpa en Casio G-Shock. Mycket klocka för pengarna och framförallt tålig, lätt och av den sorts image min minimala klockkollektion saknar, a.k.a. military/tactical.

Efter mycket googlande, läsande och bildspanande landade valet på en GA-120-1A.
ga120-1a_xlarge.jpg


Men visade sig vara en utgående modell så stället jag tänkt köpa igenom kunde inte plocka hem någon.
Så istället, efter "bara" en veckas spanande igen så landar valet på en GA-110-1BER.

ga110-1b_xlarge.jpg


Ser fram emot leveranser som fasen :)
 
Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
I några månader tänkt köpa en Casio G-Shock. Mycket klocka för pengarna och framförallt tålig, lätt och av den sorts image min minimala klockkollektion saknar, a.k.a.

Efter mycket googlande, läsande och bildspanande landade valet på en GA-120-1A.
ga120-1a_xlarge.jpg


Men visade sig vara en utgående modell så stället jag tänkt köpa igenom kunde inte plocka hem någon.
Så istället, efter "bara" en veckas spanande igen så landar valet på en GA-110-1BER.

ga110-1b_xlarge.jpg


Ser fram emot leveranser som fasen :)

Jag har en gammal klassisk G-Shock som "arbetsklocka".
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Gött, då ska jag bara övertyga mig själv att jag är värd en STEINHART "OCEAN two white".

Jag har också spanat på ocean2 men väntar lite till.. Kan inte bestämma mig om jag ska ha gul eller vit...!
Eller spara mera och köra på en begagnad Omega direkt!
 

Ghrogg

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Nope
Är sugen på en ny klocka, och har fastnat för Wenger Sea Force.
Någon som har erfarenhet av dessa?
uploadfromtaptalk1378310981509.jpg

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jaha mina vackra barn. Jag vill ha en klocka med tidtagningsfunktion, som kan avläsas utan bländning i mörkret, som inte är bylsig, som funkar med tygarmband och som tål lite oväder och stryk.
Jag gillar den typen som Bushido fick av sina föräldrar.
Har även kollat på denna, lite billigare variant: http://www.klockor.nu/victorinox-original-chronograph-241531-p-25071.html
Även suuntos varianter verkar fina. GPS och pulsmätare kanske jag inte behöver men det är mycket möjligt att jag har användning för´t framledes.
Ös på med märken, modeller och inköpsställen.

Prisgräns övre: 5000kr
 
Last edited:

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Jaha mina vackra barn. Jag vill ha en klocka med tidtagningsfunktion, som kan avläsas utan bländning i mörkret, som inte är bylsig, som funkar med tygarmband och som tål lite oväder och stryk.
Jag gillar den typen som Bushido fick av sina föräldrar.
Har även kollat på denna, lite billigare variant: http://www.klockor.nu/victorinox-original-chronograph-241531-p-25071.html
Även suuntos varianter verkar fina. GPS och pulsmätare kanske jag inte behöver men det är mycket möjligt att jag har användning för´t framledes.
Ös på med märken, modeller och inköpsställen.

Prisgräns övre: 5000kr

Analog eller digital? Kanske båda?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Analog eller digital? Kanske båda?

Ja. Det spelar inte så stor roll. Jag gillar analoga mer bara, det är därför jag letar efter alternativ till suunto. Den är ju "klockren" annars.
Kul med en kinetic också men jag gissar att prisklassen är mer på nu-måste-blöjot-spara-ett-tag-nivå.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top