Köp av klocka/armbandsur

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag räknade med 2%, förmodligen är det lite i överkant också. Ska se om jag hittar någon trakten tabell ikväll så att även denna myt kan debunkas!

Viktigt att inte falska nyheter får spridas obehindrat i sådan här alternativmedia som ett obskyrt "forum".

Kan ju vara att det är hundratals procent fake news! Alternativa fakta! #seanspicer #refusemagalies #truth #dn #pöjk

😊

3.587% per år.
1000032463.jpg

Exakt vad man fått på räntekonto vette sjutton men många år har det ju varit noll.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Korta obligationsräntan har i genomsnitt varit 1.74% och borde generellt ha varit bättre än någon bankränta. Fast det finns säkert nåt enstaka undantag för den som haft exakt rätt konto och rätt år.

obligation.jpg

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Casio är sjukt bra klockor om man med klocka menar ”visa tid” och kanske lite andra finesser.

Skall klockan vara ett smycke och/eller ”signalera” något om ägaren i kombination med klädsel osv så finns det givetvis lämpligare alternativ, ungefär som att välja och applicera parfym…
Har dock personligen svårt att se poängen med en mekanisk svindyr klocka som behöver årlig service och gärna tidsjustering en gång i veckan framför en solcellsdriven Casio som aldrig behöver något av detta.
Självklart finns de det men man vart ju inte bjuden på Nobel middagen i år heller så. Casio funkar fint för mig än så länge...:cool:

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Jätteviktigt att vi fortsätter faktagranskningen känner jag nu.
Eller så ser man till att man blir ekonomisk oberoende , och ha en jävla massa dra åt helvete pengar på banken! Så slipper man investera i klockor och deras eventuella prisökningar...stört löjligt! ;)

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag kommer nog inte göra ekonomisk vinst på någon av mina klockor.
Däremot trivs jag med alla och cirkulerar alla på armen lite då och då. Vissa oftare än andra.

Kan bjuda på en bild av min Malm Viggen i grönt, tagen på en strand i Bora Bora.
b7c3f5fa9d678b8eb1d40980181e4553.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag kommer nog inte göra ekonomisk vinst på någon av mina klockor.
Däremot trivs jag med alla och cirkulerar alla på armen lite då och då. Vissa oftare än andra.

Kan bjuda på en bild av min Malm Viggen i grönt, tagen på en strand i Bora Bora.
b7c3f5fa9d678b8eb1d40980181e4553.jpg
Väldigt snygg faktiskt, bra foto också.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Köpte en Citizen Eco-Drive i titan för säkert 20 år sedan. Efter 7-8 år ville den inte fungera längre och urmakaren sade att de tyvärr behöver byta batteriet/Kondensatorn/Glömt exakt vad. Kostade dock mer än vad en ny klocka kostar så det blev en annan klocka istället.
Synd, jag trivdes med den.
Köpte en Citizen Eco-Drive i titan för säkert 20 år sedan. Efter 7-8 år ville den inte fungera längre och urmakaren sade att de tyvärr behöver byta batteriet/Kondensatorn/Glömt exakt vad. Kostade dock mer än vad en ny klocka kostar så det blev en annan klocka istället.
Synd, jag trivdes med den.

Host host jävla lång länk! Byta batteri och annat finlir är ju faktiskt väldigt enkelt! Även för er Akademiska tangent Ryttare :)

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
En Rolex kosta väl några tusenlappar tidigt 80 tal. Alla mina syrrors ungar har Rolex.
Jag är nöjd med dom jag har.
Min dyraste klocka är helt mekanisk

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj